خبرگزاری کار ایران

صالحی در افتتاح نمایشگاه کتاب زنجان:

اقتصاد نشر با برگزاری نمایشگاه‌های کتاب استانی بهتر شکل می‌گیرد

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب زنجان گفت: نمایشگاه‌های کتاب استانی بخشی از اقتصاد نشر است و اقتصاد نشر با این نمایشگاه‌ها بهتر شکل می‌گیرد.

 به گزارش ایلنا، سیدعباس صالحی عصر امروز در مراسم افتتاحیه هشتمین نمایشگاه بزرگ کتاب، ناشران کشوردرزنجان اظهار داشت:استان زنجان سابقه طولانی در تمدن ایران اسلامی داشته است و در حکمت و فلسفه و دانش و دین نخبگان بسیاری را تقدیم کرده است.

وی با بیان اینکه زنجان یکی از پایگاه های دینی و مرجعیت در بین نخبگان اسلامی بوده است، تصریح کرد: اولین نمایشگاه استانی در شهر زنجان آغاز می شود که در هفته دولت فرصتی است تا خدمات دولت تدبیر و امید بازگو شود.

معاون امور فرهنگی  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این که دولت در اطلاع رسانی خدمات خود نباید کم کاری کنند، گفت: در دولت تدبیر و امید نیز اتفاقات مهمی در کشور به وقوع پیوسته است که باید اطلاع رسانی شود.

صالحی با بیان این که در حوزه اقتصادی گام های مطلوبی برداشته شده و رشد اقتصادی منفی به رشد بالای ۴ درصد رسیده است، تصریح کرد: در سال ۹۲، ۳۵ درصد نرخ تورم بود که امروز به هشت درصد رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه فرهنگ برنامه های مهمی از سوی دولت انجام شده است که در زمینه محصولات هنری، رشد چشمگیری را شاهد بودیم.

صالحی از اجرای ۴ هزار و ۸۹۱  نمایش در سال ۹۲ خبر داد و گفت: این میزان در حال حاضر به بیش از ۵ هزار ۹۴۴ رسیده است که نشان از تحرک و نشاط در جریان برنامه های هنری است.

وی با بیان این که در سال ۹۱، ۴ هزار و ۹۸۹ مورد موسسات فرهنگی مجوز اخذ کرده اندافزود: در سال گذشته  به ۵ هزار و ۹۹۸ مورد افزایش یافت.

معاون امور فرهنگی  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه ۶۳ هزار  عنوان کتاب در سال ۹۲ چاپ شده است، گفت: این میزان در سال گذشته به ۸۰ هزار و ۵۸۲ عنوان کتاب رسیده است.

صالحی با اشاره به فعالیت ۲ هزار و ۸۸۴ باب کتابخانه در سال ۹۱، گفت: در سال ۹۴ این میزان به ۳ هزار و ۲۷۸ کتابخانه ارتقا یافته است.

معاون امور فرهنگی  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: ۷۰ نمایشگاه کتاب استانی در طول مدت سه سال از شروع به کار دولت  برگزار شده است که کتاب های تازه، متنوع و جدید در این نمایشگاه ها ارائه شده است.

وی با اشاره به ارائه بیش از ۳۰ هزار عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب استان زنجان، خاطرنشان کرد: در ۷۰ نمایشگاه استانی، یک میلیون و ۵۰۰ جلد کتاب عرضه شده است.

وی در ادامه بیان داشت: نمایشگاه های کتاب استانی فرصتی مناسب برای حضور ناشران غیر استانی و شهرستانی در اجتماع بزرگ نشر است که می توانند از ظرفیت های هم استفاده کنند.

صالحی تصریح کرد: از سال ۹۲ تا کنون بیش از دو هزار ناشر در نمایشگاه های کتاب حضور داشتند و نمایشگاه کتاب در واقع فقط نمایشگاه نبوده بلکه هفته فرهنگی برای استان ها محسوب می شود.

وی درپایان سخنان خود با اشاره به برگزاری جشن امضای کتاب با حضور نویسندگان در نمایشگاه کتاب به عنوان یکی از برنامه های نمایشگاه زنجان، گفت: این اتفاق که شروع آن از نمایشگاه کتاب زنجان است فرصتی مناسب برای ارتباط نویسندگان با علاقه مندان ومخاطبان است.

هشتمین نمایشگاه کتاب استان زنجان ازتاریخ ۲ تا ۸ شهریور ماه درمحل مصلی نمازجمعه این شهر برگزار می شود.

کد خبر : ۴۰۳۸۲۸