خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل مؤسسه نمایشگاه­ های فرهنگی ایران خبرداد:

ایران در بیست و دومین دوره نمایشگاه کتاب پکن حضور می‌یابد

مدیرعامل مؤسسه نمایشگاه­ های فرهنگی ایران از حضور این مؤسسه به نمایندگی از نشر جمهوری اسلامی ایران در بیست و دومین دوره نمایشگاه کتاب چین خبر داد.

به گزارش ایلنا، امیرمسعود شهرام ­نیا گفت: بیست و دومین دوره نمایشگاه کتاب چین از ۴ تا ۸ شهریورماه در شهر پکن برگزار می‌­شود. مؤسسه نمایشگاه­‌های فرهنگی به نمایندگی از نشر جمهوری اسلامی ایران در این دوره از نمایشگاه حضور دارد.

شهرام­ نیا در ادامه گفت: در غرفه ایران ۳۲۹ عنوان کتاب در حوزه ­های هنر، دین، ادبیات، آموزش زبان فارسی و ایران‌شناسی به نمایش گذاشته می‌­شود و زمینه­‌های لازم برای حضور ناشرانی از کشورمان همچون جامعه المصطفی و الهدی ­فراهم شده است. از کتاب‌های عرضه شده در غرفه ایران ۲۰۰ عنوان به زبان انگلیسی، ۶۷ عنوان به زبان چینی، ۲۳ عنوان به زبان عربی و ۳۹ عنوان به زبان فارسی می‌باشد.

مدیرعامل مؤسسه نمایشگاه ­های فرهنگی ایران در ادامه خاطرنشان ساخت: معرفی نمایشگاه بین ­المللی کتاب تهران، دعوت از ناشران برای شرکت در بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین ­المللی کتاب تهران و دیدار با رؤسای نمایشگاه کتاب دیگر کشور‌ها از برنامه ­های مؤسسه نمایشگاه­‌های فرهنگی ایران در این دوره از نمایشگاه است. ایران با چین تفاهم ­نامه تبادل غرفه رایگان به مساحت ۱۸ متر مربع را دارد.

شهرام نیا از رونمایی کتابی با عنوان «ایران» گفت: برای معرفی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های فرهنگی اماکن باستانی ایران کتابی با عنوان «ایران» به زبان چینی با عکس‌هایی از مهدی تیرانی به همت موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران و انتشارات «درگلستانه» چاپ و منتشر شده که در غرفه ایران از آن رونمایی خواهد شد.

یادآور می‌­شود بیست و نهمین دوره نمایشگاه کتاب چین از تاریخ ۴ تا ۸ شهریورماه در شهر پکن برگزار می‌­شود. کشور امارات متحده عربی می‌ه‌مان افتخاری این دوره از نمایشگاه است.

کد خبر : ۲۹۸۹۹۵