خبرگزاری کار ایران

گردهمایی دبیران اجرایی خانه کارگر

محجوب:روز کارگر عید نوروز کارگران است

اولین گرد همایی دبیران اجرایی خانه‌های کارگری سراسر کشور در سال 94 صبح امروز با حضور دبیر کل خانهٔ کارگر، معاون خانه کارگر در امور شهرستان‌ها، معاون حقوقی سازمان تامین اجتماعی، مدیریت اتحادیه مرکزی تعاونی‌های مصرف کارگران (امکان) و دبیران اجرایی استانهای مختلف کشور در محل خانهٔ کارگر برگزارشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در این گردهمایی که با هدف بررسی وضعیت خانه‌های کارگر در حوزهٔ امور اعضاء و آموزش تا پایان سال ۹۳ برگزار شده بود، دبیران خانه کارگر ضمن بیان نقاط ضعف و قوت فعالیت خانه‌های کارگر در طول سال گذشته بر ظرفیت سازی هرچه بیشتر در حوزهٔ فعالیت‌های کارگری تاکید کردند.

 علیرضا محجوب دبیر کل خانهٔ کارگر در سخنان کوتاهی ضمن تاکید بر ضرورت هرچه پرشور برگزار شدن مراسم روز کارگر و تبریک سال جدید گفت: عید نوروز کارگران روز کارگر است و اینجاست که باید ظرفیتهای قابل توجه خود را نشان دهیم. وی اظهار امیدواری کرد با تلاش دبیران اجرایی خانه‌های کارگر در سراسر کشور حضور کارگران در برنامه‌های مربوط به روز کارگر پررنگ باشد تا به این شکل صدای جامعهٔ کارگری شنیده شود. 

در بخش دیگری از این مراسم حسن صادقی معاون دبیر کل خانهٔ کارگر در امور شهرستانها، ضمن مروری بر وضعیت خانه‌های کارگر سراسر کشور گفت: رعایت هرچه بیشتر استانداردهای لازم برای سازمان یابی بهینهٔ خانه‌های کارگر سراسر کشور می‌تواند منجر به ظرفیت سازی و کارایی بیشتر این نهاد‌ها در راستای احقاق حقوق کارگران شود. 

این فعال کارگری در خصوص برنامه‌های پیش بینی شده برای روز کارگر هم گفت: امسال هم به روال سالهای گذشته با مشارکت جامعه بزرگ کارگری کشور این مراسم برگزار می‌شود و در این بین هم دبیران اجرایی خانهٔ کارگر می‌توانند نسبت به بسیج نیرو‌ها و امکانات خود اقدامات لازم را انجام دهند. 

در ادامهٔ این مراسم، عبدالرحمان تاج الدین معاون حقوقی سازمان تامین اجتماعی که از دیگر سخنرانان مراسم بود اخبار مهمی را در خصوص افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی مطرح کرد.

[سخنان معاون حقوقی تامین اجتماعی]

کد خبر : ۲۶۸۴۵۲