کد خبر: 538768 A

بانک ملی ایران در هفته ای که گذشت، حضور خود را در هنگ کنگ بار دیگر تثبیت کرد، میزبان چند مدرس و متخصص حوزه مبارزه با پولشویی از کشور هلند بود واز سوی دیگر هماهنگی های نهایی برای اجرای طرح مدیر خدمات ویژه که از آن به عنوان انقلاب در خدمت رسانی به مشتریان بانک یاد می شود، انجام شد.

مدیر عامل بانک ملی ایران از آغاز فعالیت دوباره شعبه هنگ کنگMelli Bank (PLC)خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی بانک ملی ایران، دکتر محمدرضا حسین‌زاده با بیان این که یکی از اقدامات لازم برای رفع موانع شروع فعالیت این شعبه، انتخاب و معرفی موسسه معتبر و مستقل به منظور تهیه گزارشی درخصوص آمادگی شعبه بود، گفت: در این رابطه موسسه معتبر و شناخته شده «ارنست اند یانگ» بر اساس ضوابط خاص انتخاب و به مرجع نظارتی هنگ کنگ معرفی ‌شد.

مدیرعامل بانک ملی ایران اظهار کرد: از اقدامات دیگر برای شروع فعالیت شعبه هنگ کنگ ، انجام ضوابط احتیاطی طبق تشخیص موسسه منتخب و سپس تایید اقدامات انجام گرفته توسط موسسه مذکور برای ارائه به مرجع نظارتی هنگ کنگ بود که اقدامات لازم در این باره براساس استانداردهای بین‌المللی به عمل آمد.

وی افزود: مرجع نظارتی هنگ کنگ نیز گزارش نهایی ارائه شده توسط موسسه منتخب را معتبر و آمادگی شعبه برای شروع فعالیت بانکی را مورد تایید قرار داد و به این ترتیب موافقت خود را با شروع فعالیت  شعبه هنگ کنگ (Melli Bank (PLC اعلام کرد.

حسین‌زاده گفت: Melli Bank (PLC) لندن نیز در تاریخ 24 شهریورماه جاری ( 15 سپتامبر 2017 ) اعلام موافقت مرجع نظارتی بانکی هنگ کنگ برای شروع فعالیت شعبه هنگ کنگ را با درج اطلاعیه‌ای در سایت خود به آگاهی عموم رساند و بدین ترتیب این شعبه، هم‌اکنون آمادگی ارائه هرگونه خدمات بانکی را برای مراجعین و درخواست کنندگان دارد.

وی تاکید کرد: مواردی از جمله دریافت تاییدیه مربوط به شروع فعالیت شعبه، نیازمند حل و فصل موانع پیچیده و متعددی برای تامین رضایت و موافقت مسئولان نظارتی هنگ کنگ بود که لازم می دانم در این ارتباط از همکارانم در  Melli Bank (PLC)تقدیر کنم.

حسین زاده ادامه داد: البته در این رابطه نمایندگان  Melli Bank (PLC)دیداری نیز با جناب فاخری سرکنسولی کشورمان در هنگ کنگ و ماکائو داشتند و مراتب قدردانی خود را از مساعدت‌های صورت گرفته اعلام کردند.

لازم به ذکر است بانک ملی ایران سهامدار اصلی Melli Bank (PLC) لندن است.
پیشرفت قابل ملاحظه بانک ملی ایران در اجرای قوانین مبارزه با پولشویی

مدیرعامل بانک ملی ایران با اشاره به پیشرفت قابل ملاحظه این بانک در اجرای قوانین مبارزه با پولشویی، گفت: تلاش ما این است که مقررات تطبیق و مبارزه با پولشویی در ذهن همه کارکنان بانک نهادینه شود.

دکتر محمد رضا حسین زاده در دیدار با مدرسان دوره «تطبیق و مبارزه با پولشویی» شرکت فیلیپ سیدنی هلند که به منظور برگزاری این دوره در بانک حضور داشتند، با اشاره به بزرگی، فراگیری و گستردگی عملیات بانک ملی ایران در سطح کشور و منطقه، افزود: بانک ملی ایران وارد 90 سالگی شده و این می طلبد که در همه زمینه ها پیشرو باشد.

وی با بیان این که هیات مدیره بانک ملی ایران حساسیت ویژه ای بر رعایت قوانین مبارزه با پولشویی دارد، اظهار کرد: به این منظور چندین کارگاه آموزشی برای کارکنان بانک ملی ایران در این زمینه برگزار شده و حتی اعضای هیات مدیره و شخص مدیرعامل نیز از این آموزش ها استفاده می کنند.

حسین زاده با تاکید بر این که فرهنگ مبارزه با پولشویی در تمامی قسمت های بانک ملی ایران باید جاری شود، گفت: بانک ملی ایران به عنوان بزرگترین بانک جهان اسلام امروز با پیشرفت خوبی در این زمینه مواجه است و به تلاش هایش در این رابطه ادامه خواهد داد.

در ادامه، «یوست ملیس» یکی از مدرسان دوره «تطبیق و مبارزه با پولشویی» با اشاره به این که طی دوره حضورش در بانک ملی ایران، کارکنان آن را کاملا آشنا و علاقه مند به موضوع دوره دیده است، گفت: این که مدیرعامل و اعضای هیات مدیره بانک، موضوع مبارزه با پولشویی را پیگیری می کنند، نشان از اهمیت آن دارد.

وی از تلاش های بانک ملی ایران در زمینه توسعه بانکداری در عرصه بین الملل نیز تقدیر و اظهار کرد: شرکت فیلیپ سیدنی دوره های متعددی در ایران برگزار کرده، اما حضور در بانک ملی ایران با همراهی کارکنان حرفه ای آن بسیار مطلوب بود که از حرفه ای بودن بانک حکایت دارد.

«یاپ ون دیجک» دیگر مدرس این دوره نیز از تسلط کارکنان بانک ملی ایران بر مسائل بین الملل ابراز خرسندی کرد و گفت: بانک ملی ایران در حوزه مبارزه با پولشویی و تطبیق با استانداردهای بانکی جهان بسیار خوب عمل کرده است.


برگزاری کارگاه آموزشی «تطبیق و مبارزه با پولشویی» در بانک ملی ایران با حضور مدرسان اروپایی

کارگاه آموزشی «تطبیق و مبارزه با پولشویی» با حضور سه تن از مدرسان شرکت فیلیپ سیدنی هلند، در بانک ملی ایران برگزار شد.

غلامرضا پناهی عضو هیات مدیره و معاون امور ارزی و بین الملل بانک در مراسم افتتاح این کارگاه با اشاره به این که بانکداری چیزی جز ریسک و مدیریت ریسک نیست، گفت: این ریسک ها هر روز پیچیده تر می شوند و بانک هایی موفقند که بتوانند بر آنها غلبه کنند.

وی با اشاره به این که صنعت بانکداری در جهان از منظر تطبیق با مقررات، شرایط سختی را پیش رو دارد، اظهار کرد: هر تغییری در نظام بانکی، تاثیر گسترده ای بر کل اقتصاد دارد و از این رو همه اقدامات باید در راستای استحکام بخشی به صنعت بانکداری باشد.

پناهی با بیان این که فلسفه وجودی بانک، اعتباری است که بر مبنای آن می توان فعالیت کرد، ادامه داد: اگر کوچکترین خدشه ای به این اعتبار وارد شود، اساس بانک با خطر مواجه خواهد شد.

وی تاکید کرد: اگر چه بانک می خواهد فعالیت تجاری داشته باشد، اما این فعالیت باید در چارچوب قوانین داخلی و بین المللی باشد.

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران با بیان این که این بانک در نظام اقتصادی ایران نقش راهبری دارد، گفت: بانک ملی ایران توجه به استانداردهای داخلی و بین المللی را در راس اقدامات خود قرار داده و مدیرعامل و هیات مدیره بانک نیز تاکید دارد دقیق و مستمر در راستای قوانین روز دنیا حرکت کند.

وی همچنین بر لزوم آموزش و فرهنگ سازی در تمام سطوح بانک تاکید و خاطرنشان کرد: برگزاری چنین دوره هایی برای آشنایی با تازه ترین قوانین بین المللی و نحوه عملکرد بانک ها در این زمینه بسیار مثبت است و همکاران ما باید از این فرصت ها به خوبی استفاده کنند.

در ادامه این مراسم، جوست ملیس، هرمان آنینک و جپ ون دیجک مدرسان شرکت فیلیپ سیدنی هلند با تقدیر از بانک ملی ایران برای برگزاری این نشست و با ابراز خرسندی از حضور در بزرگترین بانک کشورمان، جلسه نخست این کارگاه را آغاز کردند.

کارگاه آموزشی «تطبیق و مبارزه با پولشویی» که به همت اداره کل مشارکت ها و توسعه شبکه بین الملل بانک ملی ایران به مدت سه روز برگزار شد.

بازدید مدرسان شرکت فیلیپ سیدنی هلند از موزه بانک ملی ایران

مدرسان دوره « تطبیق و مبارزه با پولشویی» شرکت فیلیپ سیدنی هلند که به منظور برگزاری این دوره در بانک حضور داشتند، از موزه بانک ملی ایران بازدید کردند.

در این بازدید که سید سعید وکیلی، رئیس اداره کل مشارکت ها و توسعه شبکه بین الملل بانک ملی ایران «یوست ملیس» و «یاپ ون دیجک» را همراهی می کردند، ضمن بازدید از آثار و اشیاء موزه بانک، از اقدامات مهم و موثر بانک ملی ایران برای حفظ میراث صنعت بانکداری دردنیا و راه اندازی این موزه تقدیر و تشکر کردند.

یوست ملیس یکی از مدرسان دوره « تطبیق و مبارزه با پولشویی» در بانک ملی ایران، برپایی و راه اندازی این مراکز را کمک به توسعه گردشگری و رونق فرهنگی برشمرد و گفت: این موزه امکانات، تجهیزات و دانش تخصصی علوم بانکی، بانکداری و اقتصادی گذشته را در معرض دید علاقمندان قرار می دهد و زمینه دسترسی به دانش گذشتگان برای آیندگان را به راحتی قابل دسترس کرده است.

گفتنی است، ساخت بنای صندوق پس انداز بانک ملی ایران که محل جدید موزه این بانک است، توسط هنریش معمار آلمانی در سال 1312 خورشیدی شروع شد و در سال 1318 به بهره برداری رسید. در این ساختمان که خود یکی از میراث‌های ارزشمند هنر معماری تهران قدیم محسوب می‌شود، برای نخستین بار در معماری بناهای دولتی، معماری باستانی ایران و معماری اروپا در یک جا عرضه شد.

این موزه در تاریخ 21 تیرماه 96 طی مراسمی رسمی با حضور دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و تنی چند از اعضای هیات دولت به همراه دکتر محمدرضا حسین زاده مدیرعامل بانک ملی ایران و دیگر اعضای هیات مدیره بانک و جمعی از هنرمندان و کارشناسان عرصه فرهنگ و هنر، افتتاح و به بهره برداری رسید.

 این موزه شامل مجموعه ای از آثار ارزشمند از سکه ها، تابلوهای نفیس خوشنویسی، فرش و مینیاتور، نقاشی های مدرن و کلاسیک، مسکوکات، اشیای قیمتی و کهن اهدا شده از سوی بزرگان دنیا ،آثار قلمزنی، ادوات و ابزارهای تاریخی و قدیمی بانکداری و نیز اسناد معاملات بزرگ است.

موزه بانک ملی ایران در محل قدیم صندوق قرض الحسنه پس انداز ملی ایران، در خیابان فردوسی رو به روی سفارت آلمان واقع است.

علاقه مندان و بازدیدکنندگان محترم داخلی و خارجی  می توانند روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته از ساعت 13 الی 17  جهت بازدید از موزه مراجعه کنند .

در هفدهمین جشنواره ملی صنعت چاپ کشورشرکت چاپ و نشر بانک ملی ایران اوّل شد

سه شنبه 28 شهریور 1396 مراسم اختتامیه هفدهمین جشنواره ملی تخصصی صنعت چاپ کشور برگزار و شرکت چاپ و نشر بانک ملی ایران در بخش تخصصی این جشنواره موفق به کسب مقام اول در حوزه طراحی و پیش از چاپ (آثار نفیس ) شد.

در این مراسم که با  حضور دکتر سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دکتر قاضی زاده هاشمی نماینده مجلس شورای اسلامی و جمعی دیگر از مقامات کشوری و فرهیختگان صنعت چاپ در تالار وحدت برگزارشد، مهندس منصوری، مدیرعامل شرکت چاپ و نشر بانک ملی ایران، لوح و تندیس جشنواره را ازدست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرد.

گفتنی است این جایزه، دهمین لوح وتندیسی است که طی 9 سال پیاپی نصیب شرکت چاپ و نشر بانک ملی ایران می شود.

برگزاری معارفه سرپرست اداره کل حفاظت فیزیکی و فنی بانک ملی ایران

سرپرست اداره کل حفاظت فیزیکی و فنی بانک ملی ایران معارفه شد.

در مراسمی که به همین مناسبت برگزار شد، علی عبدالله زاده مشاور مدیرعامل و مدیر امور حراست بانک ملی ایران با بیان این که نیروهای حفاظت فیزیکی باید همیشه انگیزه خود را در خدمت رسانی حفظ کنند، گفت: هیچ تفاوتی میان کارکنان بانک و نیروهای حفاظت فیزیکی وجود ندارد.

وی با تشکر از مدیران قبلی این اداره کل، تاکید کرد: زیربنای اداره کل حفاظت فیزیکی و فنی به خوبی ساخته شده و امنیت بانک امروز مدیون همین شرایط است.

عبدالله زاده با بیان این که مشکلات احتمالی، نباید خللی در روند کاری نیروهای حفاظت فیزیکی ایجاد کند، تلاش های صورت گرفته در جهت افزایش تعداد نیروهای این بخش را تبیین کرد.

در ادامه، حسین صابری سرپرست جدید اداره کل حفاظت فیزیکی و فنی بانک ملی ایران با تقدیر از اعتماد مدیریت عالی بانک به وی، گفت: آثار و برکات خدمات نیروهای حفاظت فیزیکی در سرتاسر بانک و در طول شبانه روز قابل مشاهده است.

وی افزود: افزایش نیروها و نیز ارتقای نیروهای قدیمی، باید در اولویت اقدامات ما باشد و در این زمینه از هر گونه تلاشی دریغ نخواهد شد.

طرح مدیر خدمات ویژه، انقلاب خدمت رسانی به مشتریان بانک ملی ایران

مدیرعامل بانک ملی ایران تاکید کرد: اجرای درست طرح مدیر خدمات ویژه (Account Officer) در شعب بانک می تواند انقلابی در نحوه خدمات رسانی به مشتریان ایجاد کند.

دکتر محمد رضا حسین زاده در همایش تشریح جایگاه مدیر خدمات ویژه که با حضور جمعی از اعضای هیات مدیره، مدیران امور، روسای ادارات کل، روسای شعب مستقل و ممتاز و مدیران خدمات ویژه برگزار شد، با بیان این که ارتباط تنگانگ با مشتریان می تواند به افزایش رضایت آنها از خدمات بانک بیانجامد، گفت: بانک ملی ایران در همه عرصه ها دچار تحولاتی شده که بخشی از آنها را تا کنون دیده اید و بخش های دیگر به مرور رونمایی خواهد شد.

حسین زاده با بیان این که مدیر خدمات ویژه یک خدمت تازه و پیشرفته است، ادامه داد: ما مدت ها بر روی فعالیت بانک های معتبر دنیا مطالعه کردیم تا مشخص شود آنها با مشتریان ویژه خود چگونه برخورد می کنند؛ در نهایت عملیات را بومی سازی کرده و طرح مدیر خدمات ویژه را پیاده سازی کردیم.

وی با تاکید بر این که مدیرخدمات ویژه، همه خدمات بانکی را به مشتریان ویژه بانک با روشی نوین ارائه خواهد کرد، افزود: مدیران خدمات ویژه از میان کارکنان توانمند و با انگیزه بانک ملی ایران انتخاب شده و به صورت خاص آموزش دیده اند.

به گفته حسین زاده، دستورالعمل اجرایی این طرح به زودی به شعب بانک ملی ایران ابلاغ خواهد شد.

وی تاکید کرد: این طرح باید به درستی و با همراهی همه ارکان شعب پیاده سازی شود تا  بتواند اعتبار بانک ملی ایران را بیش از پیش افزایش دهد.

هادی سالار خیلی رئیس اداره کل سازمان و روش های بانک ملی ایران نیز در این همایش با اشاره به این که همه ابعاد اجرایی این طرح بررسی و کارشناسی شده است، گفت: مدیران خدمات ویژه آموزش های لازم را دیده اند.

وی با بیان این که هدف از اجرای این طرح، خدمات رسانی مطلوب به مشتریان است، گفت: هر خدمت جدیدی که در بانک راه اندازی می شود، آموزش های مرتبط با آن نیز به مدیران خدمات ویژه (Account Officer) ارائه خواهد شد.

در ادامه این همایش، سوالات مرتبط با موضوع مدیران خدمات ویژه مطرح و از سوی مسئولان مرتبط به آنها از سوی ادارات مربوطه پاسخ داده شد.

برندگان قرعه‌کشی جوایز جشنواره پرداخت الکترونیک سداد بانک ملی ایران مشخص شدند

طی مراسمی با حضور مدیران ارشد شرکت پرداخت الکترونیک سداد و نمایندگانی از بانک ملی ایران، اسامی برندگان قرعه‌کشی جوایز جشنواره شرکت پرداخت الکترونیک سداد بانک ملی ایران مشخص و معرفی شدند.

در این مراسم محمد مهدی صادق مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سداد، از استقبال کم سابقه مشتریان برای حضور در این جشنواره از ابتدای مهرماه سال 95 تا کنون خبر داد و گفت: تعداد تراکنش ها وپذیرندگان فعال حساب‌ها در این بازه زمانی با رشد چشمگیری افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، در این دوره‌ از جشنواره به پذیرندگان فعال حساب‌ها که کارتخوان هایشان به حساب بانک ملی ایران متصل بود، 100 جایزه 15 میلیون تومانی به قید قرعه به 100 نفر و یک جایزه 25 میلیون تومانی به فردی که بالاترین امتیاز را در جشنواره به دست آورده است، اهدا شد.

این جشنواره که از ابتدای مهر ماه سال گذشته شروع شده بود، با استقبال گسترده مشتریان و پذیرندگان فعال حساب‌ها روبرو شد و در شهریور ماه امسال به پایان رسید.

گفتنی است، تا پایان سال 96 نیز هر هفته سه جایزه 10 میلیون تومانی بین دارندگان کارتخوان های متصل به حساب بانک ملی ایران قرعه کشی می شود و در پایان امسال هم قرعه کشی یک بنز سری E برگزار خواهد شد.

یادآور می شود، اسامی 100 برنده بزودی از طریق سایت sadad.co.ir ، کانال تلگرام و اینستاگرام شرکت پرداخت الکترونیک سداد اعلام خواهد شد.
ارائه بسته های جدید اعتباری بانک ملی ایران برای اصناف

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران گفت: با رعایت بهداشت اعتباری و ریسک اعتباری به سمت رونق اقتصادی گام برمی داریم.

محمود شایان در همایش بررسی مسائل ضمانتنامه و کارت اعتباری اداره امور شعب جنوب تهران بانک با تاکید بر دغدغه مدیران ارشد بانک ملی ایران در خصوص رونق اقتصادی ابراز داشت: با توجه به نقش کلیدی بانک ها در اقتصاد، همه مردم و مسئولان حمایت بانک ها را عاملی مهم در رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال می دانند.

وی افزود: طرح های کوچک و متوسط تولیدی، زنجیره اتصال به واحدهای تولیدی بزرگ هستند که باید به سرعت شناسایی شوند و مورد حمایت قرارگیرند.

معاون اعتباری و نظارت بر مصارف بانک ملی ایران با تاکید بر اهمیت سود آوری واحدها ادامه داد: تجزیه و تحلیل ترازنامه بانک و ایجاد حساسیت نسبت به صورت های مالی برای کارکنان، می تواند در نهادینه کردن فرهنگ سود آوری موثر باشد.

وی در این همایش  بازار صدور ضمانتنامه را مطلوب ارزیابی کرد و از تهیه بسته های جدید اعتباری برای اصناف و مشاغل خاص در آینده نزدیک خبر داد.

در بخش دیگری از این همایش، علی موسوی زاده مدیر امور اعتباری بانک ملی ایران با تشریح انواع مدل های نوین بانکداری گفت: کارمزد، برای بانک ها درآمدزایی خوبی دارد که اقدامات و برنامه های خوبی در سند راهبردی بانک برای حرکت به سمت کارمزد محور بودن دیده شده است.

وی افزود: به همین منظور و برای تحقق اهداف این سند راهبردی، تمامی خدمات، اقدامات و تغییرات در ارکان بانک ملی ایران باید بر اساس یک مدل کسب و کار واحد انجام گیرد.

در ادامه همایش بررسی مسائل ضمانتنامه و کارت اعتباری بانک ملی ایران، محمد نور آزادی مدیر امور شعب تهران بانک نیز با اشاره به اختیارات مدیران در تحقق عدالت سازمانی گفت: پیشرفت هر سازمانی بدون در نظر گرفتن واقعیت های سازمان امکان پذیر نیست.

وی ضمن مطلوب ارزیابی کردن دانش بانکی کارکنان شعب جنوب تهران افزود: در سازمان های بزرگ آن چیزی که معجزه می کند و همه کارکنان را در یک مسیر و همسو در دستیابی به اهداف سازمانی قرارمی دهد، تغییر نگرش و اندیشه کارکنان است.

افشین کاظمی رئیس اداره امور شعب جنوب تهران بانک نیز در این همایش ضمن ارائه گزارشی از وضعیت این اداره امور شعب گفت: به منظور ترویج فرهنگ صدور ضمانتنامه، دو دوره آموزشی برای تمامی رده های شغلی مرتبط با صدور ضمانتنامه برگزار شده است.

فریدون رشیدی رئیس اداره کل اعتبارات بانک ملی ایران نیز در پنل های تخصصی که به منظور آسیب شناسی فرایند صدور و تمدید ضمانتنامه و همچنین مسائل مربوط به کارت های اعتباری و سامانه ترنج برگزار شده بود، به سوالات همکاران پاسخ داد.

در پایان همایش، شعب سپاس، انبار توشه راه آهن و کهریزک شهر ری به عنوان شعب برتر اداره امور شعب جنوب تهران بانک در بخش صدور ضمانتنامه انتخاب شدند و مورد تقدیر قرار گرفتند.

پاسخ بیمارستان بانک ملّی ایران به یک ادعا

در پی انتشار عکسی از بیمارستان بانک ملّی ایران در فضای مجازی، این بیمارستان توضیحاتی ارائه کرد.

در این توضیحات آمده است:

"با عنایت به مجوز وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و معاونت درمان شهید بهشتی، بیمارستان بانک ملّی ایران در فضایی بالغ بر یک هزار متر مربع، درطبقه دوم و در مجاورت اتاق های عمل، اقدام به ساخت بخش های آنژیوگرافی، پست کت(post cath) و بخش آی سی یوی قلب باز (Icu oh) کرده است. ساخت این فضاها در محیطی کاملا ایزوله صورت گرفته و هیچ منافاتی با فعالیت اتاق های عمل ندارد.

بررسی های کارشناسان بانک ملّی ایران نشان داد که مطابق با استاندارد های بیمارستان ایمن و طرح تاییدی وزارت بهداشت، فضای مشترک بین راهروی ورودی اتاق های عمل و آنژیوگرافی، نیاز به اصلاح دارد، بنابراین برنامه ریزی کاملی بر اساس زمانبندی دقیقی صورت گرفت و با وجود تداخل تاسیسات بیمارستان در خارج از ساعت کاری اتاق عمل، نسبت به تخریب،جمع آوری نخاله ها و بازسازی فضا در کمتر از ۲۴ ساعت، اقدامات لازم به عمل آمد

بیمارستان بانک ملّی ایران با افتخار اعلام می کند که با اقدامات صورت گرفته در ماه آینده، در پیشگیری و درمان بیماران قلبی سهیم خواهد بود و از خداوند منان سپاسگزار است که می تواند قدمی هر چند کوچک برای هموطنان عزیز و خانواده بزرگ این بانک بردارد."

کلنگ زنی مدرسه شهدای بانک ملی ایران در استان هرمزگان

به منظور گرامیداشت هشتاد و نهمین سالروز تاسیس بانک ملی ایران، در مراسمی با حضور تنی چند از مسئولان استان هرمزگان و همچنین شهرستان حاجی آباد، آیین کلنگ زنی مدرسه شش کلاسه شهدای بانک ملی ایران در روستای هاشم آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان حاجی آباد برگزار شد.

دراین مراسم عبدالله آبسواران رییس اداره امور شعب استان هرمزگان بانک به رسالت اجتماعی این بانک اشاره کرد و گفت: مشارکت در امور عام المنفعه از فعالیت های جدی بانک ملی ایران به شمار می رود.

 وی ادامه داد: عملیات کلنگ زنی این دبستان شش کلاسه در سالروز تاسیس بانک ملی ایران و نامگذاری آن به نام شهدای این بانک، هدیه ای به مردم روستای شهید پرور هاشم آباد است.

پرداخت 5760 میلیارد ریال تسهیلات خروج از بحران تنها در پنج استان از سوی بانک ملی ایران

تسهیلات پرداختی بانک ملی ایران در طول چهار سال دولت تدبیر و امید صدها بنگاه اقتصادی را از خطر ورشکستگی نجات داده است.

این بنگاه ها که در سراسر کشور فعالیت داشته اند، پس از بروز مشکلات اقتصادی گاه تا مرز انحلال پیش رفتند، اما به کمک بانک ملی ایران، اکنون شرایطی برای آنها ایجاد شده که نه تنها به فعالیت خود ادامه می دهند، بلکه به دنبال توسعه فعالیت های خود نیز هستند.

تنها در پنج استان مازندران، کرمان، سمنان، کردستان و لرستان طی این مدت بیش از 5760 میلیارد ریال تسهیلات به این واحدها پرداخت شده است.

از مرداد ماه سال 1392 تا مرداد ماه سال جاری در استان لرستان حدود 2 هزار و 234 میلیارد ریال تسهیلات به 54 واحد تولیدی بحرانی پرداخت شده است. این واحدها در بخش هایی مانند تولید بتن، تولید لنت، سنگ بری، خدمات رفاهی، نیروگاه برق،پتروشیمی، مرغداری، مواد غذایی، داروسازی، پرورش ماهی، لامپ، صنایع غذایی و کشتارگاه فعالیت می کنند.

در این مدت 10 بنگاه اقتصادی بحران زده استان کردستان نیز حدود 95 میلیارد و 800 میلیون ریال تسهیلات از بانک ملی ایران دریافت کرده اند. این واحدها در بخش تولید مرغ مادر، انواع سیم مفتولی روکش دار، محصولات لبنی، نان صنعتی، بتن آماده، لامپ کم مصرف و لوله پلی اتیلن فعالیت دارند.

همچنین در استان سمنان 55 بنگاه اقتصادی دچار بحران حدود یک هزار و 930 میلیارد ریال تسهیلات از بانک ملی ایران دریافت کرده اند. این بنگاه ها اغلب در حوزه صنعت فعالیت می کنند و در شهرک های صنعتی شرق، علی آباد، ایوانکی، خوارزمی، عباس آباد و جنت آباد مستقرند.

بانک ملی ایران در استان کرمان نیز با پرداخت حدود یک هزار و 280 میلیارد ریال تسهیلات، دست کم 48 بنگاه اقتصادی را از بحران نجات داده است. این واحدها در تولید فرش دستباف، ذوب و نورد، پلاستیک، پسته، سیمان، رنگ، پلی اتیلن، کاشی و سرامیک، مواد معدنی، برق، نایلون و تزیینات ساختمان فعالند.

استان مازندران نیز از این تسهیلات بی نصیب نمانده، به طوری که حدود 225 میلیارد ریال در این بخش از طریق شعب بانک ملی ایران پرداخت شده است.

31 واحد تولیدی فعال در زمینه تولید مرغ گوشتی، تیرچه و بلوک، گاو شیری، فلزات سنگین، اتصالات لوله، ماشین سازی، ورق کارتن و جوجه از این تسهیلات استفاده کرده اند.

رشد 103 درصدی تسهیلات ازدواج پرداختی توسط بانک ملی ایران

معاون اعتباری و نظارت بر مصارف بانک ملی ایران گفت: این بانک از ابتدای سال جاری تا 25 شهریور ماه 123 هزار و 360 فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج پرداخت کرده است.

محمود شایان افزود: این میزان تسهیلات به مبلغ بیش از 12 هزار و 917 میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شده است.

وی اظهار کرد: مبلغ تسهیلات پرداختی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از 103 درصد افزایش نشان می دهد.

انقلاب ایران خدمت رسانی هلند اروپا
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر