خبرگزاری کار ایران

ملیکا شریفی‌نیا و زهیر یاری؛ گوینده انیمیشن شدند

asdasd
کد خبر : ۴۷۸۶۶۳

ملیکا شریفی‌نیا و زهیر یاری صداپیشگی شخصیت‌های انیمیشن «آخرین داستان» با برداشتی آزاد از شاهنامه را به کارگردانی اشکان رهگذر برعهده گرفتند.

به گزارش ایلنا، انیمیشن «آخرین داستان» هفت سالی است که در استودیو هورخش در حال تولید است و دوبله آن با حضور بازیگران سینما و تئاتر از اسفندماه سال گذشته آغاز شد. در این فیلم ملیکا شریفی‌نیا نقش مادر «ارمایل و گرمایل»، آشپزان دربار ضحاک و زهیر یاری نقش «آبتین»، پدر آفریدون را صداپیشگی می‌کنند.

پیش‌ از این پرویز پرستویی گویندگی نقش‌های «تهمورث» سردار سپاه و «ارشیا» وزیر دربار جمشید را که برای مدتی هم در دربار ضحاک خدمت می‌کرد، حسن پورشیرازی صداپیشگی شخصیت‌های «جمشید شاه» و «مرداس»؛ پدر ضحاک،  اشکان خطیبی گویندگی نقش «آفریدون»، شقایق فراهانی گویندگی نقش «فرانک» را برعهده‌گرفته بودند.

انیمیشن سینمایی «آخرین داستان» به نویسندگی و کارگردانی اشکان رهگذر برداشتی آزاد از داستان «ضحاک» شاهنامه است که داستانی از اواخر حکومت جمشید تا ابتدای حکومت آفریدون را روایت می‌کند.

«آخرین داستان» در مسیر تولید و در سال 2013 موفق شد به‌عنوان شش پروژه برتر در حال تولید جهان در جشنواره «انسی» فرانسه که مهم‌ترین رویداد انیمیشنی سالانه جهان است، معرفی شود. همچنین این اثر در سال 2016 به دعوت جشنواره انسی در بازار فیلم جشنواره بین‌المللی کن، به‌عنوان یکی از چهار انیمیشن سینمایی برتر در حال تولید جهان معرفی شد.

رمان‌های گرافیکی درباره سرنوشت «جمشید»، اتفاقات پیش از شروع قصه «آخرین داستان» و یکی از شخصیت‌های مرموز این انیمیشن نوشته و طراحی‌شده است که هم‌اکنون دوجلد از این مجموعه با عنوان «جمشید طلوع 1 و 2» در کتاب‌فروشی‌های معتبر در دسترس علاقه‌مندان است.

دیگر عوامل فیلم عبارتند از: کارگردان و نویسنده: اشکان رهگذر، آهنگساز: کریستف رضاعی، انتخاب بازیگران: تینا پاکروان، تدوین: ژینوس پدرام، طراحی و ترکیب صدا: علیرضا علویان، ضبط صدا: رضا عسگرزاده، عکاسی پشت صحنه: امیر عابدی، مشاور رسانه‌ای: زهرا نجفی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز