خبرگزاری کار ایران

"کتاب دانشگاهی، بنیان توسعه پایدار" شعار امسال نمایشگاه کتاب دانشگاهی

ششمین نمایشگاه تخصصی کتاب دانشگاهی با شعار "کتاب دانشگاهی، بنیان توسعه پایدار" به عنوان فرصتی مغتنم برای آشنایی و استفاده از دستاوردهای علمی و با هدف تقویت و تجهیز کتابخانه‌ها جهت بهره‌مندی کار‌شناسان از جدید‌ترین کتب علمی و دانشگاهی و تسهیل در عرضه کتاب به دانشگاهیان و متخصصان کشور، همزمان با آغاز ترم تحصیلی دانشگاه‌ها، برگزار خواهد شد.

به گزارش ایلنا، محمدرضا حاتمی (مدیر مسئول انجمن فرهنگی ناشران دانشگاهی) با اشاره به برگزاری هر سالهٔ نمایشگاه تخصصی کتاب دانشگاهی همزمان با آغاز ترم تحصیلی دانشگاه‌ها، بیان کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه تقویت و تجهیز کتابخانه‌های مراکز دانشگاهی، علمی و تخصصی، اداری و آموزشی جهت بهره‌مندی کار‌شناسان از جدید‌ترین کتب علمی و دانشگاهی است.

وی هم چنین، تسهیل در عرضه کتاب به دانشجویان، اساتید و متخصصین اقصی نقاط کشور را، دیگر هدف برگزاری این نمایشگاه برشمرد.

حاتمی، تجهیز ادارات و مراکز تخصصی و آموزشی با اطلاعات و فناوری‌های بروز در قالب نوشتار را، سبب ساز رشد نسل جدیدی از کار‌شناسان و خبرگان گرایش‌های مختلف علم برشمرده و گفت: با ادامه هر چه شایان این روند، جامعه، گام در تخصص گرایی محض و تحول شگرف در افکار فردی و اجتماعی، علایق و سلیقه‌ها، زندگی فردی و اجتماعی، حرفه‌های مختلف شغلی و در واقع تاثیر در ارتقای روزافزون سطح فرهنگی جامعه خواهد نهاد.

وی در پایان، نشر کتاب‌های دانشگاهی را به عنوان پلی بین مولفان و مترجمان با دانشجویان و متخصصین مشاغل و زمینه‌ساز تعامل و تبادل فرهنگی بین اقشار مختلف جامعه دانست و اظهار داشت: شعار ششمین نمایشگاه تخصصی کتاب دانشگاهی، کتاب دانشگاهی، بنیان توسعه پایدار است.

این نمایشگاه، ۲۳ تا ۲۷ آبان ماه، مصادف با بیست و سومین هفته کتاب جمهوری اسلامی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، واقع در خیابان حجاب، برگزار می‌شود.

کد خبر : ۳۲۰۳۴۲