کد خبر: 128328 A

برگزیده ملی قرآنی در سال۹۲:

امروز در کمیت موفق شده‌ایم اما در کیفیت به ندرت افرادی را داشتیم که در زمره سردمداران و افراد شاخص قرآنی در کشور قرار بگیرند.

فعال برگزیده ملی قرآنی در سال ۹۲ و یکی از خادمان قرانی در شهرستان آمل مطرح کرد: امروزه با توجه به کم بها شدن تدریس و مدرس، فعالیت‌های قرآنی در کشور کم اهمیت شده است.

به گزارش ایلنا، محمد هادی شفیق در تجلیل از فعالان و خادمان قرآنی آمل با تاکید براینکه در کشور مدرس قرآن بسیار کم وجود دارد، اظهار داشت: اگر بخواهیم کیفیت فعالیت‌های قرآن افزایش یابد باید به فکر تربیت مدرس قرآنی باشیم.

وی با اعلام اینکه فعالیت‌های قرآنی در کشور زیربنایی نیست، اذعان داشت: برای پیشرفت باید مدرس قرآنی تربیت کنیم.

شفیق با بیان اینکه فعالیت‌های قرآنی زیادی در کشور صورت می‌گیرد ولی زیربنایی نیستند، یادآور شد: از ابتدای شکل‌گیری فعالیت‌های قرآنی در کشور در زمینه تلاوت در قرآن در کشور با مشکل مواجه بودیم.

وی با اشاره به اینکه در گذشته کیفیت بر کمیت برتری داشت، افزود: امروز در کمیت موفق شده‌ایم اما در کیفیت به ندرت افرادی را داشتیم که در زمره سردمداران و افراد شاخص قرآنی در کشور قرار بگیرند.

این فعال قرآنی با سابقه ۳۰ سال با تاکید بر اینکه بزرگان ما نیز قاری بودند اما مدرس نبودند، گفت: متاسفانه به تدریس و مدرس بودن کم بها می‌دهیم در حالی که تنها از طریق تربیت شاگرد است که می‌توانیم کیفیت را افزایش داده و به پیشرفت برسیم.

وی در آمل با اشاره به اینکه در ایران قاریان تنها تا سن ۴۰ سالگی قرائت می‌کنند اما در کشور مصر سن قرائت مناسب از ۵۰ سال به بعد شروع می‌شود، تصریح کرد: اگر بتوانیم مدرس تربیت کنیم می‌توانیم قاریانی برجسته‌تر تربیت کنیم و به نوعی می‌توانیم قاریانی با دانش قرآنی در جامعه داشته باشیم.

شفیق با تاکید بر اینکه قاری باید به بسیاری علوم مجهز باشد، گفت: اگر در یک دوره چهار یا پنج ساله بتوانیم به قاریان بهره بدهیم برداشت‌های خوبی خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه آرزو می‌کنم روزی قاری تربیت کنیم که بتوانیم دو بار صوت او را گوش دهیم، یادآور شد: همانگونه که از گوش کردن به قرائت‌های قاری‌های مصری سیر نمی‌شویم باید قاریان اینچنینی نیز در کشور تربیت کنیم.

ایران جامعه شاخص قرآن مصر فعالیت قرآنی بها تربیت مدرس
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر