خبرگزاری کار ایران

غلامرضا انصاری استاندار اسبق مازندران:

هاشمی صبر را خسته کرد/ هاشمی اهرم متعادل کننده میان اصلاح طلب و اصولگراها بود

asdasd
کد خبر : ۴۶۱۹۹۲

آیت الله هاشمی در دوران پیروزی و استقلال کشور امین نظام و انقلاب بود .

به گزارش خبرنگار ایلنا، استاندار مازندران در مراسم چهلمین روز درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی که در مسجد فاطمه زهرا (س) برگزار شد، اظهار کرد:شجاعت، ایثار و ازخودگذشتگی، حضور و صبر آیت الله هاشمی رفسنجانی زبانزد بود و در رابطه با صبر هاشمی باید گفت هاشمی صبر را خسته کرد.
 
غلامرضا انصاری گفت:  آیت الله هاشمی در دوران قبل از انقلاب، پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، سازندگی و در اوج بحران کشور را مدیریت کرد و تلاطمات بسیار هولناک و وحشتناکی که هرکدام می تواند ده ها مرد را به پایین بکشاند پشت سر گذاشت.
 
وی ادامه داد:خودسازی هاشمی یکی از عناصر اصلی شخصیت ایشان بود که درطی سالیان درازناملایمت هایی را تحمل کرد و سازماندهی نیروهای انقلابی ودرصحنه نگه داشتن تمامی عناصر مبارزه جزو دغدغه هایشان بود؛ هاشمی بخش قابل توجهی از خانواده های زندانیان سیاسی و نیروهای مبارز را از محل درآمدها و املاک شخصی اش تامین می کرد.
 
عضو شورای شهر تهران گفت:ساماندهی ، ایجاد امید در مردم، ترویج الگوی بهتر حکومت به زندگی در لقای پرچم امام از نکات بارزی بود که هاشمی در زندان و خارج از زندان تبیین و تفسیر می کرد و از معماران اصلی تفکر انقلاب اسلامی در مکتب امام و درکنار شخصیت هایی چون شهید بهشتی و شهید مطهری بود.
 
انصاری خاطرنشان کرد: آیت الله هاشمی در دوران پیروزی و استقلال کشور امین نظام و انقلاب بود و در تک تک صحنه های حساس انقلاب مثل تعیین دولت موقت، سازماندهی شورای انقلاب اسلامی نقش هاشمی پررنگ بود و مجموعه نوآوری ها، مدیریت ها در دوران دفاع مقدس را می توان در بهترین دانشگاه های دنیا تدریس کرد و این محصول مدیریت ایشان در دفاع مقدس است.
 
وی ادامه داد: بعد از تمام شدن جنگ، سرمایه گذاران  عرصه ای برای سرمایه گذاری نداشتند و در دوران سازندگی بستر مناسب برای سرمایه گذاری مهیا شد و آیت الله هاشمی اجازه ورود تکنولوژی های جدید، سرمایه  به اقتصاد کشور  داد و بستر سازندگی فراهم شد؛ اگر امروز جزو 4 کشور دنیا در سد سازی هستیم محصول  دولت سازندگی است.
 
استاندار اسبق مازندران گفت: در دوران هاشمی با تاسیس دانشگاه آزاد، تامین منابع مالی دانشگاه های دولتی و رقابت در بخش خصوصی زمینه تحصیلات جوانان را فراهم کرد و مدیریت هاشمی  در دوران 8 ساله ریاست جمهوری بستری برای ورود اصلاح طلبان و دولت خاتمی بود.
 
انصاری تصریح کرد: در دوران 8 ساله خاتمی  رونق اقتصادی ، دو رقمی شدن رشد اقتصادی،چرخش در صنعت،ایجاد حداقل 1 میلیون شغل و زیرساخت های اقتصادی و نوآوری های علمی ایجاد شد که محصول مدیریت هاشمی بود؛ خاتمی دولت هاشمی را با 20 میلیارد دلار بدهی خارجی تحویل گرفت و با سرمایه 40 میلیاردی صندوق ذخیره ارزی به دولت بعد تحویل داد.
 
وی با بیان اینکه هاشمی اهرم متعادل کننده میان اصلاح طلب و اصولگراها بود ادامه داد: هاشمی مبتکر گفتگو در اجرا و مفاهمه بین نیروهای وفادار به انقلاب بود که در زمان ریاست جمهوری خاتمی بارور شد؛ گفتگو، مدارا، اعتدال، حل اختلافات در چارچوب گفتمان واقناع جمعی  مدنظر هاشمی بود.
 
عضو شورای شهر تهران گفت : گردشگری  به عنوان نخستین اولویت اقتصادی کشورها است اگر در دهه گذشته پول، سرمایه،تکنولوژی عامل توسعه و پیشرفت بود امروز مدیریت، نرم افزار و زیرساخت ها اشتغال ایجاد می کند؛ صنعت توریسم و گردشگری اولویت اقتصادی دنیا است و ایران از نظر ظرفیت های گردشگری  رتبه هفتم در میان 76 کشور  را دارد.
 
وی ادامه داد: ایران بهترین اندیشمندان، فارغ التحصیلان را دارد که با مدیریت کارآمد، گفتگو و مفاهمه می توان ظرفیت های باقوه را به بالفعل تبدیل کرد؛ هاشمی یک فرد نبود بلکه یک اندیشه و گفتمان بود که برای همیشه  در تاریخ جاودان می ماند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز