خبرگزاری کار ایران

استانبول؛ هم‌نشینی آرامش آبی دریا و سرخی دلربای پاییز

asdasd
کد خبر : ۵۵۹۱۸۸

اورتاکوی در قسمت اروپایی و بیلربیی در قسمت آسیایی استانبول را به هم وصل می‌کند و با ۱۰۵ متر از سطح آب، با عبور کشتی‌ها و قایق‌ها تصویر زیبایی را ایجاد می‌کند. دور و اطراف بسفر پر از محله‌هایی‌ست زیبا که جان می‌دهند

عاشقانه‌هایی که می‌توان در هوای پاییز، در میان برگ‌های زرد و نارنجی این فصل دلربا نوشت و از آن همیشه یاد کرد، در بسیاری از کتاب‌ها و فیلم‌های در جایی همچون استانبول پیش می‌آید و ثبت می‌شود.

برای اینکه همین تجربه‌ی دل‌انگیز را در این همسایه‌ی زیبای ایران داشته باشید آژانس مسافرتی مقتدرسیر تابان برای تور استانبول برنامه‌ای ویژه هماهنگ کرده تا شما با اقامتی دل‌نشین در این شهر، رویای پاییزی خود را واقعی کنید.

اگر همین الان هم به این نتیجه رسیدید که تا ساعتی دیگر باید در خیابان‌های قشنگ اینجا راه بروید می‌توانید با تور لحظه آخری استانبول همراه شوید.

استانبول؛ هم‌نشینی آرامش آبی دریا و سرخی دلربای پاییز

پاییز فصلی است که همه‌جای استانبول را تازه و نو می‌کند!‌رنگ زرد و نارنجی بر این شهر می‌شیند که هر چند کمی دمای هوای پایین‌تری دارد، اما آنچنان زیبایی را به شهر هدیه می‌کند که اگر فصل دیگری مسافر آنجا بودید این‌بار خیلی راحت باور می‌کنید که وارد شهر جدیدی شده‌اید.

پیشنهاد می‌کنیم این‌بار برخلاف همیشه سفرتان را با رفتن به تنگه‌ی بسفر شروع کنید و به دیدن پل معلق و منطقه‌های اطراف آن بروید. این پل معلق فولادی که ۱۱۵۰ متر طول و ۳۹ متر عرض دارد بعد از سه‌سال بر روی تنگه‌ی بسفر ساخته شده است. اورتاکوی در قسمت اروپایی و بیلربیی در قسمت آسیایی استانبول را به هم وصل می‌کند و با ۱۰۵ متر از سطح آب، با عبور کشتی‌ها و قایق‌ها تصویر زیبایی را ایجاد می‌کند. دور و اطراف بسفر پر از محله‌هایی‌ست زیبا که جان می‌دهند برای گشت و گذار و قدم زدن. رستوران‌ها و کافه‌های این محله‌ها که عطر خوش قهوه ترکی در فضای آن پیچیده یکی از پاتوق‌های اصلی گردشگران و مسافران تنگه‌ی بسفر است.

قهوه‌ی ترکی؛ تلخ خوشمزه‌‌ی به‌یادماندنی

اصلا شما باید به‌خوبی بدانید که سفر به ترکیه را باید با کافه‌ها و لذت قهوه‌ی ترکی همراه کنید. اگر به همین تصویرهای زیبا علاقمند هستید به  The House Cafe  بروید. این کافه چند شعبه در استانبول بازگشایی دارد اما آنجا را که به شما پیشنهاد می دهیم  در نزدیکی خیابان Muallim Naci و کنار اداره پست است. جایی که نمایی زیبا از بندر را به‌شما می‌دهد و اگر آب و هوا یاری کند یکی از بهترین بعد‌ازظهرها را در این شهر برایتان می‌سازد. اگر چه منوی این کافه صبحانه، نهار، عصرانه و شام را در بر می‌گیرد، اما بعد از گذشت سال‌ها هنوز بسیاری بعد از ظهرها نوشیدن چای و قهوه در این منظره‌ی به‌یادماندنی جذاب است.

استانبول؛ هم‌نشینی آرامش آبی دریا و سرخی دلربای پاییز

به‌هرحال واقعیت این است که شما در فصل زیبایی‌ها وارد استانبول شده‌اید و باید به جاهایی بروید که این زیبایی را بیشتر از همیشه درخشان کرده است. مجموعه‌ی کارت‌پستالی این زیبایی‌ها را می‌توانید در جنگل بلگراد از نزدیک ببینید. اینجا جواهری زیبا در دل محیط شهری استانبول است. جایی که می‌توانید از شلوغی شهر به آن پناه ببرید و یک روز پاییزی را در رطوبت و زیبایی‌های آن سر کنید.  این محل مسیر پیاده‌روی بسیار دلنشینی دارد و برای پیک‌نیک و وقت‌گذرانی با خانواده بسیار عالی‌ست.

کاخ دلمه باغچه؛ تماشای شکوه و زیبایی عثمانی

و خب البته جزایر نه‌گانه‌ی استانبول هم در پاییز زمردی هستند که در میان آبی دریای مرمره می‌درخشند. این تصویر را هم از دست ندهید و در یکی از روزهای اقامت خود از میان آن جزیره‌ها به بورگاز آدا جزیره‌ی بسیار کوچک بروید و بعد از پیاده‌روی و یا دوچرخه‌سواری در تپه‌ی ۲ کیلومتری آن حتما یک غروب آفتاب را در کافه چهار حرف  بگذرانید و معروف‌ترین  و خوشمزه‌ترین شیرینی‌های ناپلئونی و فرنی‌های ترکی را به همراه قهوه‌ی ترکی و یا چای در  این جزیره امتحان کنید و از فضای بکر آن غروب خورشید را در جزیره ثبت کنید.

با همه‌ی این گشت و گذارهای ویژه‌ی پاییزی، به‌هرحال نمی‌توان از کنار دیدنی‌ها نام‌دار این شهر گذشت. برای همین حتما به دیدین توپکاپی که یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های استانبول است بروید. اینجا همان حلقه‌ی گمشده‌ای است که تا نبینید و حسش نکنید، نمی‌توانید استانبول را کامل حس کرده باشید. یکی از نکات منحصر به فرد در مورد توپکاپی جانمایی آن بین خلیج شاخ‌طلایی و دریای مرمره است. توپکاپی نخستین کاخ عثمانی است و حدود ۴۰۰ سال به عنوان مرکز فرمانروایی مورد استفاده قرار می‌گرفته. امروزه توپکاپی به موزه اصلی این شهر تبدیل شده  و در آن انوع ظروف، سرامیک، ابزار جنگ، جواهرات و لباس‌های دوران عثمانی نگهداری می‌شود. برای اینکه برنامه‌ریزی بهتری داشته باشید، بهتر است برنامه خودتان را طوری تنظیم کنید که صبح از توپکاپی دیدن کنید و بعد از آن به دیدن مسجد کبود بروید.

استانبول؛ هم‌نشینی آرامش آبی دریا و سرخی دلربای پاییز

عثمانی‌ها یکی از ویژگی‌های بارزی که در این شهر دارند، کاخ‌های زیبا و دیدنی است. برای همین اگر به دیدن آنها علاقه دارید، حتما کاخ دلمه‌باغچه را هم تماشا کنید. دولما باغچه مرکز اداری اصلی فرماندهان عثمانی پس از کاخ توپکایی بوده است. این کاخ که ۲۸۵ اتاق و ۴۶ هال دارد یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری تنگه‌ی بسفر است که در قسمت اروپایی این تنگه و محله‌ی بشیکتاش ترکیه واقع شده است. مساحت کلی این باغ ۱۱۰ هزار متر مربع است که بنای این کاخ ۴۵ هزار متر آن را اشغال کرده است.

کونفه؛ دسر شیرین و خوشمزه‌ی ترکی

حالا که دیدنی‌ها تاریخی استانبول را شناختید، فرصت خوبی است که به غیر از قهوه طعم استانبول را هم به‌یاد بسپارید. برای همین یا به سراغ دکه‌های خیابانی که خوشمزه‌ترین غذاهای محلی را می‌پزند بروید و یا میهمان جذاب‌ترین رستوان‌های شهر شوید.

به هر حال به سراغ هر یک از این خوشمزه‌فروشی‌ها بروید حتما برای پیش‌غذا بورک، ترکیبی از پنیر، سبزیجات و گوشت پیچیده شده در خمیر یوفکا را که در فر و یا روغن سرخ‌کردنی پخته می‌شود امتحان کنید و سپس برای غذای اصلی حتما یکی از کباب‌های اصیل ترکی مثل اسکندرکباب و یا علی‌نازیک کباب را سفارش دهید و از ترکیبات بی‌نظیر گوشت و سس‌های محلی لذت ببرید. اما داستان خوراکی‌ها را همین‌جا تمام نکنید و حتما یکی از دسرهای خوش‌مزه‌ی ترکی را هم امتحان کنید. اگر باقلوا را به‌خوبی می شناسید و به دنبال طعم شیرین جدیدی هستید کونفه سفارش دهید. هرچند این شیرینی بیشتر در کشورهای عرب زبان پخته می‌شود اما ترک‌ها با روش پخت و مزه‌های جدید این شیرینی را مال خود کرده‌اند. این دسر به صورت گرم و تازه پخته شده سرو می‌شود و در لایه‌های زیرین خمیر آن، پنیر ذوب شده و نرم وجود دارد که طعم آن را خاص می‌کند. این شیرینی نیز آغشته به شربت  و برای هضم یک غذا بسیار مفید است.

استانبول؛ هم‌نشینی آرامش آبی دریا و سرخی دلربای پاییز

غذاها را که به خطر سپردید، برای رفتن به مراکز خرید دیدنی این شهر برنامه‌ریزی کنید. برنامه را فقط برای خرید نگذارید و زمانی را هم برای گشت و گذار و تفریح در این مراکز صرف کنید. مثلا اگر به مرکز خرید استانبول ساپایر بروید می‌بینید که این مرکز بلندترین برج شهر و عملا آسمان خراش ساپایر است. این مرکزخرید علاوه بر دارا بودن شعبه‌های مختلف برندهای درجه یک دنیا در مد و فشن، امکانی خاص را برای بازدیدکنندگانش فراهم می‌آورد و آن اینکه شما در این مرکز خرید می‌توانید تمام شهر استانبول را از ارتفاع ۲۳۶ متری و با زاویه‌ی ۳۶۰ درجه تماشا کنید.

همه‌ی جذابیت‌های این شهر رویایی، انتخاب این مقصد را برای گردشگران بسیار ساده کرده است. نزدیکی، تشابه‌های فرهنگی، آرامش و مهربانی آن، ایرانی‌ها را پر رفت‌و آمدترین میهمانان این شهر معرفی می کند. برای همین علاقمندان به این همسایه‌ی نزدیک را از هم‌اکنون مسافر تور استانبول نوروز 97  کرده است، چون آنها دوست دارند که این تعطیلات مهم و عید باستانی را در این شهر جشن بگیرند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز