خبرگزاری کار ایران

انتشار یک کتاب تحلیلی درباره تاریخ سینمای ایران

asdasd
کد خبر : ۵۳۱۲۶۵

کتاب «در قلمرو گفتار (۱۵ مقاله سینمایی)» نوشه رضا درستکار توسط انتشارات مکث نظر منتشر شد.

به گزارش ایلنا، پنجمین کتاب رضا درستکار نویسنده و منتقد سینما، با عنوان در قلمرو گفتار (۱۵ مقاله سینمایی) به زیور طبع آراسته و وارد بازار کتاب شد.

در قلمرو گفتار، شامل پانزده مقاله مستقل و گزیده از مقالات سینمایی او و تورقی تحلیلی در تاریخ سینمای ایران است که جریان شناسی این سینما را از بدو تاسیس تاکنون در دستور کار خود قرار داده است، برخی منتشر شده و بعضی نشده؛ و به قول مقدمه کتاب، حاصل چرخیدن و کاویدنی‌ست بی‌ادعا، در لابلای فیش‌ها، نکته‌ها، آن تصاویر متحرک، فیلم‌ها، لحظه‌ها و عکس‌ها، مستمر و نامستمر، از همین روزها، سال‌ها، تورق دهه‌ها و عبورهای قرنی که پشت سر همین سینما – سینمای ایران ما – رفت و گذشت و آنسوی در ماند.؛ برای یافتن آن هویت و سرنوشت مفقوده‌ای که می‌گفت؛ باید گشت در این سرار، بگرد، هست! لابلای کتاب‌های قفسه‌ها، جسته‌ایم ما ...!

درستکار کار خود را با نشریات تخصصی سینمایی آغاز کرد و از بدو تاسیس ماهنامه دنیای تصویر نویسنده و عضو شورای نویسندگان این مجله بوده است؛ همچنین با نشریات دیگر از جمله ماهنامه‌ه ای فیلم و ادبستان و فصلنامه‌های فارابی و سینما تک (موزه هنرهای معاصر) نیز همکاری‌هایی داشته‌. همچنین چهار کتاب در کارنامه دارد؛ فریدون گله؛ زندگی و آثار (۱۳۸۰)؛ بهمن فرمان آرا؛ زندگی و آثار (۱۳۸۱)؛ در قلمرو دیدار (با مجید مجیدی، زندگی و آثارش) ۱۳۸۵ و روایت‌های مستند(۱۳۸۶) ؛ و البته تجربیاتی هم در فیلمسازی به دست آورده است.

کتاب در قلمرو گفتار به همت انتشارات مکث نظر، در ۳۱۲ صفحه و به قیمت ۲۵ هزار تومان از هم اکنون در دسترس علاقمندان سینما است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز