خبرگزاری کار ایران

دوست دارم سپاهان قهرمان شود

بزیک: دربی 80 خوب از آب در می‌آید/ خبرنگاران زمان دربی‌ها یاد من می‌افتند!

مهاجم اسبق پرسپولیس عنوان کرد وقتی در دربی 42 موفق به گلزنی شد، اصلا نمی‌دانست پرسپولیس با گل او بعد از 7 سال استقلال را برده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، روز جمعه دربی 80 پایتخت بین تیم‌های استقلال و پرسپولیس برگزار می‌شود. یکی از بازیکنانی که در تاریخ برگزاری دربی موفق به گلزنی شده، ادموند بزیک مهاجم سابق سرخ‌پوشان است که در دربی شماره 42 گل برتری پرسپولیس را وارد دروازه استقلال کرد تا قرمزها پس از 7 سال برابر رقیب سنتی خود به پیروزی برسند. بزیک که حالا چند سالی است به جمع مربیان جوان فوتبال ایران پیوسته معتقد است چون نتیجه این دیدار تاثیری در کار دو تیم ندارد، بازی خوبی از آب در می‌آید.

گفت‌وگوی خبرنگار ایلنا را با ادموند بزیک در ادامه بخوانید:

درباره بازی استقلال و پرسپولیس چه نظری داری؟

هر وقت زمان دربی می‌رسد، خبرنگاران یاد من می‌افتند اما جدا از شوخی باید بگویم به نظرم این بازی چون اهمیت زیادی از لحاظ جدولی برای دو تیم ندارد می‌تواند به بازی خوبی تبدیل شود. بازیکنان دو تیم می‌توانند با آرامش کار کنند و این موضوع می‌تواند به زیباتر شدن مسابقه کمک کند.

شرایط پرسپولیس را چگونه ارزیابی می‌کنی؟

پرسپولیس وقتی لیگ‌برتر را از دست داد، روی لیگ‌قهرمانان تمرکز کرد و خوشبختانه توانست به مرحله بعد این رقابت‌ها صعود کند و حالا فکر می‌کنم بازی با استقلال می‌تواند یک بازی تدارکاتی مناسب برای پرسپولیس قبل از دیدار با الهلال‌عربستان باشد و به این تیم کمک کند.

* شما بازیکن سپاهان هم بوده‌اید. دوست دارید این تیم قهرمان لیگ شود یا تیم‌های دیگر؟

من وقتی پرسپولیس در کورس نباشد، دوست دارم سپاهان قهرمان شود. اصفهانی‌ها ساختار باشگاهی بسیار خوبی دارند و همیشه جزو مدعیان لیگ بوده‌اند و من هم به این تیم علاقه دارم.

شانس سپاهان بیشتر است یا تراکتورسازی و نفت‌تهران؟

من به شخصه معتقدم سپاهان شانس بیشتری برای قهرمانی دارد و می‌تواند جام را بالای سر ببرد.

خیلی‌ها یاد گل تو در دربی42 می‌افتند که پرسپولیس بعد از 7 سال استقلال را شکست داد...

این بازی اولین دربی بود که من برای پرسپولیس بازی می‌کردم. البته قبلاً هم با پیراهن آرارات سابقه بازی برابر استقلال و گلزنی به این تیم را داشتم. قبل از این مسابقه هم دچار مصدومیت شده بودم و در طول مسابقه هم بازی خوبی انجام ندادم اما در دقایق‌آخر موفق به گلزنی شدم و اصلاً هم نمی‌دانستم پرسپولیس7سال استقلال را نبرده بود.

به نظر می‌رسد بعد از آن گل خیلی بین هواداران پرسپولیس محبوب شدی...

بله، بالاخره دربی شرایط خاص خود را دارد و این موضوع برای من اتفاق افتاد که در این مسابقه گلزنی کنم و هواداران هم به من لطف زیادی داشتند. 

کد خبر : ۲۷۶۹۶۳