خبرگزاری کار ایران

زمان ورود ناشران به شهر آفتاب مشخص شد

بر اساس تصمیم شورای سیا‌ست‌گذاری ننمایشگاه کتاب تهران واگذاری غرفه‌ها به ناشران از روز جمعه 10 اردیبهشت ماه انجام می‌شود

به گزارش ایلنا، چهارمین جلسه شورای ستاد برنامه ریزی بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران روز یکشنبه (5 اردیبهشت) با حضور سیدعباس صالحی و اعضاء شورا در محل برگزاری نمایشگاه کتاب تهران در شهر آفتاب برگزار شد.

سیدعباس صالحی (رئیس بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران) با اشاره به روند آماده سازی نمایشگاه کتاب گفت: طبعا شرایط حضور امسال در نمایشگاه متفاوت از سال‌های قبل خواهد بود. همزمانی افتتاح نمایشگاه کتاب تهران و مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: مطمئنا این تجربه جدید مشکلات خاص خود را هم خواهد داشت که نیازمند همدلی و همکاری میان مدیران نمایشگاه است.

صالحی در این جلسه با اشاره به تخصیص اعتبارات در حوزه بن کارت های خرید کتاب برای اقشار مختلف جامعه گفت: خوشبختانه امسال با برنامه ریزی هایی که در حوزه تخصیص بن کارت های خرید کتاب انجام شده است، دانشجویان، دانش آموزان، نهادها، سازمان ها و کتابخانه های بسیاری می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

وی افزود: با توجه به اهمیت این موضوع، با همکاری بانک شهر کنترل پیوسته بر روی تراکنش های ناشران انجام خواهد شد. این اقدام به منظور جلوگیری از تخلفات در حوزه بن کارت ها و خرید و فروش بن کارت های خرید کتاب انجام می شود. این تذکر باید از سوی تشکل های نشر هم به تمامی ناشران حاضر در نمایشگاه داده شود زیرا در صورت رخ دادن این موضوع با متخلفان برخورد خواهد شد. باید تلاش شود این یارانه اختصاص داده شده به خرید کتاب تبدیل شود.

در این جلسه مصوب شد تمامی کمیته تا پایان روز سه شنبه (7 اردیبهشت) نسبت به ارسال تمامی برنامه های خود جهت تصویب در شورای برنامه ریزی اقدام کنند.

بر اساس تصمیم شورای ستاد برنامه‌ریزی واگذاری غرفه‌ها به ناشران از روز جمعه 10 اردیبهشت ماه انجام می‌شود. ناشران می‌توانند از تاریخ مذکور به شهر آفتاب مراجعه کرده و نسبت به اماده سازی غرفه‌های خود اقدام کنند.

همچنین در ادامه این جلسه هر یک از مدیران کمیته‌ها به ارایه گزارش از عملکرد کمیته های خود پرداختند و درباره اقدامات انجام شده بحث و تبادل نظر کردند.

در چهارمین جلسه شورای ستاد برنامه ریزی بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، محمدحسین توکل صدیق، مهدی اسماعیلی راد، امیر مسعود شهرام نیا، محمود آموزگار، علی اکبر تورانیان، نیکنام حسین پور، داریوش رضوانی، سید محمد طباطبایی حسینی، محمدحسین متولی، مهدی سهل ابادی، حامد میرزابابایی، مصطفی وکیلی، یحیی دهقانی، علی فریدونی، حسین صفری، محسن نصرالله، سید محمود حسینی، محمودرضا برازش، محمد سلگی و محسن عموشاهی حضور داشتند.

کد خبر : ۳۶۴۶۷۹