خبرگزاری کار ایران

همکاری با جغدها برای تحقیق درباره‌ی دیابت در یک کتاب

آخرین اثر دیوید سداریس طنزنویس آمریکایی در ایران‌ منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آخرین اثر دیوید سداریس (طنزنویس آمریکایی) با نام «بیا با جغدها درباره‌ی دیابت تحقیق کنیم» با ترجمه‌ی پیمان خاکسار و توسط نشر چشمه منتشر و راهی کتابفروشی‌ها شد.

این کتاب شامل ۲۱ جستار از ۲۷ جستار کتاب اصلی ‌است که سال ۲۰۱۳ منتشر شده بود. سبک و سیاق نگارش سداریس در مجموعه‌ی «بیا با جغدها درباره‌ی دیابت تحقیق کنیم» تفاوت چندانی با آثار پیشین او ندارد، اما در این کتاب چند تک‌گویی از زبان آدم‌هایی به شدت عجیب و غریب وجود دارد که با آثار عمدتا اتوبیوگرافیک این نویسنده فاصله دارند.

دندان‌پزشکان بدون مرز، بارک‌الله پسر، متفاوت‌تر فکر کن، کنار ایستادن، من هوادار ازدواج سنتی هستم، درک جغدهای فهیم و بخند کوکابورا برخی از جستارهای این کتاب هستند.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم: نمی‌دانم این زن و شوهرها چطور از عهده‌ی این همه چیز برمی‌آیند، هر شب چند ساعت وقت صرف می‌کنند تا بچه‌هایشان را ببرند به رختخواب و برایشان از روی کتاب، قصه‌ی بچه‌گربه‌های بی‌تربیت و فُک‌های یونیفرم‌پوش بخوانند و بعد اگر بچه دوباره دستور داد دوباره از اول شروع کنند به خواندن. در خانه‌ی ما پدر و مادرمان ما را فقط با دو کلمه می‌گذاشتند توی رختخواب «خفه شو.» این آخرین چیزی بود که قبل از خاموش شدن چراغ‌ها می‌شنیدیم.

نشرچشمه پیش از این نیز کتاب‌های «مادربزرگت رو از این‌جا ببر» و «بالاخره یه روزی قشنگ حرف می‌زنم» را از این نویسنده با ترجمه‌ی همین مترجم منتشر کرده است.

«بیا با جغدها درباره‌ی دیابت تحقیق کنیم»  در چاپ نخست با شمارگان 1500 نسخه‌ای و در 183 صفحه و با قیمت 13000تومان به بازار آمده است.

کد خبر : ۳۳۶۲۶۵