خبرگزاری کار ایران

کریم – احسان؛ ملاقات بعد از 14 سال اینبار در آتن

asdasd
کد خبر : ۵۷۷۵۳۸

اوایل دهه 80 بود. نخستین روزهای ریاست محمد دادکان در فدراسیون فوتبال. تیم‌های پایه سر و شکلی به خود گرفتند و توجه به آنها تبدیل به یکی از دغدغه‌های اصلی فدراسیون شد.

به گزارش ایلنا، همین توجه البته باعث کشف و سپس شکوفایی بسیاری از استعدادهای فوتبال در سراسر ایران شد. از کاشان و اصفهان گرفته تا اردبیل. همه و همه در تیم‌های پایه و بخصوص نونهالان دور هم جمع شدند تا آینده فوتبال ایران را بسازند.

حدود 14 سال قبل، هدایت تیم نونهالان را محمود بیداریان بر عهده داشت. مربی موفقی که اوایل دهه 60 نیز مربی ستاره‌هایی چون محمد خاکپور در تیم نونهالان بود. او همراه با ذبیحی‌فر که دستیار اصلی‌اش بود، استعدادهای بسیاری را کشف کرد و در همان اوایل دهه 80 تحویل تیم‌های لیگ برتری داد. ستاره‌هایی چون کریم انصاری فرد و احسان حاجی صفی که حالا و پس از نزدیک به 14 سال بدل به بازیکنان کلیدی تیم ملی شده‌اند.

انصاری فرد و حاجی صفی برای نخستین بار در تیم نونهالان با یکدیگر ملاقات کردند. تیمی که بازیکنان 13، 14 ساله را کنار هم جمع کرد تا وارد مسابقات رسمی شود. کریم در ذوب‌آهن‌ اردبیل بازی می‌کرد و احسان پیراهن ذوب‌آهن‌ اصفهان را می‌پوشید. این دو از همان ابتدا به دوستانی صمیمی تبدیل شدند. در عکس‌های یادگاری کنار هم می‌نشستند و در اردو نیز هم اتاق بودند.

پروسه شکوفایی آنها چندان به درازا نکشید. کریم پس از حضور علی دایی در اردبیل، پیراهن سایپا را در 16 سالگی بر تن کرد و همراه این تیم در لیگ برتر درخشید. او در 19 سالگی توسط افشین قطبی به تیم ملی دعوت شد و نخستین گل خود را در بازی تدارکاتی مقابل ایسلند به ثمر رساند. بعدها انصاری فرد عنوان آقای گلی لیگ برتر را به دست آورد، به پرسپولیس رفت، پیراهن تراکتورسازی را پوشید، راهی اوساسونا شد، به پانیونیوس رفت و در نهایت پیراهن المپیاکوس را بر تن کرد.

انصاری فرد در تمام این سالها یکی از بهترین گلزن‌های لیگ ایران و البته یونان بود و از سال 88 تا امروز نیز یکی از بازیکنان تیم ملی در جام‌های مختلف به حساب می‌آید. او موفقیت‌های بسیاری به دست آورده و حالا در یونان نیز کاندیدای اصلی تصاحب کفش طلا است. ممارست در تمرین، میل به پیشرفت، شم بالای گلزنی و دوندگی بی‌امان از خصوصیات بارز کریم است.

اما یار دیرینه او، احسان حاجی صفی. او در لیگ ایران و از همان فصل 85-84 فقط پیراهن سپاهان را پوشیده و به پیشنهادهای آبی و قرمز پاسخ منفی داده. احسان البته در دو مقطع هم از سپاهان جدا شده. یک بار به اف اس وی فرانکفورت رفته و این بار هم پیراهن پانیونیوس و سپس المپیاکوس را پوشیده. او برای نخستین بار در سال 87 توسط علی دایی به تیم ملی دعوت شد و برای این تیم بازی کرد. از آن زمان به بعد حاجی‌ صفی یکی از بازیکنان اصلی تیم ملی در مقاطع زمانی مختلف بوده و در 27 سالگی 90 بازی ملی به نام خود ثبت

کرده است.

احسان بعد از نیم فصل موفق با پانیونیوس، حالا به عضویت پرافتخارترین تیم باشگاهی در یونان در آمده. همان تیمی که کریم انصاری‌فرد را در ترکیب خود دارد. هم‌ اتاقی‌ها برای نخستین بار در رده باشگاهی کنار هم بازی می‌کنند. اتفاقی که برای کریم و احسان هرگز در لیگ ایران رخ نداد اما در یونان این دو هم تیمی می‌شوند و می‌توانند کنار هم بازی کنند.

14 سال بعد از حضور در تیم نونهالان، با آن چهره‌های بچگانه و آن پیراهن محبوب و به یاد ماندنی ایرانول، باشگاه المپیاکوس این دو هم اتاقی قدیمی را به هم رسانده. برای موفقیت در لیگ یونان نگاه سرمربی المپیاکوس به ساق‌های این دو ستاره است. ستاره‌هایی که انگار نمی‌توانند دور از هم و جدا از هم باشند.

گزارش: امیر اسدی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز