خبرگزاری کار ایران

اولین روز هفته کارگر در حرم امام ؛

محجوب: جریانات کارگری بحث دستمزد را رها نکنند

asdasd
کد خبر : ۲۷۲۶۸۰

دبیرکل خانه کارگر با ناکافی دانستن تلاش‌های صورت گرفته در شورای عالی کار به منظور افزایش دستمزد کارگران، از جریانات مختلف کارگری خواست که بحث دستمزد را رها نکنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «علیرضا محجوب» در اولین روز هفته کارگر در جمع یکهزار نفری کارگران در حرم امام خمینی گفت: آنچه که به مستمری بازنشسنگان افزوده شد از آنچه که به مزد پایه کارگران افزوده شد کمتر بود در حالی که عقب افتادگی مستمری بازنشستگان از کارگران هم بیشتر است.

او در ادامه خطاب به وزیر کار که در مرقد امام حضور داشت گفت: اگر چه در دولت دشواری دارید اما باز هم تلاش کنید و حق مستمری بگیران و بازنشستگان را به آن‌ها بازگردانید.

محجوب تصریح کرد: امیدوارم بیمه تکمیلی که به دلیل ارائه خدمات ضعیف به شدت مورد اعتراض بازنشستگان است، امسال جبران شود. البته من مخالف این نوع بیمه‌ام و معتقدم تامین اجتماعی باید تمام خدمات را ارائه کند.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس با اشاره به همسان شدن حداقل دستمزد و معیشت کارگران در اولین سال  انقلاب، گفت: طلبکار بودن کارگران برای یکسال و دو سال نیست و سال‌ها معوقات وجود دارد که فاصله قابل ملاحظه‌ای را بین حداقل دستمزد و معیشت آن‌ها به وجود آورده است، جوری که مزد پایه فعلی یک میلیون تومان با هزینه حداقلی زندگی فاصله دارد.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس نهم با ناکافی دانستن تلاش‌های صورت گرفته در شورای عالی کار به منظور افزایش دستمزد کارگران، گفت: من از نمایندگان کارگران در شوراهای اسلامی کار، انجمن‌های اسلامی و سایر جریانات کارگری می‌خواهم که بحث دستمزد را‌‌ رها نکنند.

دبیرکل خانه کارگر در پایان گفت: ما همانند امام معتقدیم برای احیای حق خود باید فریاد بکشیم چرا که حق طلبی و حق خواهی سفارش و توصیه امام بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز