خبرگزاری کار ایران

تشییع پیکر مرحوم موذن‌زاده برگزار شد+عکس و فیلم

پیکر مرحوم سلیم موذن‌زاده اردبیلی با حضور جمع کثیری از مردم تشییع شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم تشییع پیکر سلیم موذن‌زاده اردبیلی که صبح دیروز در سن 80 سالگی بر اثر ایست قلبی دارفانی را وداع گفت، با حضور جمع کثیری از مردم و مسئولان شهر اردبیل از مصلی این شهر به سمت قطعه مفاخر بهشت فاطمه(س) این شهر در حال برگزاری است.

آیت‌الله سیدحسن عاملی امام جمعه اردبیل، مجید خدابخش (استاندار) بسیاری از شعرا، سیدتقی سیفی (شاعر قطعه زینب زینب)، اصغر شاهی، علمای شهر تبریز و عموم دوستداران شیعه و مردم اردبیل در این مراسم حضور دارند.

همچنین هیات‌های عزاداری محله‌های شش‌گانه اردبیل که به سبک سنتی عزداری می‌کنند؛ در این مراسم حضور دارند.

مطابق وصیت مرحوم مؤذن‌زاده اردبیلی، در مراسم تشییع وی، نوای ماندگار «زینب!... زینب!» در آسمان اردبیل پیچید.

آیت‌الله سیدحسن عاملی در مراسم تشییع استاد سلیم موذن‌زاده اردبیلی اظهار داشت: مردم استان اردبیل سالها با نوا و صوت دلنشین استاد سلیم موذن‌زاده اردبیلی عزاداری کرده‌اند و یاد و خاطره این اسطوره مداحی استان اردبیل هیچگاه فراموش نخواهد شد.

او با بیان اینکه استاد سلیم موذن‌زاده اردبیلی شخصیتی بسیار گران‌بها، پاکدامن و والامقام بود، افزود: خاندان موذن‌زاده اردبیلی افتخار و سرمایه‌ای بزرگ برای ملت ایران هستند که امروز ما در غم فقدان سلیم موذن‌زاده؛ چنین شخصیت شامخی متاثر شدیم و به سوگ و ماتم نشسته‌ایم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: مردم ولایتمدار اردبیل، مهمانان داخلی و خارجی با حضور باشکوه در مراسم تشییع و خاکسپاری استاد موذن‌زاده اردبیلی نشان دادند که هیچگاه یاد و خاطره سلیم موذن‌زاده اردبیلی فراموش نمی‌شود و ما از مردم ولایتمدار اردبیل مهمانان داخلی و خارجی که در مراسم تشییع این اسطوره مداحی شرکت کردند کمال تشکر و قدردانی را داریم.

عاملی با عرض تسلیت دوباره به ملت فهیم ایران و مردم ولایتمدار اردبیل و نیز خاندان موذن‌زاده‌، خاطرنشان کرد: درگذشت استاد موذن‌زاده اردبیلی شوک بزرگی به مردم اردبیل وارد کرد و ضایعه‌ای عظیم بود و امروز مردم استان اردبیل در غم از دست دادن چنین شخصیت والامقامی به سوگ نشسته‌اند.

همچنین در ادامه مراسم نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل بر پیکر مرحوم سلیم موذن‌زاده نماز خواند.

مرحوم سلیم موذن‌زاده با حضور جمع کثیری از مردم شهر اردبیل در کنار قبور مرحومین آیت‌الله «مروج» نماینده سابق ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل و حجت‌الاسلام استاد جعفری به خاک سپرده شد.

مراسم شام غریبان مرحوم استاد سلیم موذن‌زاده اردبیلی امشب در مسجد اعظم اردبیل برگزار می‌شود. تمهیدات لازم نیز برای برگزاری این مراسم باشکوه انجام شده است.

3

2

کد خبر : ۴۳۱۷۰۷