خبرگزاری کار ایران

علی جنتی:

دغدغه‌های فرهنگی مقام معظم رهبری را رفع می‌کنیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر هیات دولت به آذربایجان‌ شرقی و در شورای برنامه‌ریزی شهرستان شبستر گفت: منویات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب سرلوحه‌ی فعالیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

به گزارش ایلنا، علی جنتی در نشست شورای برنامه‌ریزی شهرستان شبستر ضمن اشاره به این مطلب اظهار کرد: در حوزه مسائل فرهنگی به بیانات رهبر معظم انقلاب توجه ویژه‌ای شده و در تلاش هستیم تا نگرانی‌های فرهنگی و دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب را برطرف کنیم.

وی تاکید کرد: ایشان اشرافیت کامل به مسائل فرهنگی دارند و خود از اصحاب فرهنگ و هنر و آشنا به این امر هستند و تلاش ما این است تا اولویت‌های این وزارتخانه را براساس رهنمودهای ایشان تنظیم کنیم.

جنتی در ادامه با اشاره به برخی اقدامات انجام گرفته توسط دولت تدبیر و امید و همچنین مشکلات فراروی آن اظهار کرد: بیکاری به عنوان یکی از مشکلات اساسی و به‌صورت یک بیماری مزمن در سطح کشور بسیاری از جوانان را به خود درگیر کرده و دولت عزم جدی برای برطرف کردن این مشکل دارد.

وی همچنین کُند کردن رشد تورم در دولت تدبیر و امید را از دیگر اقدامات عمده‌ی انجام گرفته برشمرد و گفت: همچنین یکی از محوری‌ترین فعالیت‌ها و اقدامات دولت آقای روحانی تسریع در به نتیجه رساندن پرونده‌ی هسته‌ای و رهایی بخشیدن کشور از تحریم‌های ظالمانه بود که با حضور تیم مذاکره‌ای که از همه لحاظ قدرتمند و قابل اعتماد است، این اقدام نیز به نتیجه خواهد رسید و تنگناها مرتفع خواهد شد.

وزیر ارشاد در ادامه با اشاره به فعالیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال گذشته گفت: حوزه‌ِ فعالیت‌های این وزارتخانه بسیار گسترده است و چاپ بیش از 72 هزار عنوان کتاب در سال گذشته و همچنن تجهیز 330 سینما در سطح کشور به سیستم دیجیتال و حمایت و هدایت بیست هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد از فعالیت‌های عمده‌ی این وزارتخانه در سطح کشور است.

وی با اشاره به پیشینه‌ی غنی آذربایجان و همچنین شهرستان شبستر اظهار داشت: شبستر از دیرباز سرای بزرگان فرهنگ،‌ ادب و عرفان بوده و عارفان نامی و بزرگان فرهیخته‌ای از این دیار برخاسته‌اند که از آن جمله می‌توان به شیخ محمود شبستری و شیخ محمد خیابانی اشاره کرد.

جنتی تاکید کرد: در این شهر با این جایگاه و پیشینه ممتاز و مردم هنرمند و با وجود ظرفیت‌های غنی فرهنگی در نقاط مختلف باید استعدادها بروز کند و سرمایه‌های عظیم به فعلیت برسد.

وی همچنین خواستار برگزاری همایش بین‌المللی شیخ محمود شبستری عارف و شاعر برجسته‌ی این شهرستان در آینده‌ای نزدیک شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در بخش دیگری از سفرش به آذربایجان شرقی گفت: عدالت فرهنگی با تلاش مردم بلند همت ایران، فعالان فرهنگ، هنر و خادمان فرهنگی در کشور تحقق می‌یابد.

علی جنتی در آیین افتتاح سینمای دیجیتال در شهرستان شبستر، افزود: حمایت مادی و معنوی از اصحاب و فعالان فرهنگ، هنر و قرآن و مطبوعات رویکرد اصلی این وزارتخانه است و در شهرستان‌ها هم این سیاست با رویکرد تحقق عدالت فرهنگی بیشتر دنبال می‌شود.

وی گفت: باوجود ظرفیت‌های غنی فرهنگی در نقاط مختلف کشور باید استعدادها بروز کند و سرمایه‌های عظیم به فعلیت برسد.

جنتی با اشاره به اینکه شهرستان شبستر دارای مردم متدین، ولایت‌مدار، شخصیت‌های فرهنگی، علمی و دانشگاهی است، اعلام کرد: حوزه فرهنگ و هنر در آذربایجان شرقی و شهرستان شبستر به خصوص در رشته‌های سینما، تئاتر و قرآن از قابلیت‌های فراوانی برخوردار است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از ورود به شبستر و استقبال از سوی امام جمعه، فرماندار و جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر این شهرستان در گلزار شهدا حاضر و با نثار گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر هیات دولت و رییس جمهوری اسلامی ایران به آذربایجان شرقی سفر کرده است.

کد خبر : ۲۷۸۵۲۴