خبرگزاری کار ایران

مدیر انتشارات یزدا:

نشر جانی ندارد که بنا باشد مالیات پرداخت کند

اتحادیه امسال تغییرات اساسی کرد و نفرات جدیدی به این صنف اضافه شدند، آن هم از طیف‌های گوناگون و با دیدگاه‌های متفاوت که جای خوش‌بینی فراوانی برای آینده‌ی اتحادیه دارد.

اتحادیه‌ی ناشران و کتابفروشان تهران در سال 93 اعضای جدید هیئت‌مدیره‌ی خود را در انتخاباتی که کمتر انتظار می‌رفت در دور اول به نتیجه برسد؛ شناخت. اینکه تیم جدید هیئت‌مدیره چقدر بتواند تعامل و ارتباط ناشران را با این نهاد صنفی گسترش داده و حفظ کند؛ می‌تواند تاثیر فراوانی بر روند نتیجه‌گیری اهداف این اتحادیه داشته باشد.

محمدحسین دهقان(مدیر انتشارات یزدا) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا؛ ضمن اشاره به انتخابات و معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره اتحادیه‌ی ناشران در سال 93 گفت: اتحادیه امسال یک تغییرات اساسی کرد و نفرات جدیدی به این صنف اضافه شدند، آن هم از طیف‌های گوناگون و با دیدگاه‌های متفاوت که جای خوشبینی فراوانی برای آینده‌ی اتحادیه دارد. البته هنوز زود است بخواهیم درباره‌ی عملکرد اتحادیه قضاوت یا راه پیش رویش را پیش‌بینی کنیم، اما صنف نشر مشکلاتی دارد که از اتحادیه به‌عنوان یک نهاد صنفی توقع می‌رود در جهت حل آن‌ها گام بردارد.

او؛ معافیت مالیاتی را یکی از مهترین دغدغه‌های ناشران دانست و افزود: معافیت مالیاتی یکی از اصلی‌ترین مشکلات صنف نشر است. با وجود تلاش‌های اتحادیه تغییر فازهای اداره‌ی مالیات و قانون‌های مالیاتی هنوز اجازه‌ی بازدهی به این طرح نداده است. اتحادیه باید با یکسان کردن دفاتر مالیاتی اعضا و ناشران یک وحدت رویه برای تنظیم مالیات صنعت نشر به وجود آورد. اساسا نشر جانی ندارد که بنا باشد مالیات آن‌هم با میلغی سنگین پرداخت کند.

این ناشر همچنین درباره‌ی ارتباط اتحادیه با ناشران و میزان تعامل آن‌ها با یکدیگر بیان کرد: اتحادیه باید مسائل صنفی مثل همین مورد را پیگیری کند و به هیج‌وجه وارد بازی‌های سیاسی و جناحی نشود. مشکلاتی مثل دارایی، بیمه، اماکن و ... از مهمترین دغدغه‌های ناشران و کتابفروشان است که با ارتباط قوی، منسجم و ارگانیک ناشران و اتحادیه می‌تواند از پیش روی صنعت نشر برداشته شود. این ارتباط می‌تواند از طریق نشریه‌ی داخلی، پیامک، وبسایت و ... باشد. هنوز اتفاق منحصر به فردی برای این ارتباط رخ نداده است و سال 94 هم شکل گیری چنین ارتباطی که قطعا به قدرت و کارایی اتحادیه اضافه می‌کند بستگی به عملکرد خود اتحادیه و اعضای هیئت مدیره دارد.

کد خبر : ۲۶۲۷۴۰