خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور مطرح کرد:

ضرورت تغییر سیاستگذاری کلان در حوزه اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۳۶۵۶۲۷

مشاور رئیس و مدیرکل مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور گفت: سیاستگذاری کلان در حوزه اجتماعی در کشور مغفول مانده و باید تغییر یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، سیدحسن موسوی چلک روز چهارشنبه در آیین تجلیل از مددکاران اجتماعی لرستان در شهرستان خرم آباد افزود: رویکرد سلامت محور، آینده محوری، پژوهش محوری، سیاستگذاری کلان در بحث سلامت اجتماعی کشور است و تغییر ساختار آموزش در حوزه مددکاری اجتماعی، محوری مهم و تاثیرگذار است.

وی با اشاره به اینکه با روشن شدن چراغ مطالبه گری اتفاقات خوبی در کشور خواهد افتاد افزود:کاهش فساد و افزایش پرسشگری در جامعه، پاسخگو‌ بودن مسئولان، اجرای بهتر قوانین، امنیت اجتماعی پایدار، استفاده صحیح از منابع، توسعه شاخص‌های رفاه اجتماعی و افزایش رضایت اجتماعی از ثمرات ترویج فرهنگ مطالبه گری در جامعه است.

مشاور رئیس و مدیرکل مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه مددکاران اجتماعی سفیران تحقق سلامت اجتماعی جامعه هستند، گفت: مددکاران اجتماعی سکوت در مقابل مطالبات اجتماعی را نپذیرفته و شهروندان نیز باید نسبت به حقوق اجتماعی خود مانند سایر موارد از جمله توسعه فیزیکی شهر و حتی یارانه حساس باشند. 

وی اظهار داشت: مسئولیت و مطالبه گری اجتماعی دو مولفه بسیار مهم برای توسعه و انسجام نظام اجتماعی در این راستا شعار امسال بهزیستی کشورمطالبه گری اجتماعی را انتخاب کرده است.

وی با تاکید بر اینکه که برداشت ما از مطالبه‌گری اجتماعی، تقابل و مقابله با دولت نیست اظهارکرد:در سایه تعامل است که حقوق شهروندی، مشارکت، انسجام ونشاط اجتماعی، اعتماد اجتماعی، نظارت و کنترل اجتماعی بیشتر، فراهم خواهد شد.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران اظهار کرد: مددکاری فقط انجام کار خیر نیست و مددکاری اجتماعی یک تخصص و حرفه ودارای قواعد خاص خودش است که ما این ظرفیت را به خوبی نشناخته ایم.

موسوی چلک ادامه داد: بر اساس آمارایران در سال ٢٠١٥ در حوزه شادی با ١٠ پله صعود، رتبه ١٠٥ در بین ١٥٧ کشور را داشته و همچنین در بحث شفافیت و سلامت اداری رتبه 144 از ١٥٧ کشوربوده است.

وی با تاکید بر اینکه باید نگاهی واقع بینانه تری به آسیب های اجتماعی داشته باشیم یاد آور شد: به گفته مسئولان قوه قضائیه ١٥ میلیون پرونده قضایی در محاکم مطرح می شود که ٢٣ درصد مردم از یک نوع اختلال سلامت روانی اجتماعی رنج می برند و با کوچکترین حرف و حرکتی در سطح شهر بسبت به هم پرخاش می کنند.

مشاور رئیس و مدیرکل مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه مددکاری اجتماعی در نگاه نوین خود دو ماموریت اساسی کمک به ارتقاء مستمر کیفیت زندگی آحاد مردم و توسعه شاخص های سلامت اجتماعی را دنبال می کند اظهار داشت: تحقق این دو ماموریت نیازمند توجه به رویکرد سلامت محوری با تاکید بر سلامت اجتماعی و توسعه برنامه های پیشگیرانه اجتماعی است و در راستای تحقق حقوق اجتماعی شهروندان ضمن مسئولیت پذیر بودن، پرسشگر و مطالبه گر هم باشد.

در این آیین با اهدا لوح سپاس از همسر شهید زنده کشور کبری حافظی وچند نفر از مددکاران اجتماعی تجلیل شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز