خبرگزاری کار ایران

چاپ پنجم «هرمان‌هسه و شادمانی‌های کوچک» در بازار کتاب

asdasd
کد خبر : ۲۹۲۳۶۰

در این مجموعه سعی شده با ترجمه برخی یادداشت‌های هرمان هسه و همچنین بازنگری در آثار او، احوال و اندیشه‌های هسه به خوانندگان عرضه شود .

به گزارش خبرنگار ایلنا، چاپ پنجم کتاب «هرمان هسه و شادمانی‌های کوچک» که توسط پریسا رضایی و رضا نجفی ترجمه شده؛ توسط انتشارات مروارید در 300 صفحه با قیمت 8هزار تومان منتشر شد.

آن چه در این مجموعه گردآمده برخی نوشته‌ها، نقدها، داستان‌ها، مقالات، و نامه‌نگاری‌های هرمان هسه است. در پایان کتاب نیز چند نوشته از دیگران تحت عنوان «هرمان هسه به روایت منتقدان» فراهم آمده است.

بخش نخست کتاب؛ برگزیده‌ای است از نوشته‌های پراکنده هسه و در بخش دوم سه داستان کوتاه از او به چاپ رسیده که عبارت‌اند از : «پروانه»، «مردی با کتاب‌های بسیار» و «بازداشت». قسمت سوم کتاب متضمن چند شعر از هسه است. در بخش چهارم نیز مکاتبات هرمان هسه و توماس مان به چاپ رسیده است.

در پشت جلد کتاب می‌خوانیم:

«من دریافته‌ام که دوست داشته شدن هیچ‌ و اما دوست داشتن همه چیز است و بیش از آن بر این باورم که آنچه هستی ما را پر معنی و شادمانه می‌سازد، چیزی جز احساسات و عاطفه ما نیست... پس آن کس نیک بخت است که بتواند عشق بورزد»

از گزیده اشعار هرمان هسه:

آنکه راهی‌ یافت به درون خویش

آنکه فروزان فروشد در خویش

گوهره‌ی هر فرزانگی را چنین یافت

که خدا و دنیا به‌سان تصویر و تمثیلی است

از درون خود او

هر کردار و پندرای برای او

گفت و شنودی است

با روح راستین خویش

روحی که دنیا و خدا یکجا در خود دارد. »

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز