خبرگزاری کار ایران

بلاتکلیفی کارگران «نیک نخ» یکساله شد

asdasd
کد خبر : ۲۶۹۷۱۴

کارگران کارخانه «نیک نخ» سمنان از یک سال تلاش بی‌نتیجه ۵۰ کارگر این واحد تولیدی برای دریافت مطالبات معوقه‌شان خبر می‌دهند.

کارگران به ایلنا گفته‌اند ۵۰ کارگر قرار دادی کارخانه نیک نخ سمنان که بعد از تعطیلی کارخانه از فروردین ماه ۹۳ بیکار شده‌ بودند همچنان وضعیت شغلیشان نامشخص است و هیچ کس مسئولیتی در قبال کارگران بیکار شده‌ای که ۵ تا ۶ سال سابقه کار دارند نمی‌پذیرد.

به گفته کارگران این کارخانه، فروردین ماه سال ۹۳، کارگران قرار دادی این کارخانه که شمارشان به ۵۰ نفر می‌رسید به دلیل آنچه کارفرما کاهش منابع مالی و کاهش فروش محصولات تولیدی می‌خواند یکجا اخراج شدند. در آن زمان تعداد زیادی از کارگران وادار به تسویه حساب شدند و بدون دریافت طلب خود ناچار به ترک کارخانه شدند.

این کارگران مدعی‌اند؛ کارفرما در زمان تعطیلی کارخانه از کارگران بیکار برگه سفید امضای تسویه حساب دریافت کرده بود در حالی که آنان در هنگام امضای برگه مذکور تنها بخشی از مطالبات‌شان را دریافت کرده بودند.

کارگران نیک نخ می‌گویند از مجموع ۵۰ کارگری که از این کارخانه اخراج شده‌اند فقط ۵ کارگر به اداره کار شکایت کرده‌اند و مابقی کارگران که زن هستند به دلایل نامعلومی هنوز اقدام به شکایت نکرده‌اند.

به گفته منابع ایلنا، در آخرین جلسهٔ پیگیری مطالبات کارگران که در هفته گذشته در اداره کار سمنان برگزار شد، کارفرما توانست با استفاده از مدارک تسویه حساب مذکور ۵ کارگر شاکی را محکوم کند اما آنان برای ادامه پی گیری مطالبات صنفی‌شان در دستگاه قضایی ثبت شکایت کرده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز