خبرگزاری کار ایران

با تداوم دولت روحانی می‌توانیم شاهد رونق گردشگری هنری باشیم

asdasd
کد خبر : ۴۸۹۱۰۲

سیده محبوبه کاظمی دولابی، مدیر مسئول نگارخانه ترانه باران، با تأکید بر هنرهای ایرانی و اسلامی با انتشار یادداشتی، حمایت خود را از نامزدی حسن روحانی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، متن یادداشت، سیده محبوبه کاظمی دولابی (از فعالان حوزه هنر و گردشگری و کارآفرین گردشگری هنری) به شرح زیر است:

ایران اسلامی در حالی در آستانه تشکیل دولتی دیگر قرار دارد که مهم‌ترین شرط کارگزاران آن می‌بایست درک دقیق تحولات جامعه ایران و نسل مستعد آن باشد. کارگزارانی که می‌بایست «فرزند زمانه» خود بوده و بتوانند امور و ابعاد گوناگونِ زندگی مردم را تدبیر و مدیریت کنند. دولت دکتر روحانی از بدو روی کار آمدن نشان داد به دنبال آن است تا - به سهم خود - با برداشتن موانع رشد و امنیت کشور، محیط مناسبی را برای بروز استعدادهای فرزندان این مرز و بوم فراهم کند.

نگاه باز و فارغ از تنگ‌نظری‌هایی که بعضاً در حوزه هنر دیده می‌شود، از ویژگی‌های دولت دکتر روحانی بود که با وجود مشکلات و کاستی‌ها باعث افزایش نشاط و پویایی در اغلب حوزه‌های هنری و رشد اقتصادی آنها شد.

هرچند به نظر می‌رسد برخی رشته‌های هنری و هنرمندان آن به دلیل گردش مالی بالا، بیشتر مورد توجه قرار گرفته و برخی دیگر، مورد توجه کمتری قرار گرفته‌اند. از این‌رو انتظار می‌رود تمامی هنرها مورد توجه و حمایت مادی و معنوی دولت قرار گرفته تا هنرمندان هیچ رشته‌ای نسبت به دیگر هنرمندان، احساس تحقیر و نایده‌انگاشته شدن نکرده و همه بتوانند برنامه‌ها و اهداف خود را دنبال کنند.

مقدس‌مأبی و منفعت‌طلبی در پوشش مقدسات، نه تنها مانع بروز استعدادها می‌شود، بلکه کینه و دشمنی میان افراد جامعه را نیز سبب می‌شود؛ از این رو می‌بایست بدون توجه به عوامل تفرقه‌انگیز، به تقویت فرهنگ و هنر بشردوستانه همت گمارد. چراکه جوامع بشری با دوری از فرهنگ انسانی و اخلاق،‌ دستاوردی جز زوال و اضمحلال نخواهند داشت. درحالیکه تقویت فرهنگ نوع‌دوستی، توجه به کودکان و آشنا نمودن آنها با تاریخ و هنر و مواریث فرهنگی‌شان باعث تقویت انسانیت و همبستگی جامعه می‌شود. واقعیت‌های تلخی که در قالب بروز بزهکاری‌های اجتماعی، روح و روان ما را سوهان می‌دهد و می‌تواند نشانه افول ارزش‌های اخلاقی باشد، زنگ خطری است که می‌بایست ما را نسبت به نظم جامعه و آینده کودکان‌مان حساس‌تر کند که می‌دانیم تأثیر هنر در امور اجتماعی نیز تأثیری غیرقابل انکار است.

لذا به عنوان یک کارآفرین در حوزه هنر و گردشگری، از دولت آتی دکتر روحانی انتظار می‌رود تا با کمک گرفتن از افراد کارآفرین که موتور محرک اقتصادی در کشورها محسوب می‌شوند، کشور را به رسیدن اهداف توسعه و سند چشم‌انداز ١٤٠٤ یاری نماید و همچنین توجه به منابع غنی هنر و هنرمندان ایران اسلامی ازجمله هنر اصیل "خط و خوشنویسی" در حوزه‌های هنری، توجه به آثار هنرمندان خلاق و حرفه‌ای را که با وجود استعداد و پتانسیل، هنوز فرصت مناسبی برای به نمایش درآمدن آثارشان با کیفیتی دلخواه در سطح ملی و بین‌المللی پیدا نکرده‌اند، را فراهم نماید و همچنین در حوزه گردشگری نیز دولت آتی ایشان با حمایت و تسهیل‌گری در توسعه  گردشگری، "گردشگری هنری" را نیز مدنظر قرار داده تا علاوه بر توسعه و ترویج هنرهای ایرانی و اسلامی و معرفی مقاصد و پتانسیل‌های آن مقصد، با ورود گردشگران و ارزآوری، کشور را در تحقق اقتصاد مقاومتی یاری و مردم بتوانند با رشد و توسعه‌ی اقتصادی در مقاصد بویژه مناطق روستایی و محروم، از مزیت‌های گوناگون آن، بهره‌مند شوند.

امید است با تداوم دولت تدبیر و امید، و تعامل با بخش خصوصی شاهد رونق و پیشرفت هر چه بیشتر در دو حوزه‌ی بسیار حائز اهمیت "هنر" و "گردشگری" و درخشش استعدادهای آن باشیم، تا بتوانیم قدمی هر چند کوچک ولی مؤثر در جهت سازندگی کشور عزیزمان ایران برداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز