خبرگزاری کار ایران

مسابقات جهانی تکواندو-روسیه؛

استیون لوپز هم حریف نماینده ایران نشد /خدابخشی سومین تکواندوکار ایران در نیمه‌نهایی

رقابت‌های مرحله مقدماتی وزن 80-کیلوگرم مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان در حال برگزاری است و مهدی خدابخشی با شکست پرافتخارترین تکواندوکار جهان راهی مرحله نیمه نهایی شد.

به گزارش ایلنا به نقل از سایت فدراسیون تکواندو، آخرین روز از بیست و دومین دوره مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان (G12)، با پیگیری مبارزات اوزان 62- کیلوگرم زنان و 80- کیلوگرم مردان در ورزشگاه "تراکتور" شهر چلیابینسک روسیه آغاز شده است.

مهدی خدابخشی تکواندوکار وزن 80-کیلوگرم کشورمان پس از یک‌دور استراحت به مصاف "نیکولاس تزلوس" از یونان(نایب قهرمان اروپا) رفت که در پایان با نتیجه 5 بر 3 به برتری رسید، در ادامه با "الیویرا بیلا" از برزیل رقابت کرد که با نتیجه 8 بر یک برنده از شیاپ چانگ خارج شد و در ادامه و برای راهیابی به نیمه نهایی با "استیون لوپز" امریکایی مبارزه کرد.

این تکواندوکار پرافتخار امریکایی در کارنامه اش 2 مدال طلای المپیک و یک مدال برنز و 5 مدال مسابقات قهرمانی جهان را در اختیار دارد در همان ابتدای راند سوم 12تایی شد و با نتیجه 13 بر یک شکست را برابر جوان شایسته کشورمان قبول کرد.

خدابخشی با این پیروزی راهی مرحله نیمه نهایی شد و برای راهیابی به فینال رقابت‌های وزن ششم باید با برنده دیدار آلمان و کانادا مبارزه کند.

همچنین عصر امروز (دوشنبه) کیمیا علیزاده و ابوالفضل یعقوبی برای رسیدن به مرحله فینال اوزان خود به مصاف رقبایشان می‌روند.

تیم ملی تکواندوی کشورمان بامداد روز چهارشنبه (30 اردیبهشت‌ماه) ساعت 3:40 صبح به ایران بازخواهند گشت.

این دوره از مسابقات ار 22 اردیبهشت ماه با حضور ۸۷۵ تکواندوکار از 144 کشور به میزبانی روس‌ها آغاز و امروز به پایان می رسد.

به نفرات اول این مسابقات 120 امتیاز، نفرات دوم 72 امتیاز و نفرات سوم 43.20 امتیاز برای افزایش امتیازات رنکینگ المپیکی، در راستای کسب سهمیه المپیک ریو 2016 تعلق خواهد گرفت.

کد خبر : ۲۷۷۹۰۹