خبرگزاری کار ایران

مدیر کمیته ناشران داخلی نمایشگاه خبر داد:

آغاز پرداخت اجاره‌ی بهار غرفه‌ها/ بیش از 900 غرفه در بخش ناشران عمومی تدارک دیده شد

توکل‌صدیقی تاکید کرد: ناشران درباره‌ی زمان و نحوره‌ی تحویل غرفه‌ها تنها به اطلاعاتی که از سوی کمیته‌ی ناشران داخلی اعلام می‌شود؛ استناد کنند.

محمدرضا توکل‌صدیقی (مدیر کمیته ناشران داخلی بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب) در گفت‌وگو با  خبرنگار ایلنا، ضمن اعلام خبر اتمام کارهای مرتبط با اختصاص غرفه به ناشران گفت: کار اختصاص غرفه‌ها به ناشران مختلف تمام شده و سایت از امروز (7 اردیبهشت)  آماده ورود ناشران برای تکمیل فرآیند ثبت‌نام است. در این مرحله ناشران می‌توانند متراژ غرفه و صورت‌حسابی که باید پرداخت کنند را مشاهده و نسبت به پرداخت آن اقدام کنند. پس از پرداخت نیز حتما از صورت‌حساب پرداختی پرینت گرفته و تا زمان تحویل غرفه‌ها که توسط کمیته ناشران داخلی یا  تشکل‌های مرتبط اعلام می‌شود نزد خود نگاه دارند چراکه باید این صورت‌حساب‌ها به مسئولان مربوطه تحویل داده شود.

مدیر کمیته ناشران داخلی نمایشگاه همچنین آماری از تعداد ناشران داخلی حاضر در بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب ارائه و بیان کرد: تا این لحظه در بخش ناشران عمومی بیش از 900 غرفه در بخش ناشران دانشگاهی، 360 غرفه در بخش ناشران آموزشی 140 غرفه و در بخش ناشران کودک و نوجوان نیز 270 غرفه تدارک دیده شده است.

توکل‌صدیقی درباره مهلت پرداخت اجاره‌بها غرفه‌ها نیز اظهار داشت: ناشران تا پایان وقت روز پنج‌شنبه 9 اردیبهشت فرصت دارند تا نسبت به پرداخت صورت‌حساب غرفه‌های خود اقدام کنند. ما پیشنهاد می‌دهیم در اولین فرصت پرداخت خود را انجام دهند تا با توجه به حجم بالای کاری در روزهای آتی به مشکل برنخورند.

وی افزود: بعد از اتمام غرفه‌بندی و نهایی شدن زیرساخت‌های برق، مخابرات، دستگاه کارت‌خوان و ... زمان و نحوه‌ی  تحویل غرفه‌ها به ناشران از سوی کمیته ناشران داخلی  اعلام می‌شود.

مدیر کمیته ناشران داخلی در بخش سخنان خود تاکید کرد: ناشران محترم حتما توجه داشته باشند تا به خبرهای مخدوشی که در فضای مجازی و کانال‌های تلگرامی مختلف حتی کانال TIBF منتشر شده و می‌شود، توجه نکنند و تنها مطابق با آنچه کمیته ناشران داخلی یا تشکل‌های مربوطه اطلاع‌رسانی می‌کنند؛ برای پیشبرد کارهای خود برنامه‌ریزی کنند. درباره‌ی زمان تحویل زمان غرفه‌ها تاکنون کمیته‌ی ناشران داخلی هیچگونه تاریخی را اعلام نکرده است اما این تاریخ درآینده‌ای نزدیک علام می‌شود. ما می‌خواهیم برنامه‌ریزی داشته باشیم تا ناشرین کمترین دردسر و زحمت را برای حضور در نمایشگاه متحمل شوند.

او در پایان در توضیح کوتاهی درباره نحوه تعیین متراژ برای غرفه‌های ناشران نیز گفت: در تعیین متراژ غرفه‌ها برای ناشران عوامل مختلفی مدنظر قرار می‌گیرد که تنها یکی از آنها متراژ درخواستی از سوی ناشر است. میزان کتاب‌های چاپ شده در 4 سال اخیر، کیفیت کتاب‌ها و همچنین افتخاراتی که ناشر در حوزه کاری خود کسب کرده از دیگر عواملی است که در تخصیص متراژ غرفه‌ها لحاظ شده و می‌شود.

کد خبر : ۳۶۵۱۱۳