خبرگزاری کار ایران

"تهران" و "دوشنبه" میهمان‌های نمایشگاه کتاب تهران

چهارمین جلسه شورای سیاست‌گذاری بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران روز چهارشنبه (8 اردیبهشت) با حضور سیدعباس صالحی و اعضاء شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه در ارشاد برگزار شد.

به گزارش ایلنا، علی اکبر اشعری (سخنگوی شورای سیاست‌گذاری بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران) از انتخاب شهر «دوشنبه» به عنوان شهر میهمان در بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد و گفت: با مصوبه شورای سیاست‌گذاری و مذاکرات صورت گرفته با مقامات کشور تاجیکستان شهر «دوشنبه» به عنوان شهر میهمان این دوره از نمایشگاه کتاب تهران انتخاب شد.

وی افزود: علاوه بر شهرهای خارجی، نمایشگاه بیست و نهم مهمان یک شهر ایرانی هم خواهد بود و شهری که به عنوان پایتخت کتاب ایران انتخاب شود، مهمان نمایشگاه خواهد شد. همچنین روستاهای دوستدار کتاب هم در نمایشگاه بعدی حضور خواهند داشت. با تصویب شورای سیاست‌گذاری غرفه ویژه‌ای به پایتخت کتاب ایران و روستاهای دوستدار کتاب تخصیص داده خواهد شد تا در این فضا به معرفی برنامه‌ها و فعالیت‌های خود بپردازند.

اشعری همچنین از آماده سازی رئوس برنامه‌ها و سیاست‌های بیست و نهمین نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و گفت: پیش‌نویس این سیاست‌ها به زودی آماده خواهد شد و در جلسه بعدی شورا پس از بررسی به تصویب می‌رسد. همچنین با مصوبه شورای سیاست‌گذاری کارگروهی برای تدوین جدول زمانبندی نمایشگاه کتاب و آماده سازی آیین‌نامه‌های نمایشگاه تعیین شد.  

بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در تاریخ 15 تا 25 اردیبهشت 1395 برگزار خواهد شد و کشور روسیه میهمان ویژه این دوره از نمایشگاه است.

در چهارمین جلسه شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه کتاب تهران، علی‌اکبر اشعری، سیدرضا صالحی امیری، سیدمحمد بهشتی، رضا امیرخانی، محمدرضا توکل صدیقی، مرتضی کاظمی امیر مسعود شهرام نیا، محمد سلگی، مهدی اسماعیلی‌راد و سیدعلی‌اصغر سید‌ آبادی حضور داشتند.

کد خبر : ۳۰۹۲۹۹