کد خبر: 113191 A

مدیر مرکز مدیریت حوادثو فوریت‌های پزشکی استان قزوین:

مدیر مرکز مدیریت حوادثو فوریت های پزشکی استان قزوین گفت: براساس آمار استخراج شده طی شش ماهه نخست سال ۹۲ تعداد تماس های مزاحمت تلفنی با اورژانس معادل ۶۰/۴۸درصد کل تماس ها بوده است.

ایلنا: مدیر مرکز مدیریت حوادثو فوریت‌های پزشکی استان قزوین گفت: براساس آمار استخراج شده طی شش ماهه نخست سال ۹۲ تعداد تماس‌های مزاحمت تلفنی با اورژانس معادل ۶۰ / ۴۸ درصد کل تماس‌ها بوده است.

به گزارش ایلنا از قزوین؛ حبیب اله بهتویی خاطرنشان کرد: موضوع مزاحمت‌های تلفنی یکی از مشکلاتی است که در استان قزوین وجود دارد که باید نهادهای فرهنگی و والدین روی این موضوع کار کنند.

بهتویی تأکید کرد: متأسفانه در بحثپیگیری‌های قضایی برای مزاحمان نیز بحثاطاله دادرسی یکی از مشکلاتی است که مانع از پیگیری‌های ما شده است البته تمام تماس‌های اورژانس ضبط می‌شود تا در صورت نیاز برای دستگاه‌های نظارتی و یا مراکز ذیربط در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

وی با اشاره به کمبودهای این مرکز در استان اعلام کرد: براساس قانون چهارم و پنجم توسعه کشور به ازای هر ۲۵ کیلومتر باید یک پایگاه داشته باشیم که در حال حاضر ۳۴ پایگاه فوریت پزشکی به صورت ۱۰ پایگاه شهری و ۲۴ پایگاه جاده‌ای در حال ارائه خدمت هستند که در این پایگاه‌ها ۲۸۰ نفر پرسنل خدمت می‌کنندکه به لحاظ تعداد پایگاه‌های اورژانس در استان ۲۰ پایگاه کمبود داریم.

مدیر مرکز اورژانس قزوین با اشاره به عملیات‌های صورت گرفته توسط این مرکز اذعان کرد: در سال ۹۱ تعداد ۲۶ هزار و ۴۹۰ مورد مأموریت توسط اورژانس استان قزوین انجام شده است که طی شش ماهه اول سال ۹۲ این مأموریت‌ها به تعداد ۱۳ هزار و ۷۲۴ مورد بوده است.

بهتویی ادامه داد: براساس برنامه چهارم توسعه سرعت عمل اورژانس در رسیدن بر صحنه حادثه در شهر‌ها ۱۱ دقیقه و در جاده‌ها ۱۷ دقیقه است که با توجه به تأکید مسئولان مبنی بر کاهش این زمان طی شش ماهه نخست سال جاری این رقم در شهر‌ها ۵/۲۲ دقیقه و در جاده‌ها ۹ دقیقه بوده است.

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان قزوین: بهتویی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر