خبرگزاری کار ایران

سوپرکاپ اروپا-تفلیس؛

بارسلونا 5 - سویا 4؛ بارسا فاتح پنجمین سوپرجام اروپا/پدرو قاتل مردان اندلس

بارسلونا 5 بر 4 مقابل سویا در وقت های اضافه به پیروزی رسید تا برای پنجمین بار فاتح سوپر جام اروپا شود.

به گزارش ایلنا، تیم های بارسلونا و سویا از ساعت 23:15 در دیدار سوپرکاپ اروپا در ورزشگاه بوریس شهر تفلیس به مصاف هم رفتند که این دیدار در وقت های اضافه 5 بر 4 به سود کاتالان ها به پایان رسید تا شاگردان لوئیس انریکه پنجمین بار سوپر جام اروپا را فتح کنند.

ترکیب بارسا: ترشتگن، دنی آلوس، پیکه، ماسکرانو، ژرمی متیو، راکیتیچ، بوسکتس، اینیستا، مسی، سوارز، رافینیا

ترکیب سویا: بتو، کوکه، رامی، کرچوویاک، ترمولیناس، ایبورا، کرون دلی، ریس، بانگا، ویتولو، گامیرو

سویادقیقه 3 بانگا با ضربه ایستگاهی مهار نشدنی از پشت محوطه جریمه دروازه بارسا را باز کرد تا شوکی بزرگ را به تیم کاتالانی وارد کند.

مسیدقایق 7 و 16 لئو مسی  بار برای تیمش گلزنی می کند تا بارسا  بر یک پیش بیفتد.

دقیقه 44 روی پاس و همکار لوئیس سوارز این رافینیا بود که دروازه بتو را برای سومین بار باز کرد تا تیمش را 3 بر یک برنده به رخنکن بفرستد.

نیمه دوم هم با برتری آبی اناری ها آغاز شد و دقیقه 52 لوئیس سوارز موفق به گلزنی شد تا نتیجه 4 بر یک شود.

بارسلونا - سویادقیقه 57 خوزه آنتونیو ریس که بازوبند کاپیتانی سویا را بر بازو دارد موفق شد روی اشتباه خط دفاعی بارسا و بخصوص جرمی متئو در جایگیری روی توپ ارسالی از سمت چپ خط دفاعی به راحتی ترشتگن را تسلیم کند تا نتیجه را 4 بر 2 کند.

تیم سویادقیقه 69 باز هم جرمی متئو اشتباه مرگباری را روی ارسال از سمت چپ مرتکب شد تا شب هولناکی را در خط دفاعی بارسا پشت سر بگذارد. داور به نشانه خطای متئو نقطه پنالتی را نشان داد و بانگا دومین گل خود و سومین گل سویا را به ثمر رساند تانتیجه بازی 4 بر 3 شود.

دقیقه 81 ایموبیله که نیمه دوم به میدان آمده بود سازنده پاس گل شد تا کونوپلینکا گل چهارم را هم برای سویا به ثمر برساند و مردان آندلسی بازگشتی خیره کننده در نیمه دوم داشته باشند.

پدرونیمه نخست وقت های اضافه بدون رد و بدل شدن گل به پایان رسید ولی دقیقه 115 پدرو تعویض طلایی انریکه بود چراکه بعد از ورود به میدان بار دیگر ارزش های خود را نشان داد و موفق شد روی ریباند ضربه ایستگاهی لئو مسی دروازه سویا را باز کند تا تیمش را 5 بر 4 پیش بیندازد.

در این دیدار درگیری هایی را هم در دقایق مختلف بازی بین بازیکنان دو تیم شاهد بودیم که اواخر وقت های اضافی درگیری دنی آلوز با بازیکنان سویا که خود زمانی در این تیم بازی می کرد صحنه های عجیبی را رقم زد.

با سوت داور این دیدار بازی با نتیجه 5 بر 4 به سود بارسلونا به پایان رسید تا آبی اناری در مسیر 6 گانه قرار بگیرند.

داور این دیدار یه 9 بازیکن دو تیم کارت زرد نشان داد. متئو، پدرو، بوسکتس و آلوز از بارسا و کریچوویاک، کوکه، اور بانگا، ایموبیله و میشائیل رون دلی از سویا با کارت زرد جریمه شدند.

سال گذشته هم  تیم اسپانیایی برگزار کنده سوپر کاپ اروپا بودند که رئال مادرید موفق شد سویا را از پیش رو بردارد و جم را بالای سر ببرد.

بارسلونا تاکنون 4 بار فاتح سوپر کاپ اروپا شده که با فتح این جام در تفلیس به رکورد آث میلان یعنی 5 عنوان قهرمانی رسید.

با فتح این جام لئو مسی و اینیستا که تا پیش از این 24 جام را با بارسلونا فتح کرده بودند در کنار ژاوی قرار گرفتند که 25 جام را با بارسلونا در میادین مختلف کسب کرده بود.

کد خبر : ۲۹۶۷۱۲