خبرگزاری کار ایران

مدال طلای انجمن عکاسی هلنیک به یک عکاس ایرانی اعطا شد

asdasd
کد خبر : ۵۴۴۰۰۴

نمایشگاه آثار عکاسان ایرانی با عنوان «تمدن های باستان» با حضور رایزن فرهنگی سفارت ایران در آتن افتتاح شد.

به گزارش ایلنا، نمایشگاه آثار عکاسان ایرانی با عنوان «تمدن‌های باستان» با حضور رایزن فرهنگی سفارت ایران، علی سامعی (نماینده فیاپ در ایران)، رییس و هیأت مدیره انجمن عکاسی هلنیک یونان و هنرمندان یونانی در آتن افتتاح شد.

این نمایشگاه بخشی از یک رویداد تبادل فرهنگی بین ایران و یونان با عنوان دو تمدن باستانی است که توسط نمایندگی‌های فیاپ در ایران (کلوپ عکس فوکوس) و یونان (انجمن عکاسی هلنیک) برگزار می‌شود و شامل دو نمایشگاه است که نمایشگاه آثار عکاسان ایرانی شنبه ۷ اکتبر ٢٠١٧ مصادف با ۱۵ مهرماه در آتن افتتاح شد و به مدت یک هفته ادامه دارد. نمایشگاه آثار عکاسان یونانی نیز در سال ٢٠١٨ در تهران برگزار خواهد شد.

همچنین در این مراسم و با حضور رؤسای ۲ نمایندگی، تفاهم‌نامه خواهر خواندگی بین دو نمایندگی فیاپ در ایران و یونان امضا شد.

شب گذشته پس از افتتاح نمایشگاه در آتن، علی سامعی نماینده فیاپ در ایران در مورد تاریخ عکاسی در ایران و عکاسان معاصر ایرانی برای هنرمندان یونانی سخنرانی کرد. وی هم‌چنین به معرفی و نمایش آثار تعدادی از عکاسان مطرح و عکاسان جوان ایرانی در ژانرهای مختلف پرداخت که می‌توان به رضا دقتی، عباس عطار، عباس کیارستمی، کاوه گلستان، شیرین نشاط، شادی قدیریان، محمدرضا چایفروش، سعید عربزاده، محمدرضا معصومی، وحید بابایی، بردیا سعادت، مهدی مختاری و فرزین ناظم زاده اشاره کرد.

هنرمندان ایرانی که آثارشان در آتن به نمایش درآمده است، عبارتند از: امیرحسین ذاکرزاده، نیما تاج الدین، فرزانه قربانی نژاد، سحرکرمی (لوح تقدیر)، مجید محمدی، سیامک جعفری، نسرین عباسی، مصطفی نوده (لوح تقدیر)، امین دهقان، مریم منوریان، علیرضا رحیمی، گلنازحسن زاده، علی سامعی، احمد خطیری، عباس باقریان (لوح تقدیر)، ادریس خسروی زاده، نگار آقاعلی طاری (لوح تقدیر)، امیرحسین حیدریان نائینی، برنا میراحمدیان (عکس برگزیده)، احمد سامعی، مهدی منتصری، علیرضا شاه حمزه، امیر علی نواده شهلا، آرش مهدوی، امین زمزم، سید احسان مرتضوی، شهربانو (شیدا) بادلی، محمود حدائق نیا، علیرضا عباسی، میران (شورش) مباشری، محمدعلی مطاعی (لوح تقدیر)، سید محمد جواد صدری، (فرزاد) تقی حمیدی منش، نازیلا عشاق الحسینی، مجتبی عوض زاده سامانی، هادی صمدی و ابراهیم بهرامی.

بهترین عکس این نمایشگاه به انتخاب داوران یونانی متشکل از اسپیروس لاتروپولوس، یوانیس لیکوریس و ائوستاش افستاتیادس، اثر برنا میراحمدیان بود که بلیت سفر به یونان و مدال طلای انجمن عکاسی هلنیک به وی اعطا شد.

هم‌چنین هم‌زمان با این رویداد، آثار برگزیده چهارمین جشنواره بین‌المللی عکس خیام نیز برای هنرمندان یونانی به نمایش در می آید. جشنواره بین المللی عکس خیام هر ساله با حضور هنرمندان ۷۷ کشور برگزار می شود و آثار برنده بیش از ۵۰ بار در شهرها و کشورهای مختلف دنیا به نمایش در می‌آید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز