خبرگزاری کار ایران

اکبر احدی در گفت‌وگو با ایلنا:

مربی خارجی می‌تواند به بوکس ایران کمک کند

سرمربی پیشین تیم ملی می‌گوید: مربیان خارجی با کیفیت می‌توانند در ورزش بوکس تغییرات بسیاری به وجود آورند ولی نکته مهم این است که ما از مربیان خارجی که وارد کشور می‌شوند چه می‌خواهیم؟

اکبر احدی، مربی و کارشناس بوکس ایران در خصوص عملکرد مربیان خارجی که پیش از این در بوکس ایران حضور داشتند، به خبرنگار ورزشی ایلنا می‌گوید: مربیان خارجی با کیفیت می‌توانند در ورزشی مانند بوکس تغییرات بسیاری به وجود آورند ولی نکته مهم این است که ما از مربیان خارجی که وارد ورزش کشور می‌شوند و فدراسیون‌ها هم هزینه‌های زیادی صرف آنها می‌کنند چه می‌خواهیم و چه برنامه‌ای برای آنها تعریف می‌کنیم و وظایف آنها چیست؟

او ادامه می‌دهد: متاسفانه ما زمان کافی را به مربیان خارجی خود نمی‌دهیم و اکثر آنها پس از مدت کوتاهی که در ایران می‌مانند بدون هیچ محصولی ایران را ترک می‌کنند و نظارت کافی هم بر عملکرد آنها وجود ندارد. تیم‌های پایه که آینده‌ساز تیم ملی بزرگسالان ایران محسوب می‌شوند از حضور مربیان روز دنیا بی‌بهره هستند. تیم‌ ملی بزرگسالان، تیمی ساخته شده است ولی تیم‌های پایه را می‌توان با علم روز دنیا آشنا کرد تا آنها در آینده برای کشور افتخار آفرینی کنند.

سرمربی پیشین تیم ملی ایران خاطرنشان می‌کند: قبل از انتخاب مربی خارجی ابتدا باید کارنامه او را مد نظر قرار داد و سپس باتوجه به داشته‌های او برایش برنامه‌ریزی کرد و عملکرد او را باتوجه به خواسته‌های فدراسیون بررسی کرد. مربیان خارجی را برای ارتقا سطح بوکس کشور باید به استان‌های بوکس خیز ایران فرستاد تا ابتدا به مربیان آنها آموزش‌ دهد و سپس به رده‌های پایه فنون لازم را بیاموزد.

احدی به مربیان خارجی تاثیرگذار در ورزش بوکس اشاره می‌کند و می‌گوید: بعد از بازگشایی ورزش بوکس در ایران دو مربی خارجی و با کیفیت از کشورهای روسیه و کوبا به ایران آمدند و توانستند در مدتی که در ایران حضور داشتند یک نسل مربی و یک نسل از بوکسورهای با کیفیت را معرفی کنند. هنوز هم از مربیانی که در آن دوره آموزش دیده‌اند استفاده می‌شود. تجربه نشان داده که مربیان باتجربه می‌توانند به ورزشی مانند بوکس کمک‌های بسیاری کنند.

 

کد خبر : ۴۱۹۹۱۶