خبرگزاری کار ایران

حضور دو تصویرگر ایرانی در نمایشگاه کتاب پکن

موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران ازحضور دو تصویرگر از کشورمان در نمایشگاه کتاب پکن خبرداد.

به گزارش ایلنا، سعیده ثابت‌نیا و طاهره زحمت‌کش دوتصویرگری هستند که به دلیل راه یافتن آثارشان به کاتالوگ بلونیا(2016) از طرف موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در بیست و چهارمین دوره نمایشگاه کتاب پکن حضور می‌یابند.

در این دوره از نمایشگاه کتاب پکن در یک سالن مستقل 40 اثر برگزیده تصویرگران منتخب جایزه براتسلاوا و 60 اثر از کشور چین عرضه می‌شود. طی مکاتبات انجام شده با این نمایشگاه با درخواست حضور آثار منتخب ایرانی در کنار آثار فوق موافقت و بر این اساس 5 اثر از تصویرگران ایرانی نیز دراین نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌شود.

طاهره زحمت‌کش کارشناس ارشد تصویرسازی است. اثرمنتخب راه یافته به کاتالوگ نمایشگاه بلونیا-ایتالیا(2016) و شرکت درنمایشگاه گروه تصویرسازی آمیدا، تصویرسازی کتاب «آینه دار دوران» از جمله فعالیت‌های ایشان است. سعیده ثابت‌نیا کارشناس گرافیک(طراح و تصویرگرکتاب) است. ازجمله آثار منتشر شده توسط او می‌توان به تصویرگری «کتاب مورچه من» ، کتاب «باتاربی تار»، کتاب «یک قل دوقل»، «کتاب خرسی تنبله»، کتاب تصویرگری «تک فریم شعر کودکانه» برای مجله کوشش، تصویرگری کتاب «قورباغه‌ها امتحان تافل دارند» و طراحی پوستر زمستان 66 اشاره نمود.

راهیابی آثار او در مسابقات کاتالوگ بلگراد و کاتالوگ ایتالیا در سال‌های 2012 و 2016 ازجمله فعالیت‌های سعیده ثابت‌نیا است.

نمایشگاه کتاب پکن از تاریخ 3 تا 7 شهریور ماه برگزار می‌شود. غرفه ایران در این دوره ازنمایشگاه 18 متر است. نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با این نمایشگاه تفاهم‌نامه تبادل غرفه رایگان دارد. موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران به نمایندگی از نشر کشورمان در این دوره از نمایشگاه حضور دارد.

کد خبر : ۳۹۹۳۲۶