خبرگزاری کار ایران

هفته بیست‌وسوم لیگ برتر فوتبال

پایان ماراتن لیگ در سال 94

هفته بیست و سوم لیگ برتر از فردا پنجشنبه با برگزاری 6 بازی آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، هفته بیست و سوم لیگ برتر 94، از فردا پنجشنبه با برگزاری 6 بازی آغاز خواهد شد تا پس از انجام دو بازی دیگر در روز جمعه، قطار لیگ برتر در سال 94 به ایستگاه پایانی برسد.

سیاه‌جامگان-سپاهان؛ فصل تلخ زردپوشان بالاخره تمام می‌شود

در اولین بازی این هفته، دو تیم سیاه‌جامگان و سپاهان در ورزشگاه ثامن مشهد به مصاف هم می‌روند.

شاگردان فرهاد کاظمی در حال حاضر 20 امتیازی هستند و برای پیدا کردن حاشیه امن در لیگ، باید 3 امتیاز این بازی را از تیم خوب ولی بحران زده سپاهان کسب کنند.

زردپوشان اصفهانی اما مدت‌هاست که در لیگ برنده نشده‌اند و در حال حاضر بدترین روزهای خود در تاریخ لیگ برتر با قرار گرفتن در رده یازدهم جدول تجربه می‌کنند. سپاهانی که دیگر هیچ امیدی به قهرمانی ندارند، تنها دنبال این هستند که با پیروزی در این بازی، فصل تلخ جاری لیگ برتر را با پیروزی و خوشی تمام کنند.

نفت-گسترش فولاد؛ جنگ همسایه‌ها

تیم نفت که هنوز هم تحت تاثیر درگذشت مربی بدنساز خود یعنی مرحوم اکبر دارستانی قرار دارد، باید در یک بازی سخت به مصاف تیم منظم و تاکتیکی فراز کمالوند برود. تیمی که پیروزی پرگل هفته قبلش مقابل استقلال اهواز حواشی زیادی را در پی داشت.

دو تیم در جدول لیگ همسایه هستند و در حال حاضر نفت با 32 و گسترش با 31 امتیاز در رده‌های هفتم و هشتم قرار دارند و این بازی می‌تواند سکوی پرتاب هر دو تیم باشد.

ملوان-استقلال‌خوزستان؛ نبرد زشت و زیبا در تالاب

انزلیچی‌ها که سال خوبی را پشت سر نگذاشتند، هنوز هم بعد از استعفای حمید استیلی بدون مربی هستند و در حال حاضر غدیر بحری را به عنوان مربی موقت روی نیمکت خود دارند. البته تغییر سرمربی هم در این تیم جواب نداده است و بعد از رفتن استیلی، روزهای بد قوی سفید انزلی همچنان ادامه دارد.

ملوانی‌ها به خوبی می‌دانند که بازی مقابل تیم شگفتی‌ساز استقلال خوزستان بسیار سخت خواهد بود. اما قطعاً پیروزی برابر تیم رده دوم جدول می‌تواند گزینه خوبی برای شیرین کردن کام هواداران باشد.

در طرف مابل، عبدالله ویسی و شاگردانش که بدون تردید بزرگترین شگفتی فوتبال ایران در سال 94 بوده‌اند، برای جا نماندن از رقابت صدر جدول و از طرف دیگر برای حسن ختام شیرین سال رویایی خود، به دنبال شکار قوی سفید در تالاب انزلی خواهند بود.

در حال حاضر ملوان با 21 امتیاز در رده سیزدهم و استقلال‌خوزستان با 41 امتیاز در رده دوم جدول قرار دارند.

تراکتورسازی-فولاد؛ به پیشواز بهار

تراکتوریسازی این روزها در شرایط خوبی به سر می‌برد و نسبت به اواسط فصل روزهای خیلی خوبی را سپری می‌کند. در حالی که چند روزی تا پایان زمستان و آمدن بهار باقی مانده است، بهار تبریزی‌ها اما از چند هفته پیش شروع شده است و حالا سرخپوشان دیار ستارخان، این شانس را دارند تا با پیروزی مقابل تیم فولاد که فصل خوبی را پشت سر نگذاشت، به صورت مستقیم وارد کورس قهرمانی و کسب سهمیه لیگ شوند. اسکوچیچ و شاگردانش نیز سال بسیار سختی را تجربه کردند و برای تمام شدن این سال سخت و البته جدا شدن از جمع تیم‌های قعرنشین، نیاز مبرمی به سه امتیاز این دیدار خواهند داشت. کاری که البته بسیار سخت خواهد بود.

ذوب‌‌آهن-سایپا؛ حسن ختام زیبای سال

در یکی از مهم‌ترین بازی‌های هفته پایانی لیگ در سال 94، دو تیم مدعی ذوب‌آهن و سایپا در فولادشهر اصفهان به مصاف هم خواهند رفت.

هر دو تیم در این فصل درخشش خوبی داشتند و هم اکنون جزو تیم‌های بالای جدول و مدعیان قرار دارند و این بازی می‌تواند تاثیر بسیار مهمی در شرایط هر دو تیم برای ادامه رقابت‌های لیگ در سال بعد داشته باشد.

سبزپوشان اصفهانی که به نظر مدیرعامل باشگاهشان بهترین تیم فصل بوده‌اند، شاید به واسطه حضور در لیگ قهرمانا آسیا، خسته باشند. اما قطعاً بازی حساس برابر یک رقیب نزدیک که تهدیدی برای آن‌ها محسوب می‌شود، انگیزه خوبی برای فراموش کردن خستگی و جنگیدن برای کسب امتیاز خواهد بود.

نارنجی‌پوشان سایپا نیز سال خوبی را در لیگ سپری کردند و این شانس را دارند تا با پیروزی در دیدار سخت اصفهان، سال خوب خود را تکمیل کنند.

در حال حاضر ذوب‌آهن با 37 امتیاز در رده سوم جدول قرار دارد و سایپا نیز با 34 امتیاز در رده پنجم قرار گرفته است.

استقلال-پدیده؛ سال را با صدرنشینی تمام کن

استقلالی‌ها که از بیست و دو هفته گذشته لیگ، 15 هفته آن را صدرنشین بوده‌اند، برای اینکه سال خوب خود را در صدرجدول تمام کنند، نیاز دارند تا تیم سختکوش و بی‌ادعای پدیده را به عنوان آخرین حریف خود در سال 94، قربانی کنند.

پرویز مظلومی برعکس بازی قبل، بهواسطه بازگشت چند مهره کلیدی خود مانند حنیف عمران‌زاده و امید ابراهیمی، به ترکیب تیمش در این دیدار دست پری خواهد داشت و از این لحاظ دغدغه کمتری خواهد داشت.

اما برعکس مظلومی، رضا مهاجری که تیمش در نیم فصل دوم نتایج بسیار خوبی را کسب کرده است، چند بازیکن اصلی خود را به دلیل مصدومیت و محرومیت در اختیار ندارد و به واسطه نبود این بازیکنان، بدون شک کار سخت برای مصاف با صدرنشین لیگ آن هم در ورزشگاه ازادی خواهد داشت.

پدیده اگرچه روز سختی را در تهران پیش رو دارد، اما این شانس را دارد تا در صورت شگفتی‌ساز شدن و شکست دادن استقلال در تهران، تا رده هفتم جدول صعود کند. اتفاقی که در صورت تحقق بهترین عیدی پیدیه برای مشهدی خواهد بود. آبی‌پوشان تهرانی نیز که 42 امتیاز صدرنشین هستند، تنها به فکر حفظ جایگاه خود و تمام کردن سال 94 در صدر جدول هستند.

 

کد خبر : ۳۵۴۱۵۴