خبرگزاری کار ایران

حاجی‌آخوندزاده در گفت‌وگو با ایلنا:

"محجوب" ستاره تیم‌ملی جودو است/ جودوی‌ایران نیاز به پوست‌اندازی دارد

سرمربی سابق تیم‌ملی جودو با تاکید بر اینکه جواد محجوب ستاره تیم ملی است، گفت: اگر او از لحاظ روحی و روانی شرایط ایده‌آلی داشته باشد، می‌تواند در مسابقات قهرمانی آسیا روی سکو قرار بگیرد.

مسعود حاجی‌آخوندزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: چند ماهی است از جودو دور بوده‌ام و نمی‌توانم در مورد شرایط ملی‌پوشان نظر بدهم. جودوی ایران توانایی موفقیت در قهرمانی آسیا را دارد اما باید بستر موفقیت تیم مهیا باشد.

وی افزود: در زمانی که بنده مسئولیت فنی تیم ملی را بر عهده داشتم یک بار سوم و یک بار هم چهارم آسیا شدیم، اما مدتی است از شرایط ملی‌پوشان بی‌اطلاع هستم و نمی‌توانم نظری درباره آنها بدهم.

دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی با اشاره به نقش تاثیرگذار ملی‌پوشان با تجربه در موفقیت تیم ملی جودو عنوان کرد: در اینگونه مسابقات است که بازیکن‌های باتجربه ارزش‌های خود را نشان می‌دهند. به طور مثال اگر جواد محجوب از نظر بدنی و روحی و روانی آماده باشد می‌تواند در مسابقات قهرمانی آسیا عصای دست کادر فنی باشد.

وی در پاسخ به این سوال که چند سهمیه المپیک کسب خواهیم کرد، گفت: کسب سهمیه المپیک در صورتی امکان‌پذیر است که تعداد زیادی اردو و بازی تدارکاتی بین‌المللی و سطح بالا داشته باشیم. اگر جودوکار در شرایط مسابقه نباشد و تنها در مسابقات کسب‌سهمیه حضور یابد نمی‌توان از او انتظار المپیکی‌شدن داشت. با این حال پیش‌بینی این موضوع کار بسیار دشواری است و نمی‌توانم بگویم چند سهمیه المپیک کسب می‌کنیم.

حاجی‌آخوندزاده ادامه داد: بنده قبلا سرمربی تیم‌ملی بوده‌ام و می‌دانم مربی برای موفقیت باید ابزار لازم را در اختیار داشته باشد. اگر می‌خواهیم در آینده در آسیا یا جهان حرفی برای گفتن داشته باشیم باید از همین امروز شروع به پشتوانه‌سازی کنیم.

وی درباره کمبود نیروی‌انسانی در جودوی کشور اظهار داشت: مدت‌هاست می‌گوییم در تیم‌های پایه سرمایه‌گذاری کنید تا در موقع نیاز از آنها استفاده کنیم اما به نظر تکرار این حرف آب در هاون کوبیدن است. جودوی ما نیاز به پوست‌اندازی دارد و برای تحقق این امر نیاز به یک برنامه‌ریزی طولانی مدت داریم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا سالهاست تیم ملی در اوزان سبک وزن با مشکل مواجه شده است،گفت:نه تنها در سبک وزن بلکه در تمامی اوزان مشکل داریم.در حال حاضر ما به تک ستاره ها دل بسته ایم.اگر در روزهایی که احتیاج به پشتوانه سازی داشتیم دست دست نمی کردیم الان می توانستیم حاصل کار خود را ببینیم اما...

سرمربی سابق تیم ملی جودو ادامه داد:بحث یکی دو روز نیست،جودو ایران برای پشتوانه سازی احتیاج به سه تا پنج سال زمان دارد تا بتواند با یک برنامه ریزی مدون این مشکل را مرتفع سازد.

وی در پایان برای ملی پوشان جودوی حاضر در مسابقات قهرمانی آسیا آرزوی موفقیت کرد و گفت:به عنوان یک هوادار دوست دارم تیم کشورم در قهرمانی آسیا نمایش قابل قبولی داشته باشد و امتیازات لازم برای کسب سهمیه المپیک 2016 را بدست آورد.

کد خبر : ۲۷۶۷۵۵