خبرگزاری کار ایران

با وجود تعهدی که در زمان خصوصی سازی داده شده بود؛

کارفرمای « آب و خاک» به تعهد ۱۲ میلیاردی‌اش عمل نکرد

asdasd
کد خبر : ۳۳۱۶۲۱

شرکت مهندسی آب و خاک که در سال ۹۲ به بخش خصوصی واگذار شده است، از عمل به تعهداتی که هنگام واگذاری در قبال کارکنان قدیمی‌اش پذیرفته بود سرباز زده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مالک فعلی شرکت آب و خاک در سال ۹۲ هنگام خریداری این مجموعه متعهد شده بود به کارکنان‌اش هنگام بازخرید خدمت یا بازنشستگی، به ازای هر سال ۳ ماه سنوات خدمکت پرداخت کند. به همین دلیل سازمان خصوصی‌سازی مطابق بند ۱۶ قراردادی که تصویرش در انتهای خبر منتشر می‌شود، ۱۲ میلیارد تومان به مالک فعلی بابت این تعهد کارفرما به ۴۰۰ تن از کارکنان تخفیف داده بود. حال پس از ۲ سال از آن تعهد، ایلنا سندی به دست آورده است که نشان می‌دهد دست کم در یک مورد این شرکت به تعهد مذکور پایبند نبوده و قصد پرداخت تنها یک ماه سنوات را به یکی از کارکنانش دارد.

نکته تامل برانگیز بعدی برخورد مسئولان اداره کار زنجان با این ماجراست چراکه با وجود اطلاع از تعهد نامه کتبی کارفرما به ۴۰۰ تن از کارکنانش مبنی بر پرداخت ۳ ماه سنوات خدمت به ازای هر سال سابقه کاری و دریافت ۱۲ میلیارد تومان تخفیف، اینک پرداخت یک ماه سنوات به این نیروی کار سابق شرکت آب و خاک را پذیرفته است.

در این مورد مشخص، یکی از کارکنان سابق این شرکت که نتوانسته بود سنوات خود را به اندازه ه تعهد شده توسط کارفرما دریافت کند به هیات تشخیص اداره کار استان زنجان شکایت کرده است و اعضای هیات مذکور نیز بدون توجه به قرارداد واگذاری شرکت حکم به پرداخت یک ماه سنوات به ازای هر سال سابقه کاری صادر کرده است.

ایلنا تاکنون به اسناد یک نمونه تخلف از تعهد مذکور دست یافته است اما با انتشار این سند از بازرسان وزارت کار انتظار میرود تحقیقات جامعی را درباره احتمال وقوع موارد مشابه در اداره کار زنجان انجام دهتد

 

کارفرمای « آب و خاک» به تعهد ۱۲ میلیاردی‌اش عمل نکرد

در ماده ۱۶ قراردادی که در سال ۹۲ برای فروش شرکت مهندسی آب و خاک به بخش خصوصی تنظیم شده بود، آمده است:

 «برای تعداد ۴۰۰ نفر از کارکنان شرکت (نیروهای شاغل استخدامی قبل از سال ۱۳۸۶) که در صورت مالی شرکت ذخیره مزایای پایان خدمت آن‌ها معادل یک ماه حقوق منظور شده است پس از طرح موضوع تصویب قیمت و شرایط واگذاری در جلسه مورخ ۱۰/۱۲/۱۳۹۲) هیات واگذاری بنا به پیشنهاد نمایندگان وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر منظور نمودن معادل سه ماه حقوق برای ذخیره مزایای پایان خدمت کارکنان یاد شده (بدهی‌های شرکت افزایش یافته است). هیات واگذاری ضمن موافقت با موضوع مذکور، قیمت کل ۱۰۰درصد سهام شرکت را به مبلغ ۱۲۷۷۹۷۲۳۳۲۰۰ ریال کاهش (از مبلغ ۴۰۴۷۷۹۷۲۳۳۰۰۰ ریال به مبلغ ۳۹۲۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ ریال) داده و فیمت کل واگذاری را ۳۹۲۰میلیارد ریال تصویب نمود. لذا خریدار سهام در مقطع بازخریدی مکلف به پرداخت مبلغ بازخریدی کارکنان یادشده معادل سه ماه حقوق خواهد بود.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز