خبرگزاری کار ایران

اعتراض کارگران معدن منگنز بافت به تعویق ۲ تا ۵ ماه حقوق

asdasd
کد خبر : ۲۶۴۸۴۶

منابع کارگری در کرمان از تعطیلی دو ماههٔ یکی از مهم‌ترین معادن منگنز در جنوب غربی این استان و تعویق ۲ تا ۵ ماهه در پرداخت مطالبات مزدی کارگران این معدن خبر می‌دهند.

به گزارش ایلنا، معدن منگنز در شهرستان بافت با حدود ۳۳ نفر کارگر نزدیک به دو ماه است که تعطیل شده و کارگران آن بین ۲ تا ۵ ماه است که حقوق و دستمزد دریافت نکرده‌اند. 

گفته می‌شود روز گذشته (۱۷ فروردین ماه) ۳۳ نفر از کارگران معدن منگنز بافت در اعتراض به تعطیلی معدن و تعویق در پرداخت مطالبات مزدی به همراه خانواده‌‌های شان در برابر فرمانداری این شهرستان تجمع کردند.

 رییس اداره کار بافت، ضمن تایید این خبر به ایلنا گفت: اعتراض کارگران تجمع کننده نسبت به تعطیلی معدن و در پی آن  تعویق در پرداخت حقوق ماه‌های بهمن و اسفند ۹۳ است ضمن اینکه تعدادی از کارگران که عمدتا رانندگان این معدن هستند بین ۴ تا۵ ماه حقوق معوقه دارند. 

رضا مهدی پور با بیان این مطلب که ۹۸ درصد از کارگرانی که در این معدن مشغول به کارند جزء نیروهای بومی هستند گفت: تعطیلی این معدن موقتی است و خیلی دور از ذهن است که با وجود تعداد نیروی بومی که در این معدن فعال هستند، معدن به طور کامل تعطیل شود زیرا معدن منگنز بافت یکی از معادن اصلی استخراج منگنز در کرمان است و به همین جهت دارای اهمیت ویژه‌ای است. 

به گفتهٔ وی، مشکلات مالی معدن تا حدی مرتبط با پایین آمدن قیمت منگنز است که تابع بازار جهانی است. 

در حالی که کارگران معدن منگنز بافت خواستار دریافت مطالبات معوقه خود و همچنین از سرگیری فعالیت معدن هستند مدیر اداره کاربافت وعده داد در جلسه‌ای که قرار است در هفتهٔ جاری با حضور فرمانداربافت و مسولین معدن و نمایندگان کارگری برگزار شود نسبت به رفع هرچه سریع‌تر مشکلات این کارگران اقدامات لازم به عمل آید. 

مهدی‌پور تصریح کرد: قرار است در جلسه‌ای که در هفتهٔ جاری برگزار می‌شود راه کارهایی هم برای حل این بحران اندیشیده شود. تا این معدن هرچه سریع‌تر کارش را از سر بگیرد. 

معدن منگنز شهرستان بافت با ۳۳ نفر کارگر نزدیک به دو ماه است به دلیل معوقات مالی و عدم پرداخت حقوق و مزایای کارگران تعطیل است و کارگران در بلاتکلیفی به سر می‌برند. 

گفتنی است، معدن منگنز بافت در روستای گدار سبز منطقه گوشک واقع در ۷۰ کیلومتری جنوب غربی از مرکز شهر بافت واقع شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز