خبرگزاری کار ایران

درد مشترک اتلتیکو و رئال

چشم به راه گریزمان و رونالدو

asdasd
کد خبر : ۵۶۰۳۱۰

اتلتیکو و رئال تا دقایقی دیگر در وزشگاه متروپولیتانو دربی شهر مادرید را برگزار می کنند.

به گزارش ایلنا، ورزشگاه واندا متروپولیتانو امشب برای نخستین بار میزبان شهرآورد مادرید است و هر دو تیم رئال و اتلتیکو نیاز به درخشش ستاره‌های همیشگی شان دارند؛ کریستیانو رونالدو و آنتوان گریزمان.

رونالدو عادت به گلزنی برابر اتلتیکو دارد و فصل قبل هم در لالیگا و هم در لیگ قهرمانان مقابل شاگردان دیگو سیمئونه هت تریک کرده است اما این فصل تنها یک گل در لیگ اسپانیا زده که بدترین شروع او محسوب می‌شود که دو هفته قبل برای دومین سال پیاپی جایزه بهترین بازیکن جهان را به دست آورد.

گریزمان هم تنها دو گل در لیگ زده و بعد از بازکردن دروازه چلسی در بازی اوایل مهر از روی نقطه پنالتی هیچ گلی برای تیمش نزده. او در 596 دقیقه اخیر نتوانسته گل بزند با آنکه 20 شوت به سمت دروازه رقبا روانه کرده. کار تا آنجا پیش رفته که بازیکن تیم ملی فرانسه برای مربی آرژانتینی‌اش دیگر غیرقابل جایگزینی نیست و دو بار در بازی‌های لیگ در حالی که بازی بدون گل مساوی دنبال می‌شده، تعویض شده است.

گریزمان 4 گل به رئال مادرید زده و می‌گوید با وجود قحطی گل هیچ فشاری را در این بازی احساس نمی‌کند: «گل زدن کاری است که ما انجام می‌دهیم و می‌دانیم چطور انجام دهیم. نگران نیستم. از شیوه بازی‌ام راضی هستم و خیلی زود توپ‌ها نیز درون دروازه می‌رود.»

افت این دو مهاجم معمولا روی فرم و آماده روی روند تیم‌های‌شان تاثیر گذاشته به نحوی که رئال و اتلتیکو در امتیاز 23 با یکدیگر برابر هستند و هشت امتیاز از بارسلونای صدرنشین کمتر دارند؛ اگر بارسا که به پایتخت اسپانیا می‌آید، موفق به شکست میزبان خود لگانس شود، این فاصله به 11 امتیاز می‌رسد. والنسیا هم 4 امتیاز از این دو تیم بیشتر دارد.

اتلتیکو که در آستانه حذف از لیگ قهرمانان هم هست، از بحران گلزنی در تمام تیم رنج می‌برد به نحوی که توماس پارتی هافبک و آنخل کوره آ مهاجم با زدن 4 گل در رقابت‌های مختلف بهترین گلزنان این فصل تیم محسوب می‌شوند.

چشم به راه گریزمان و رونالدو

گریزمان در گفت و گو با سایت رسمی باشگاه ادامه داد: «نسبت به سال‌های قبل متفاوت شده، ما در ورزشگاه جدید بازی می‌کنیم، در گلزنی و پیروزی چندان موفق نیستیم اما همچنان از نظر دفاعی استحکام داریم و فقط کمی مقابل دروازه حریفان شانس با ما یار نیست.»

اتلتیکو در شش بازی در این ورزشگاه تنها دو برد داشته و با یک شکست و سه تساوی متوالی به این بازی می‌آید. گریزمان گفت: «ما می‌خواهیم نخستین شهرآورد را در واندا متروپولیتانو ببریم. این برای هواداران و باشگاه خیلی مهم است، این مسابقه‌ای است که هر بازیکنی می‌خواهد بخشی از آن باشد.»

اتلتیکو تیم بدون شکست لالیگا در این فصل بوده اما در 9 بازی آخر خود در رقابت‌های مختلف تنها 2 پیروزی داشته. هواداران اتلتیکو با وجود نتایج ضعیف در بازی‌های خانگی اخیر از جمله تساوی یک بر یک با قره‌باغ امیدهایشان را از دست نداده‌اند.

یان اوبلاک گفت: «مطمئنم سرانجام همان موفقیتی که در ویسنته کالدرون داشتیم را در ورزشگاه جدید به دست می‌آوریم. امیدوارم بازی این هفته برای ما پایان خوبی داشته باشد.»

چشم به راه گریزمان و رونالدو

روحیه رئال بعد از بازی‌های ملی

رئال مادرید هم بعد از دو باخت متوالی لاس پالماس را برد و با روحیه خوبی به تعطیلات بازی‌های ملی رفت، این برد موج انتقاداتی که از رئال شده بود را رفع کرد. از طرف دیگر سه بازیکن رئال در جریان بازی‌های این هفته ملی جواز حضور در جام جهانی را به دست آوردند و این به روحیه تیم می‌افزاید.

لوکا مودریچ یکی از بازیکنان اصلی رئال بود که تابستان آینده به روسیه می‌رود به همراه ماتئو کوواچیچ مصدوم در تیم ملی کرواسی. مودریچ می‌تواند دوباره الهام بخش تیم زین الدین زیدان در رقابت‌های باشگاهی باشد. اشرف حکیمی مدافع راست تیم ملی مراکش جوانترین بازیکن رئال است که بلیت طلایی روسیه را به دست آورده. سرخیو راموس هم بازی خوبی به همراه تیم ملی اسپانیا انجام داده و در 2 دیدار دوستانه دو گل زده. هر چیزی غیر از برد در این بازی امیدهای رئال برای دفاع از عنوان قهرمانی را کمرنگ می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز