کد خبر: 370614 A

در گفتگو با مدیر غرفه موسسه مطالعاتی تاریخ معاصر مطرح شد:

ایلنا: مخاطب خواستار کتاب‌های تاریخی برای نوجوانان است که با زبان آنها نوشته شده باشد اما متأسفانه ما محتوایی نداریم که مناسب با سن و زبان نوجوانان باشد.

مدیر غرفهٔ موسسه مطالعاتی تاریخ معاصر ایران در اشاره به نحوهٔ فعالیت این موسسه، به خبرنگار ایلنا گفت: ما دو نوع همکاری داریم. یکی واحد پژوهشکدهٔ خود موسسه است که مجموعه فعالیت و پژوهش آن‌ها منتج به یک کتاب یا مقاله در فصلنامه می شود و دیگر، محققین و پژوهشگرانی هستند که خود خارج از موسسه کاری را انجام داده‌اند و می‌خواهند با موسسه در میان بگذارند و اگر جلسه به نتیجه رسید آن تحقیق به کتاب تبدیل می‌شود.

مدیر غرفهٔ موسسه مطالعاتی تاریخ معاصر با اشاره به محتواهای تولید شده در موسسه اظهار کرد: اولویت محتوایی که در موسسه تولید می‌شود، با تحقیقات و پژوهش‌های مرتبط با انقلاب مشروطه است و بعد از آن به دورهٔ پهلوی می‌رسد. در واقع می‌توان گفت ۹۰ درصد کار موسسه در دورهٔ قاجار تا پهلوی است و تعدد کتاب در این زمینه بسیار بالاست.

وی در پاسخ به این سوال که آثار جدید موسسه برای نمایشگاه کتاب چند عنوان بوده است گفت: ما در دو ماه فروردین و اردیبهشت یازده کتاب داریم. در سال ۹۴ هم هفده جلد کتاب چاپ اول داشتیم.

این غرفه دار همچنین با اشاره به اینکه ما در حوزهٔ مطالعات تاریخ معاصر دارای نقاط ضعفی هستیم بیان کرد: یکی از این نقاط ضعف، تألیف کتاب برای نوجوانان است و این در میان مخاطبین هم بسیار خواستار دارد که تاریخ را به نوجوانان معرفی کنیم. اما متأسفانه ما محتوایی نداریم که به زبان آن‌ها و مناسب با سن نوجوانان باشد.

او همچنین با اشاره به اینکه امسال ضعف‌های نمایشگاه بسیار زیاد بود اضافه کرد: مشکلاتی وجود دارد اما بهتر از آن چیزی بود که فکر می‌کردیم. در خدماتی که به مردم و ناشران داده می‌شود ضعف‌های زیادی وجود داشت و همچنین سیستم اطلاع رسانی نمایشگاه به شدت ضعیف بود. وضعیت فروش هم نسبت به سال گذشته کمتر بود.

بیست و نهمین نمایشگاه کتاب تهران موسسه مطالعاتی تاریخ معاصر
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر