خبرگزاری کار ایران

حسن یزدانی در گفت‌وگو با ایلنا:

طلای المپیک رویای کودکی من است/رسول خادم الگوی من است/با دست پر به ایران باز می‌گردیم

یزدانی می‌گوید: پدر و مربیانم برای من آرزو می‌کردند که در آینده به موفقیت‌های بزرگی دست یابم، همان آرزوها از دوران نوجوانی به هدف اصلی زندگی من بدل شد.

در آخرین امتیازی که برابر حریف آمریکایی خود در جام جهانی کشتی آزاد 2016 کسب کرد نگاه‌ها به او خیره شد و نام او بیش از پیش بر زبان‌ها افتاد. حسن یزدانی کشتی گیر بیست و دو ساله تیم ملی کشتی آزاد می‌گوید "دست‌یابی به مدال طلای المپیک آرزوی کودکی من است". تیم ملی کشتی آزاد ایران با ترکیبی کامل به المپیک ریو خواهد رفت. بسیاری از کارشناسان داخلی و خارجی کشتی آزاد، این تیم را بسیار آماده و هجومی توصیف کرده‌اند. گمانه‌زنی‌هایی هم می‌شود که این تیم، پرمدال‌ترین تیم تاریخ کشتی ایران در رقابت‌های المپیک لقب بگیرد. حسن یزدانی یکی از مهرهای اصلی رسول خادم است که باید در ریو به میدان برود. حسن یزدانی در مسابقات المپیک دو حریف با تجربه و قدرتمند را پیش رو دارد ولی همانطور که خودش می‌گوید "کسب مدال طلای المپیک آرزوی مردم است و تمام تلاشم را می‌کنم تا آرزوی آنها بر آورده شود.

حسن یزدانی دوبنده پوش وزن 74- کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد به خبرنگار ورزشی ایلنا می‌گوید: در جایی که من زندگی می‌کنم  به نوعی زندگی مردم در کشتی خلاصه می‌شود. شاید این هدف من آرزوی بسیاری از مردانی باشد که در جویبار متولد می‌شوند. در ماه‌های اولی که تمریناتم را شروع کرده بودم، بعد از اتمام تمرین، پدر و مربیانم برای من  آرزو می‌کردند که در آینده به موفقیت‌های بزرگی دست یابم. همان آرزوها از دوران نوجوانی به هدف اصلی زندگی من بدل شد. رفته رفته با تشویق‌های پدرم تمرینات را با جدیت دنبال کردم، تا جای که به آرزوی مردم ایران که رسیدن به مدال طلای المپیک است نزدیک شدم. تا شروع مسابقات المپیک زمان زیادی باقی نمانده است، از لحاظ بدنی شرایطم ایده آل است و شرایط روحی مناسبی هم دارم. در فاصله باقی مانده حواسم را برای رسیدن به خوش رنگ‌ترین مدال ورزشی جهان بیشترجمع می‌کنم. هر روز که می‌گذرد من به مدال طلای المپیک نزدیک تر می‌شوم.

او ادامه می‌دهد: تمرینات تیم ملی از کیفیت بالایی برخوردار است. باتوجه به اینکه در فشار تمرینات به سر می‌بردیم در آمریکا به خوبی کشتی گرفتیم و بچه‌ها از لحاظ بدنی شرایط خوبی داشتند. یکی از مواردی که رسول خادم در تمرینات به ما گوش زد می‌کند حمله کردن است. رسول خادم نه‌تنها کشتی گیر قدرت‌مندی بود بلکه مربی با دانشی هم هست. برنامه‌ریزی برای تمرینات به صورتی که باعث خستگی ذهنی نشود کار مشکل یک مربی است. من بعد از هر وعده تمرینی سرحال و شاداب هستم. تیم ملی کشتی آزاد چند سالی است که برای المپیک بسته شده است. اگر مشکل مصدومیت رضا یزدانی گریبان گیر ما نشود و برای کسی حادثه‌ای پیش نیاید با دست پر به ایران باز خواهیم گشت.

یزدانی به رقیبانش در مسابقات المپیک اشاره و خاطر نشان می‌کند: همه حریفانم می‌توانند سدی باشند در راه رسیدن به مدال طلای المپیک، همه حریفانم را آنالیز می‌کنم و به کشتی گرفتن با آنها فکر می‌کنم. در بین این رقیبان کشتی گیران روسیه و آمریکا جزو اصلی‌ترین حریفانم محسوب می‌شوند. من فیلم‌های کشتی آنها را بارها دیده‌ام و شناخت خوبی از نحوی کشتی گرفتن آنها دارم. قابلیت شکست دادن هر دوی آنها در من وجود دارد. این دو نفر هم این موضوع را بخوبی می‌دانند. اما بسیار کشتی گیران باهوشی و قدرتمندی هستند. در کشتی‌های سخت و برابر سعی می‌کنم از فکرم بیشتر از قدرت بدنی استفاده کنم. وقتی سال گذشته به مدال نقره جهانی دست پیدا کردم فهمیدم چقدر مدال طلا با ارزش است به همین خاطر نمی‌خواهم مدال طلای المپیک را از دست بدهم.

کشتی گیر 74- کیلو تیم ملی ایران در مورد الگوهای ورزشی خود می‌گوید: الگوی ورزشی و اخلاقی من رسول خادم است. در بین کشتی گیران خارجی به دیدن کشتی‌های سایتیف علاقه زیادی دارم. الگو برداری از این دو نفر گذشته در کشتی گرفتن امام علی حبیبی پرده‌های ریز و مهمی وجود دارد. تا جایی که توان داشته باشم فنونی که او اجرا می‌کرد را در دستور کار قرار می‌دهم. در ایران ما کشتی گیران بزرگی داریم که هر کدام می‌توانند الگو باشند. هر بار به عکس‌هایی که بر دیوار خانه کشتی نصب شده نگاه می‌کنم تقدس دوبنده تیم ملی را بیشتر درک می‌کنم و انگیزه من برای رسیدن به طلای المپیک بیشتر می‌شود.

 

کد خبر : ۳۸۷۷۴۶