خبرگزاری کار ایران

گفت و گو با جدیدترین دورگه ایرانی

استقلالی ام و برای پرسپولیس آرزوی موفقیت می کنم/ در ایران به دنیا نیامدم اما یک ایرانی اصیل هستم!

asdasd
کد خبر : ۵۳۶۰۲۸

کیان گیلانی جدیدترین دو رگه ای است که به فوتبال ایران معرفی شده است.

به گزارش ایلنا، سامان قدوس آخرین بازیکنی بود که با این سبک و سیاق پایش به فوتبال ایران باز شد. بازیکنی که به اصطلاح دو رگه بود و در کشوری به جز ایران بزرگ شده بود اما ترجیح داد فوتبال خود را در سطح ملی در تیم ملی ایران ادامه دهد.

خاطرات خوبی که ما ایرانی ها از ستاره های دورگه ای چون فریدون زندی، اشکان دژاگه، رضا قوچان نژاد و .... داشتیم و داریم باعث شده تا فوتبالدوستان وطنی از آمدن این چنین بازیکنانی استقبال کنند و حضور شخصی چون کارلوس کی روش که علاقه فراوانی به این دست از بازیکنان دارد کاتالیزور این مساله  شده تا هر چند وقت یک بار بازیکنی با این شرایط معرفی شود که البته بسیاری از آنها هم اصلا در حد و اندازه تیم ملی ایران نبوده اند و خیلی زود محو می شوند.

استقلالی ام و برای پرسپولیس آرزوی موفقیت می کنم/ در ایران به دنیا نیامدم اما یک ایرانی اصیل هستم!

جدید ترین دو رگه فوتبال ایران

کیان گیلانی. بازیکنی ایرانی- آلمانی که درسرزمین ژرمن ها به دنیا آمده است. پدر کیان متولد تهران و بزرگ شده آلمان و مادرش با ملیت مراکشی که او هم در آلمان رشد پیدا کرده است. پدر بزرگ، مادر بزرگ و کلیه اقوام پدری او اهل ایران هستند و با کیان در آلمان زندگی کرده اند و به همین دلیل این بازیکن کاملا با آداب و رسوم ایرانی آشناست و حتی می تواند تا حدی به زبان فارسی صحبت کند و آن را متوجه شود.

از آلمان تا هلند؛ از آماتور تا پیشرفته

این بازیکن 17 سال دارد و در رده های پایه فوتبال آماتور آلمان فوتبال خود را آغاز کرد. امیر هاشمی مقدم مربی تیم دوم نایمخن و بازیکن اسبق تیم فوتبال استقلال تهران از حضور این نوجوان ایرانی- آلمانی باخبر می شود و برای دیدن بازی هایش راهی مانشافت می شود. هاشمی مقدم دراین باره اظهار داشت: "وقتی بازی کیان را برای اولین بار مشاهده کردم حیرت زده شدم. او فوتبال را به زیبایی بازی می کرد وآن سطح از فوتبال خیلی برایش کم بود. مقدمات حضورش در تیمهای پایه نایمخن را فراهم کردم."

قرارداد با نایمخن در 20 دقیقه!

کیان به هلند رفت تا در تستهای فنی باشگاه نایمخن شرکت کند. نایمخن یکی از سردمداران فوتبال پایه در هلند و حتی اروپا به شمار می رود و با تیمهای بازیکن سازی چون آژاکس، فاینورد و پی اس وی رقابت تنگاتنگی دارد و به همین دلیل بازی کردن در این تیم در سنین پایه اصلا کار راحت و ساده ای نیست. هاشمی مقدم درباره نتیجه تست کیان در باشگاه نایمخن گفت: "فکر می کنم تنها 20 دقیقه لازم بود تا مربیان و استعدادیاب های باشگاه نایمخن متقاعد شوند تا با کیان قرارداد امضا کنند و او را به عضویت تیم درآورند. آنها فهمیدند کیان چه پتانسیل بالایی دارد. از آن روز به بعد کیان گیلانی به تیم جوانان نایمخن پیوست."

این پدیده نوظهور که مدتی است با تیم جوانان نایمخن کار می کند توانسته خیلی زود خودش را در دل مربیان و بازیکنان این تیم جا کند. درخشش در دو بازی حذفی در این امر بسیار موثر بود. مخصوصا نمایش فوق العاده اش در دیدار فوق العاده حساس برابر فیتس که او هم گل زد و هم پاس گل داد و ستاره شماره یک تیمش نام گرفت.

یک شماره 10 مادر زاد و استاد مسلم "پاسِ در"

اما پست بازی کیان کجاست و خصوصیات بازی اش چگونه است؟ او یک بازیکن پست شماره 10 است. یعنی بازیکنی که پشت مهاجم و به عنوان هافبک نفوذی و گاها حتی در قامت یک مهاجم سایه انجام وظیفه می کند. هاشمی مقدم بهترین نفری است که می تواند درباره این بازیکن و توانایی هایش توضیح دهد: "کیان خیلی خلاق است و دید فوق العاده ای دارد. از تکنیک سطح بالایی برخوردار است و می تواند به راحتی یک در برابر یک را بردارد. نکته بارز بازی کیان این است که او قبل از اینکه توپ را کنترل کند می داند حرکت دوم و سومش چه خواهد بود و مقاصد خود را از قبل شناسایی می کند که این در کمتر بازیکنی آن هم در این سن وجود دارد. کیان جرات می کند توپ را نگه دارد و تنوع به خرج دهد. او شم بالایی در گلزنی دارد و استاد پاس های "در" است. در یک جمله بخواهم درباره اش به شما بگویم باید اعتراف کنم که کیان با این پیشرفتی که از خود نشان داده به زودی و در آینده ای نزدیک سور و صداهای زیادی را به پا می کند و حرفهای فراوانی برای گفتن خواهد داشت. فراموش نکنید سطحی که الان او بازی می کند بسیار بالاست.

****************

استقلالی ام و برای پرسپولیس آرزوی موفقیت می کنم/ در ایران به دنیا نیامدم اما یک ایرانی اصیل هستم!

          در ادامه مصاحبه اختصاصی با این پدیده دو رگه را بخوانید:

*کیان ابتدا از خودت و خانواده ات بگو و اینکه چقدر از سرزمین پدری ات و فوتبالش شناخت داری.

پدرم در تهران متولد شده و همیشه تعریف ایران را می کند. پدر بزرگ و مادر بزرگم هم  که با ما زندگی می کنند همیشه از فرهنگ بالای ایران و ایرانی حرف می زدند و من با این مسائل بزرگ شده ام و به همین دلیل خودم را یک ایرانی اصیل می دانم و به آن افتخار می کنم. مادرم ریشه مراکشی دارد اما در آلمان به دنیا آمده است. با این حال علاقه من به سرزمین پدری ام یعنی ایران قوی تر بوده است. با این حال برای کشور مادرم هم احترام زیادی قائلم. از کودکی بازی های تیم ملی ایران را دنبال می کردم و حتی بازی تیم ملی ایران در برابر مکزیک در جام جهانی 2006 را در ورزشگاه و از نزدیک تماشا کردم.

*طرفدار کدام تیم ایرانی هستی و دوست داری روزی در فوتبال ایران بازی کنی؟

از بچگی استقلالی بودم ولی همیشه به تیمهای دیگر احترام می گذاشتم. هیچ وقت آرزوی شکست تیمهای رقیب را نداشتم. چه پرسپولیسی، چه سپاهانی و چه هر تیم دیگری برای خودشان جایگاه ویژه ای دارند. در بازی های لیگ قهرمانان آسیا هم مثل الان که پرسپولیس به نیمه نهایی رسیده  برای شان آرزوی موفقیت می کنم. توجه و تمرکز من فعلا روی تیم نایمخن است. آنها شرایط خوبی را فراهم کرده اند تا بتوانم پیشرفت کنم. تمام هدف من این است که روزی در بالاترین سطح فوتبال جهان بازی کنم. هلند در کنار پیشرفت فوتبالی توجه ویژه ای به پیشرفت انسانی بازیکنان هم دارد. همیشه می گویند یک فوتبالیست خوب باید شخصیت بالایی هم داشته باشد.

 

*دوست داری روزی برای تیم ملی ایران به میدان بروی؟

برای من بزرگترین افتخار این است که روزی برای تیم ملی ایران بازی کنم و در جام جهانی به میدان بروم. با پشتکار زیاد تمرین می کنم تا روزی این آرزو محقق شود و وقتی اینطور شد دیگر این پیراهن را از دست نمی دهم و با تمام وجود برای پیروزی اش تلاش می کنم. آقای کی روش کار بسیار بزرگی انجام داده است. ایشان هم مبارز است و هم یک فروتن! امیدوارم فوتبال من روزی مورد پسند ایشان واقع شود.

*کدام بازیکن ایرانی را بیشتر قبول داری و فوتبالش را می پسندی؟

تیم ملی ایران یک تیم به تمام معنا است. نمی توانم یک نفر را از بین آنها انتخاب کنم و این کار بسیار دشواری است. احترام زیادی برای نفراتی چون اشکان دژاگه، علیرضا جهانبخش و رضا قوچان نژاد قائل هستم. نحوه پیشرفت علیرضا جهانبخش و شخصیت بالایش باعث شده تا او را الگوی خودم قرار دهم. البته آقای قوچان نژاد نشان داد صبر و پشتکار چقدر مهم است و الان نتیجه اش را می بینم. اشکان دژاگه هم به من یاد داد باید همیشه امید خودم را حفظ کنم و تلاش کنم؛ حتی اگر مصدوم هستم! بازی او به تیم روحیه می دهد.

*و در فوتبال جهان چطور؟

در سطح بین المللی شیفته بازی لیونل مسی هستم و او را هم ردیف مارادونا و زیدان می دانم. از آندرس اینیستا، لوکا مودریچ و تونی کروس هم خوشم می آید و سعی می کنم از بازی آنها چیزهای زیادی را یاد بگیرم. من در تیمهای اروپایی طرفدار بارسلونا و آرسنال هستم و باشگاه هایی را دوست دارم که به جوان ها میدان می دهند.

سرمربی جوانان نایمخن: کنترل کیان روی توپ کم نقص است/ نسبت به او خوشبینم!

استقلالی ام و برای پرسپولیس آرزوی موفقیت می کنم/ در ایران به دنیا نیامدم اما یک ایرانی اصیل هستم!

در پایان روخی مایر سرمربی تیم جوانان نایمخن در گفت و گویی کوتاه با آسمان آبی درباره کیان گیلانی بیان داشت: کیان بسیار تکنیکی و فنی است و روی توپ قوی کار می کند. نکته بارز بازی او کنترل های کم نقصش روی توپ است.

وی در ادامه افزود:  کیان می تواند خودش را در زمین رها کند. او هافبک باکس تو باکس قدرتمندی است که انرژی فراوانی دارد. او می خواهد تلاش کند و به بالاترین سطوح فوتبالی برسد. البته باید از لحاظ تاکتیکی خودش را تقویت کند و تا به یک بازیکن کامل تبدیل شود. من از او راضی هستم و خیلی نسبت به آینده اش خوشبینم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز