کد خبر: 112254 A

دبیر خانه کارگر تهران مطرح کرد:

چکیده: «بهره‌های زیاد بانکی، کمبود نقدینگی، قوانین مالی دست و پاگیر و به ویژه عدم پرداخت مطالبات قطعه سازان از طرف کارخانه‌های خودرو سازی باعثادامه بحران در این صنعت شده است.»

دبیر خانه کارگر تهران دلیل ادامه بحران در واحد‌های ریخته‌گری و قطعه‌سازی را عدم پرداخت مطالبات این واحدهای تولیدی از طرف کارخانه‌های خودرو سازی دانست.

«اسماعیل حق پرستی» در این باره به ایلنا گفت: بهره‌های زیاد بانکی، کمبود نقدینگی، قوانین مالی دست و پاگیر و به ویژه عدم پرداخت مطالبات قطعه سازان از طرف کارخانه‌های خودرو سازی باعثادامه بحران در این صنعت شده است.

او با بیان اینکه در طول ۴ سال گذشته امنیت شغلی کارگران صنایع ریخته‌گری بیش از گذشته مورد تهدید قرار گرفته است، به استمرار بیکاری کارگران در این صنایع اشاره کرد و با ذکر مثالی گفت: کارخانه «سدید ریخته‌گر» که در جاده مخصوص تهران - کرج واقع شده است ۴ سال پیش ۴۰۰ کارگر شاغل داشت ولی هم اکنون تعداد کارگران آن به ۱۰۰ نفر رسیده‌اند.

حق‌پرستی اضافه کرد: مهم‌ترین مشکل کارخانه سدید ریخته‌گر که از توانمندترین واحدهای تولید قالب‌های خودرو به شمار می‌رود، بالا بودن سود تسهیلات بانکی است که این کارخانه را به زانو در آورده است.

دبیر خانه کارگر تهران با طرح این سوال که «تا چه زمان می‌توانیم شاهد صرف هزینه‌های میلیاردی برای ساخت واحد‌هایی باشیم که قرار است با بی تفاوتی دولت به حال خود رها شوند و نتوانند اشتغال و تولید خود را حفظ کنند؟»، تاکید کرد: صنایع ریخته‌گری، جزء صنایع مادر است و دولت باید با توجه به سابقه دیرینه‌ای که در صنعت کشور دارند باید از این صنایع حمایت کند.

او با انتقاد از تأخیر کارخانجات خودرو سازی در پرداخت مطالبات قطعه‌سازان افزود: سرنوشت واحد‌های ریخته‌گری و کارگران‌شان برای کارخانه‌های خودرو ساز مهم نیست.

دبیر خانه کارگر ضمن تاکید بر وارد آمدن بیشترین زیان‌ها به کارگران واحدهای بحران‌زده، اظهار کرد: صنعت ریخته‌گری در خطر نابودی قرار دارد و سرنوشت هزاران نیروی فعال در این صنعت نگران کننده است.

قطعه سازان کارگران تهران
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر