خبرگزاری کار ایران

رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران:

همشهری به جای چاپ سفارشی مطالب به مشکل شهروندان رسیدگی کند

رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران در واکنش به نظرسنجی روزنامه همشهری در رابطه با طرح ادغام گفت: روزنامه همشهری ابزاری است در دست برخی ازمعاونین شهرداری تهران ومتاسفانه این اولین بار نیست که این رسانه در جهت مخالف منافع اقشار ضعیف جامعه و کارگران حرکت می کند.

محسن سرخو، رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران با بیان این مطلب که این اولین بار نیست که ارگان رسمی شهرداری در حوزه های غیر تخصصی خود، عامدانه ورود می کند، به ایلنا گفت: این روزنامه، ملعبه دست تعدادی از بازیگران شهرداری تهران است.

وی افزود: این حرکت روزنامه همشهری مسبوق به سابقه است  و در رابطه با همین طرح ادغام نیز، یک بار  پیش از این،  در 24 آبان این روزنامه همین نظر سنجی را انجام داده بود .

عضو شورای شهر تهران در رابطه با چرایی ورود ارگان رسمی شهرداری به حوزه تجمیع بیمه ها گفت: درج این مطالب در همشهری  و سوگیری جانبدارانه  این روزنامه، اثر عملکرد معاونین شهرداری تهران است که اکنون در وزارت بهداشت مشغول به کار شده اند و از این روزنامه به عنوان ابزاری برای پیشبرد مقاصد وزارتخانه بهداشت و درمان استفاده می کنند.

محسن سرخو با بیان این که روزنامه همشهری باید به مشکلات شهر تهران بپردازد گفت: بهتر است این رسانه به جای  دامن زدن به بحث های حاشیه ای و چاپ مطالب سفارشی، به مشکلات و شکایات مردم تهران در حوزه مدیریت شهری بپردازد.

وی در همین رابطه افزود: جای پرداختن به مشکلات و معضلات مردم  در این روزنامه  به شدت خالی است. برای مثال راجع به خطوط اتوبوسرانی و واگذاری  خطوط شرکت واحد به بخش خصوصی که مردم از روند آن شکایات بسیاری دارند، در این روزنامه چیزی نمی بینیم

وی ادامه داد:  در عوض این روزنامه در حال حاضر  ارگان مخالفان منافع  اقشار ضعیف و کارگران شده است و مدیران شهرداری از این رسانه در حیطه های غیر تخصصی آن، بهره برداری ابزاری می کنند.

عضو هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی در رابطه با طرح ادغام گفت: در حالی که بخش عظیمی از جمعیت کشور از خدمات بیمه درمان رایگان و ارزان قیمت استفاده می کنند، کارگران برای دریافت خدمات  بیمه درمانی، مبالغ هنگفتی پرداخت می کنند و این عادلانه نیست که با ادغام بیمه ها، منابع مالی کارگران به مصرف درمان آحاد جامعه برسد.

سرخو با بیان این که ما شاهد ناهنجاری های زیادی در مراکز درمانی دولتی هستیم افزود:علاوه بر ضعف آشکاردر ساختار مدیریتی وزارت بهداشت، متاسفانه  این وزارتخانه،  توانایی تامین منابع مالی مورد نیاز خود را ندارد و به همین دلیل است که   قصد دارد به اموال و منابع مالی کارگران دست اندازی کند.

کد خبر : ۳۲۳۶۴۸