خبرگزاری کار ایران

برنامه های هفته تعاون در مازندران اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۴۰۶۸۸۵

از سوی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران برنامه های اجرایی هفته تعاون را اعلام کرد.

به گزارش  ایلنا از ساری ، به نقل از روابط عمومی اداره کل، کامران اصغری مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: هفته تعاون از شنبه 13 شهریور ماه آغاز می شود و این اداره کل برنامه ریزی ویژه ای برای این هفته باشکوه دارد.
وی با اشاره به اینکه دین اسلام تأکید زیادی به بحث تعاون دارد، یادآور شد: آیه شریفه 'و تعاونو علی البر و التقوی' مبین و موکد این موضوع است.
اصغری خاطرنشان کرد: با توجه به نقش اساسی و سهم مهم تعاونی ها در توسعه اقتصادی استان و کشور و همچنین نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، و همچنین سخن گوهبار ایشان مبنی بر اعتقاد به تعاون این اهمیت دو چندان کرده است.
وی افزود: امروزه تعاونی شیوه‌ای اقتصادی، اخلاقی و انسانی برای رشد اقتصادی، تولید اشتغال و توسعه اجتماعی است و به اعتقاد ما و بسیاری از کارشناسان، شیوه تعاونی با توجه به اصول و ارزش‌های آن، تأثیر جدی بر روند توسعه اقتصادی، اجتماعی و اخلاقی جامعه دارد.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران مشارکت را به عنوان خصیصه ذاتی تعاون اعلام کرد و افزود: تعاون موجب تقویت احساس تعلق اجتماعی و تعامل می شود که  به عنوان شیوه ای  اقتصادی- اجتماعی می تواند نقشی موثر  در  روند توسعه استان و کشور داشته باشد.
این مسئول با اشاره به روز شمار هفته تعاون افزود: 13 شهریور اولین روز از هفته تعاون را با شعار تعاون، تحکیم وحدت و همدلی و برنامه هایی از قبیل تجدید میثاق با آرمانهای شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و دیدار با ائمه جماعت در شهرستان ها با حضور پر شور تعاونگران آغز خواهیم کرد.
وی ادامه داد: تعاون، اقتصاد مقاومتی شعار دومین روز از این هفته باشکوه می باشد و در این روز سعی داریم بهمراه تعاونگران دیداری با استاندار مازندران داشته باشیم و در شهرستانها نیز دیداری با فرمانداران و همچنین بازدید از چند شرکت تعاونی را در این روز برنامه ریزی خواهیم نمود.
اصغری شعار سومین روز از این هفته را تعاون، توسعه، مدیریت و بهره وری اعلام کرد و افزود: تشکیل کارگروه های توسعه تعاون در شهرستان ها با حضور فرمانداران و حضور رسانه ها و بررسی مشکلات تعاونی ها از برنامه های این روز است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران در ادامه افزود: شعار چهارمین روز از این هفته، تعاون و ترویج کار جمعی می باشد و سعی داریم در این روز جشنواره های تعاونی های برتر شهرستانی را در سطح استان برگزار نماییم.
وی با اشاره به تعاون، توسعه کارآفرینی و اشتغال بعنوان شعار پنجمین روز از این هفته بیان داشت: یازدهمین جشنواره تعاونی های برتر استان مازندران در این روز با حضور پر شور تعاونگران و مسئولین کشوری و استانی برگزار خواهیم کرد.
این مسئول در ادامه افزود: تعاون، توسعه بازار و صادرات شعار روز ششم است که در این روز طی جلسه ای مشکلات تعاونی های مرزنشینان و تعاونی هایی که در امر صادرات فعالیت دارند را بررسی خواهیم کرد.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به شعار تعاون و توسعه منطقه ای و روستایی در آخرین روز، افزود: حضور پرشور تعاونگران در نمازهای جمعه سراسر استان و سخنرانی روسای ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستانها بعنوان سخنران پیش از خطبه در نماز جمعه از برنامه های این روز است.
اصغری با اشاره به افتتاح دو تعاونی در این هفته خاطرنشان کرد: شرکت تعاونی حدید ذوالفقار شمال در بابلسر با سرمایه گذاری چهار میلیارد و 200 میلیون تومان و دریافت دو میلیارد و 345 میلیون تومان تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی و بانک توسعه تعاون، با 7 نفر عضو و اشتغال زایی برای 25 نفر و همچنین شرکت تعاونی ورزشی نصیری در بلوار کشاورز ساری با دریافت 700 میلیون تومان تسهیلات از بانک توسعه تعاون در این هفته افتتاح خواهند شد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: هفته تعاون، تمرینی برای قرار گرفتن در مسیر توسعه و ترویج فرهنگ کار جمعی در استان است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز