خبرگزاری کار ایران

عضو فراکسیون کارگری مجلس:

مدیریت صندوق تامین اجتماعی از سوی وزارت بهداشت به زیان بیمه شدگان است

asdasd
کد خبر : ۳۱۷۱۱۶

عضو فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی می‌گوید: انتقال صندوق درمانی سازمان تامین اجتماعی به وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی خسارات جبران ناپذیری را متوجه امنیت درمانی جمعیت 40 میلیون نفری بیمه شدگان تامین اجتماعی می‌کند.

«نادر قاضی‌پور» نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اعلام این خبر به ایلنا گفت: تأمین اجتماعی یک روال مدون دارد که برنامه ریزی ها در خصوص آن باید با یک چشم انداز حداقل 50 ساله باشد نه اینکه مانند دولت قائم به فرد و برنامه ریزی های فردی رئیس جمهورها باشد که برنامه هایشان را بر اساس دوره چهار ساله و یا بودجه یکساله کل کشور تدوین می کنند.

وی در ادامه افزود: در همین راستا نیز انتقال این سازمان های بیمه ای به وزارت بهداشت می تواند زیان ده و برای 40 میلیون فردی که تحت حمایت این صندوق هستند خطر آفرین باشد.

قاضی پور در ادامه اظهار داشت: ما با کلیات این انتقال صد در صد مخالفیم و معتقدیم که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال حاضر در حوزه های مدیریتی مربوط به خود دچار اشکالات اساسی است و حتی در بهترین شرایط هم نمی‌تواند در مورد امور بیمه‌شدگان تصمیم‌گیری کند.

وی بابیان اینکه مدیریت منابع صندوق‌های بیمه‌های اجتماعی به حوزه پیشگیری آسیب‌های اجتماعی مربوط می‌شود، افزود: این مسئله آنقدر برای دولت‌های مدرن حائز اهمیت است که امروز در تمامی کشورها یک سازمان دولتی مستقل از وزارت بهداشت مسئولیت اداره این صندوق‌ها را برعهده دارد.

عضو فراکسیون کارگری مجلس گفت: بصورت مشخص اگر قرار باشد تصمیم گیری در مورد منابع بیمه‌های اجتماعی درمانی را به وزارت بهداشت محول کنیم باید خود را برای مقابله با یک بحران جدی کمبود منابع مالی مواجه کنیم.

نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: نقش بیمه‌های اجتماعی و به ویژه بیمه‌های درمانی در اداره هر کشو بسیار تأثیر گذار است و باعث صرفه جویی در امر هزینه های درمان می‌شود.

وی افزود: اگر مدیریت صندوق درمانی تامین اجتماعی برخلاف منطق عقلانی به وزارت بهداشت محول شود بدون شک دیر یا زود ارائه خدمات بیمه‌های درمانی به جمعیت 40 میلون نفری بیمه شدگان این صندوق با بحران  مواجه خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز