خبرگزاری کار ایران

دو خبر تازه از نمایشگاه کتاب

حضور 45 نفر از نویسندگان و ناشران روسیه در نمایشگاه کتاب تهران/فعالیت 100 شاتل برقی در نمایشگاه کتاب تهران

به گزارش ایلنا، امیر مسعود شهرام نیا قائم مقام نمایشگاه کتاب تهران با اشاره به میهمانانی که از کشور روسیه در نمایشگاه کتاب تهران حضور دارند گفت: 15 نویسنده روس در این فهرست قرار دارند که هم اکنون کار صدور روادید و محل اقامت آن ها در جریان است. همچنین در این هیات رئیس کتابفروشی بیبلو گلوبوس، رئیس بنیاد کتاب و تعدادی از مسئولان فرهنگی روسیه حضور خواهند داشت. البته احتمال حضور وزیر فرهنگ روسیه نیز وجود دارد که هنوز قطعی نشده است.

وی درباره فضای اختصاص یافته به میهمان ویژه این دوره از نمایشگاه گفت: فضای نمایشگاهی مناسب و برگزاری نشست ها در حاشیه و بخش دانشگاهی بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برای روسیه پیش بینی شده است.

وی افزود: با مکاتبات و هماهنگی های انجام شده برنامه های میهمان ویژه به مشخص شده است و در حدود  300 مترمربع به غرفه کشور روسیه در این دوره از نمایشگاه کتاب اختصاص داده شده است. البته روسیه در همان ایام تعدادی برنامه در بیرون از نمایشگاه نیز خواهد داشت و این برنامه‌ها صرفا محدود به نمایشگاه کتاب نیست و شامل همکاری با نهادها و مراکز فرهنگی، نمایش فیلم و ... می شود.

قائم مقام و معاون اجرایی بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از حضور 45 نفر از نویسندگان، ناشران و مسئولان مربوط به حوزه نشر روسیه در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خبر داد.

شاتل‌های برقی بازدیدکنندگان را انتقال می‌دهند 

بر اساس هماهنگی‌های انجام شده تعداد 100 شاتل برقی در فضای شهر آفتاب به فعالیت خواهند پرداخت و کار جابجایی بازدیدکنندگان از مترو، پایانه اتوبوسرانی، پارکینگ ها و... را به عهده خواهند داشت.

هر یک از شاتل‌های برقی ظرفیت 10 مسافر را خواهد داشت و در مسیرهای خاص در مجموعه شهر آفتاب به بازدیدکنندگان از نمایشگاه کتاب تهران خدمات ارایه خواهند کرد.

با هماهنگی های انجام شده، مترو شهر آفتاب در ایام نمایشگاه فاصله حرکت میان قطارها را از ایستگاه شهر آفتاب کاهش خواهد داد.

همچنین به منظور رفاه حال بازدیدکنندگان و جلوگیری از ازحادم جمعیت در ایستگاه شهر آفتاب، در ایام برگزاری نمایشگاه خوردوهایی به منظور انتقال مسافران از ایستگاه شاهد به نمایشگاه شهر آفتاب و بالعکس  به فعالیت خواهند پرداخت.

کد خبر : ۳۶۴۰۱۰