خبرگزاری کار ایران

دبیر علمی همایش ملی روش های نوین احصاء درآمد پایدار شهرداری ها:

برگزاری همایش ملی روش های نوین احصاء درآمد پایدار شهرداری ها به میزبانی ساری

asdasd
کد خبر : ۴۳۱۳۴۲

دبیر علمی همایش ملی روش های نوین احصاء درآمد پایدار شهرداری ها ، گفت: همایش ملی روش های نوین احصاء درآمد پایدار شهرداری ها بارویکرداقتصاد مقاومتی، 24 و 25 آذرماه سالجاری همزمان با روز پژوهش در ساری برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، محمد رحمانی در نشست خبری با اصحاب رسانه از برگزاری نخستین همایش ملی روش های نوین احصاء درآمد پایدار شهرداری های کشور خبرداد واظهار داشت: این همایش بارویکرداقتصاد مقاومتی، 24 و 25 آذرماه سالجاری همزمان با روز پژوهش در ساری برگزار می شود.

وی افزود:  دراین همایش قالیباف شهردار تهران به عنوان سخنران حضور وچمران رئیس شورای عالی استان ها و اعضای روسای شورای کشورنیز حضور دارند و در حال رایزنی  هستیم تا  محمد باقر نوبخت  معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه بودجه کشور در این همایش حضور یابند.
عضو شورای سیاست گذاری و دبیر علمی همایش با بیان اینکه تاکنون بیش از 40 مقاله علمی و پژوهشی به این جشنواره ارسال شد ،گفت: بنا به تمهیدات اتخاذ شده ارائه مقاله تا 20 آذر ماه ادامه دارد .
رحمانی ، افزود: از شروع فراخوان جشنواره تاکنون 118 نفر از بدنه شهرداری های کشور در سایت همایش ملی روش های نوین احصاء درآمد پایدار ثبت نام کردند که پیش بینی می شود این میزان به 300 الی 400 شرکت کننده  که به نوعی از مسئولین مدیریت شهری هستند افزایش پیدا کند.
رحمانی ، چالش های درآمد پایدار شهرداری، مشارکت بخش خصوصی در اجرای طرح های عمرانی ، خدماتی ، فرهنگی و اجتماعی ، راهکارهای توانمندسازی در افزایش درآمد شهرداری های کوچک، بودجه بندی در شهرداری ها را از رویکرد های برگزاری این همایش عنوان کرد.
وی افزود: مدیریت بهینه درآمدها و هزینه های شهرداری ها با رویکرد اقتصاد مقاومتی، گردشگری شهری و درآمد پایدار شهرداری ها، فرهنگ سازی جهت ارتقاء درآمدهای پایدار شهرداری ها، بهینه کاوی تجارب برتر شهرداری های کشور و مقایسه تطبیقی با دستاوردهای کشورهای توسعه یافته را از دیگر رویکردهای این همایش به شمار می آید.
دبیر علمی همایش ایجاد فرصت تعامل ، ارتقاء دانش و انتقال تجارب شهرداری های کشور در شناسایی راه های افزایش درآمد پایدار را از اهداف برگزاری این همایش عنوان کرد.
رحمانی با اعلام اینکه نمایشگاه  تجارب و دستاوردهای شهرداری ها با 22 غرفه به مدت دو روز همزمان با برگزاری این همایش در مجتمع بهزیستی پلاژ بهاران در معرض دید عموم قرار می گیرد، گفت: کارگاه تخصصی برای مدیران شهرداری ها با عناوین ممیزی املاک ، دریچه ای به سوی درآمد پایدار، ایده پروری درآمد پایدار شهرداری ها، مدیریت گردشگری شهری و توفیقات وچالش ها همزمان با همایش برگزار می شود.
وی افزود: شهردار و شهرداری های برتر برمبنای حصول درآمد برای شهرداری ها دراین همایش انتخاب شده و از تجارب علمی و اجرایی آنان بهره گیری می شود.
رحمانی با بیان اینکه شهرداری ها امروزدر بحث مدیریت شهری از کارهای پیمانکاری خارج شدند یا با مباحث فرهنگی یا زیست محیطی ویا پروتکل های اجتماعی توام شده و مدیریت شهری هم بالفعل و هم بالقوه یک مدیریت جامع است ، عنوان کرد:شهرداری ها امروز یک نهاد مدنی مبتنی بر توسعه زیست محیطی و بهترزیستن شده است با توجه به اینکه مدیریت شهری مثل تمام جوامع و به نوعی در کشورهای پیشرفته وجود دارد ، بنابراین ما هم می توانیم در آینده ای نزدیک این گونه مدیریت را در کشور داشته باشیم.
وی به مباحث قانونی و پشتوانه علمی و اجرایی بسیارخوبی دردولت تدبیر و امید برای مباحث مدیریت شهری ایجاد شد، اشاره کرد و گفت: نخست اینکه لایحه جامع مدیریت شهری که شهرداری ها بتوانند خدمات تسهیلاتی و زیر ساختی تمام موارد و المان های داخل شهرها وجود دارد را دست بگیرند و دیگر اینکه شهرداران مورد رای مردم قرار گیرند.
دبیر علمی همایش ایجاد فرصت تعامل ، ارتقاء دانش و انتقال تجارب شهرداری های کشورعنوان کرد:به نظر من شهرداران مراکز استانها  بایستی به عنوان پایلوت با رای مردم انتخاب شوند.
رحمانی با بیان اینکه دستیابی به منابع مالی یکی از دغدغه ای مهم شهرداری ها محسوب می شود، گفت: در این برهه از زمان شهرداری ها تمکن مالی پیدا کرده و مبانی نظام بودجه نویسی در کشور طوری شد که شهرداری می بایستی منابع مالی خود را بدون وابستگی به دولت تامین کنند.
دبیر اجرایی این همایش ادامه داد: شهرداری ها نمی توانند از بودجه دولتی استفاده کنند مگر در شرایط خاص و بحرانی که  دولت بخواهد با توجه به مصوبه های مجلس بودجه های سالانه به شهرداری کمک کند بنابراین شهرداری های کشور بویژه کلان شهرها و مراکز استان ها که به نوعی نوک پیکان درکشور هستند به لحاظ سلسله مراتب شهری آنها منابع بودجه خودشان را بایستی از مردم دریافت کنند که  این امر می تواند از عوارض، یا فروش تراکم یا تخلفات ساختمانی که در شهرداری های مختلف به نوعی رواج پیدا کرد تامین کنند.
رحمانی افزود: متاسفانه این رویکرد و نظام تصمیم گیری ناقص و کم بلوغ یافته سبب شد تا نگاه شهری ما به سمت تراکم فروشی و ناهمسانی در فضای کالبدی اقتصادی ، اجتماعی و زیستگاهی شهری سوق پیدا کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز