خبرگزاری کار ایران

دیدار ایران و تایلند لغو شد/کی‌روش به مالزی می‌رود

دیدار تدارکاتی تیم‌های ملی ایران و تایلند به خاطر درگذشت پادشاه این کشور لغو شد.

به گزارش ایلنا، تیم‌های ملی فوتبال ایران و تایلند قرار بود در تاریخ 19 آبان ماه سال جاری یک دیدار تدارکاتی را در شهر بانکوک تایلند برگزار کنند که این دیدار به خاطر درگذشت پادشاه تایلند لغو شد.

 طبق اعلام رسانه‌های تایلندی به همین مناسبت تایلندی‌ها یک سال را عزای عمومی اعلام کرده و یک ماه نیز تمام فعالیت‌ها در این کشور تعطیل است.

نکته قابل توجه اینکه مراسم خاکسپاری پادشاه تایلند عصر امروز برگزار شده و قرار است پسر 64 ساله پادشاه قبلی او را در یک معبد مخصوص مورد شستشو قرار داده و سپس بعد از برگزاری مراسم خود به عنوان پادشاه جدید تایلند معرفی شود.

تایلندی ها در این مدت تمام رویدادهای ورزشی خود را به خاطر درگذشت پادشاه کشورشان لغو کردند و فقط قرار است تیم ملی فوتبال این کشور در ادامه رقابت‌های مقدماتی جام جهانی در تاریخ 25 آبان ماه به اجبار در تایلند میزبان استرالیا باشند.

بر همین اساس کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان که برای بازدید از امکانات تایلند چهارشنبه شب راهی این کشور شده بود با لغو دیدار تدارکاتی تیم ملی این کشور با ایران راهی مالزی خواهد شد تا از امکانات میزبان دیدار تیم‌های ملی ایران و سوریه از هفته پنجم رقابت‌های مقدماتی جام جهانی بازدید به عمل بیاورد و این در حالی است که این امکان وجود دارد که تیم ملی در صورت مساعد بودن شرایط بسیار زودتر از موعد مقرر برای برگزاری اردو راهی مالزی شود.

 

کد خبر : ۴۱۸۹۸۹