خبرگزاری کار ایران

بنیانگذار راک ایران همچنان ممنوع‌الفعالیت است/ملک جمشید توسط کمپانی آمریکایی منتشر شد

سر انجام آلبوم ملک جمشید اثر کوروش یغمایی توسط یک کمپانی آمریکایی پخش جهانی شد اما بازهم در ایران مجوز انتشار نیافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ سال‌هاست که مخاطبان موسیقی راک در انتظار انتشار آلبوم تازه‌ای از کوروش یغمایی هستند. اثر تازه بنیانگذار موسیقی راک در ایران سرانجام توسط شرکت آمریکایی Now-Again Records با عنوان ملک جمشید منتشر شد اما بازهم در ایران امکان انتشار نیافت.

کوروش یغمایی در ۳۶ سال گذشته ۲۷ سال ممنوع‌الفعالیت بوده است و اینطور که به‌نظر می‌رسد این ممنوع‌الفعالیتی ادامه دارد. فرزند او کاوه یغمایی هم در شرایط اینچنینی به‌سر می‌برد و مدت‌هاست امکان انتشار آلبوم یا برگزاری کنسرت نداشته است.

آلبوم ملک جمشید با وجود داشتن مجوز شعر و موسیقی، از آغاز به‌کار دولت پیشین، به شیوه سلیقه‌ای به مدت هشت سال از پخش آن جلوگیری شد و در پی آن در معاونت هنری دولت تازه، پس از گرفتن مجوز شعر و موسیقی برای بار دوم و باز‌سازی آن در استودیو، تاکنون مدت سه سال است که با بهانه‌گیری‌های گوناگون از پخش آن جلوگیری شده است.

اما ملک جمشید اثری‌ست که یادآور فردوسی و شاهنامه است و تمام اشعار آن نیز فارسی است. با وجود جلوگیری‌هایی که برای پخش مجاز این اثر انجام شد؛ آلبوم کوروش یغمایی برای دانلود رایگان در سایت‌های دانلود موسیقی قرار داده شده است که این مسئله نیز صدمه بزرگی به صاحب اثر می‌زند.

کد خبر : ۳۷۹۸۶۵