خبرگزاری کار ایران

دبیر انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان قزوین:

جامعه رسانه‌ای خواستار حمایت عملی دولت هستند

دبیر انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان قزوین گفت: جامعه رسانه‌ای مظلوم‌ترین و آسیب‌پذیرترین قشر جامعه‌اند، بنابراین از دولت تدبیر و امید انتظار می‌رود به فکر حمایت عملی از این قشر زحمت‌کش باشد.

فرهاد رشوند در گفت‌و‌گو با ایلنا افزود: دستمزدهای پایین، فقدان امنیت شغلی و عدم پوشش بیمه‌ اعضای جامعه رسانه‌ای اعم از روزنامه‌نگاران، خبرنگاران و عکاسان و ... از اصلی‌ترین مشکلاتی است که حل آن نیازمند تدوین برنامه‌ای جامع کوتاه‌مدت و بلندمدت ازسوی دولت با همراهی تشکل‌های صنفی روزنامه‌نگاری است.

رشوند؛ حل مشکل جامعه رسانه‌ای کشور را نیازمند تدوین برنامه‌های بلندمدت با حضور تشکل‌های صنفی که شعار اصلی انتخاباتی رئیس جمهوری دانست، ادامه داد: هدف تشکیل انجمن صنفی خبرنگاران حمایت از حقوق حقه خبرنگاری است و معتقدیم خبرنگاران نمایندگان افکار عمومی‌اند.

دبیر انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان قزوین با اشاره به اینکه پایان سال نزدیک است، پیشنهاد داد: دولت در قالب یک برنامه کوتاه‌مدت، یک بسته ویژه حمایتی از جامعه رسانه‌ای برای آخر سال ارائه کند.

این فعال جامعه رسانه‌ای عنوان کرد: خبرنگاران در ایجاد روحیه امید و نشاط اجتماعی نقش شایانی دارند که باید مسئولان دولتی پاسخگوی مطالبات این قشر به‌ویژه در آخر سال باشند.

رشوند افزود: راهبرد دولت در دفاع از حقوق خبرنگاران به‌ویژه در استان‌ها کافی به‌نظر نمی‌رسد بنابراین با در پیش گرفتن تدابیر نظارتی مشکل جامعه خبرنگاری را برای همیشه حل کند.

دبیر انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان قزوین بابیان اینکه خبرنگاران با تلاش‌های مجدانه و پیگیری‌های صادقانه نقشی اساسی و ارزنده در انعکاس و حل مشکلات اقشار مختلف دارند، تصریح کرد: خبرنگاران زبان گویا و حقیقت‎جوی جامعه هستند که توأم باصداقت، درستی و امانت‌داری اطلاع‎رسانی می‎کنند.

کد خبر : ۳۴۵۸۵۲