خبرگزاری کار ایران

به درخواست وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

تجمع کارگران معترض به اعمال فشارهای وزارت بهداشت به تعویق افتاد

asdasd
کد خبر : ۳۱۸۶۸۸

به درخواست وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تجمع صنفی که قرار بود در روز سه‌شنبه، دوازدهم آبان در اعتراض به اعمال فشارهای وزارت بهداشت برای ادغام درمان سازمان تامین اجتماعی در بیمه سلامت برگزار شود، به تعویق افتاد.

به گزارش ایلنا چهار تشکل صنفی کارگری کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی، کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور، اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری و کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری در نامه‌ای مشترک خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کردند که در پاسخ به درخواست وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی از برگزاری تجمع اعتراضی که قرار بود در روز سه شنبه دوازدهم آبان ماه (فردا) در مقابل ساختمان مرکزی سازمان تامین اجتماعی و ادارات کل آن در سراسر کشور برگزار شود صرف نظر می‌کنند.

برگزار کنندگان این تجمع صنفی در این نامه تاکید کرده‌اند که با رصد تحولات منتظر اتخاذ تصمیم مبتنی بر قوانین و مقررات و تضمین منافع ۴۰ میلیون بیمه‌ شده این سازمان خواهند نشست.

عصر امروز «علی ربیعی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از نهادهای صنفی کارگری که نسبت به اعمال فشارهای وزارت بهداشت برای دست‌اندازی به صندوق درمان سازمان تامین اجتماعی معترض هستند خواست تا از برگزاری تجمع در مقابل ساختمان تامین اجتماعی خودداری کنند.

به گزارش ایلنا، متن کامل نامه مشترک چهار تشکل صنفی کارگری که امضا «علی اصغربیات» رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی، «غلامرضا عباسی» رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری، «اولیا علی بیگی» رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار و «حسن صادقی» رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری را در پای خود دارد به شرح ذیل است:

برادر ارجمند جناب آقای دکتر ربیعی، وزیرمحترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛

پس از اهدا سلام، نامه فوری جنابعالی خطاب به تشکلهای صنفی کارگران را دریافت نمودیم.

همانطور که همگان می‌دانند دفاع از کیان مستحکم جامعه کارگری از اولی‌ترین وظایف و مسوولیت‌های تشکلهای کارگری هست و خواهد بود و صدالبته به ثمره استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی امروز کارگران با صدایی رسا‌تر از گذشته بی‌واسطه حرف و سخن خود را به گوش مقامات، دولتمردان می‌رسانند.

جامعه کارگری به خود می‌بالد که وزیری از جنس کار تولید در دولت تدبیر و امید سکاندار مهم‌ترین وزارتخانه اجتماعی کشور شده است.

کارگران به قول واطمینان دلسوزان نظام ایمان داشته و حقیقتا درخواستی به غیر از اعتلای نظام و ایجاد زندگی بهتر برای مظلومان و پابرهنه گان ندارند که این اعتقاد همواره در سخنان و نامه اخیر حضرتعالی مشهود بوده است.

 یقینا پیام شما رابه گوش جان می‌شنویم چرا که دولت تدبیرو امید را از آن خود دانسته و معتقدیم رییس جمهور محترم همواره دغدغه مسایل کارگری را داشته و در همین راستا قطعا تصمیمات دستگاههای اجرایی با اخذ نظر شرکای اجتماعی و منطبق به قوانین و مقررات و احترام به حفظ یکپارچگی اموال کارگران محقق خواهد شود.

موضوع دست اندازی به اموال سازمان تامین اجتماعی در زمره مسایلی بود که از‌‌ همان آغاز هر ۲ ضلع اصلی کار و تولید (کارگران و کارفرمایان) را نگران نموده است.

اینک بنابر نظر جنابعالی و‌شناختی که از همت، تعهد، جدیت و کارآزمودگی‌ شما داریم تجمع اعتراضی که قرار بود در روز سه شنبه دوازدهم آبان ماه در مقابل ساختمان مرکزی سازمان تامین اجتماعی و ادارات کل آن در سراسر کشور برگزار شود را لغو و با رصد تحولات منتظر اتخاذ تصمیم مبتنی بر قوانین و مقررات و منافع صاحبان اصلی سازمان می‌نشینیم.

رجاء واثق داریم که دولت و در راس آن رییس جمهور عزیز و بزرگوار و مجتهد اجازه تعرض به حق الناس و اموال ۴۰ میلیون ایرانی را نخواهند داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز