خبرگزاری کار ایران

واکنش هنرمندان به سیاست تازه مدیران هنری/۲

میکائیل شهرستانی: در حال سرقت عمر اهالی تئاتر هستند

شهرستانی معتقد است اداره مجموعه تئاتر شهر زیر نظر بنیاد رودکی به دلیل سابقه اندک فعالیت این بنیاد در زمینه تئاتر پسندیده نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، میکائیل شهرستانی (بازیگر و کارگردان تئاتر) در رابطه با شنیده شدن زمزمه‌هایی مبنی بر انتقال تئاتر شهر به عنوان زیر مجموعه بنیاد رودکی گفت: من با هر اتفاقی که باعث رونق تئاتر شود مخالفتی ندارم، اما بنیاد رودکی به مراتب جایگاهی جمع‌وجور ترو کوچکتر از ارشاد دارد.

او ادامه داد: این جابه‌جایی‌ها، کوچک کردن تشکیلات فرهنگی تئاتر را به دنبال دارد، شاید این پیش‌زمینه‌ای است که تئاتر را به طور کل جمع کنند. مجموعه تالار رودکی بیشتر در زمینه موسیقی فعال بوده تا نمایشی؛ شاید با این کار خیلی زیرکانه در حال برنامه ریزی برای تعطیلی تئاتر هستند. البته من ترجیح می‌دهم تئاتر نداشته باشیم تا به این شکل با نارضایتی و تکدی‌گری هنرمندان مواجه شویم.

شهرستانی افزود: چند وقت پیش که به جشن کانون منتقدان دعوت بودم تنها چیزی که در آنجا دیده نشد، بیان دیدگاه‌های فرهنگی بود. هنرمندان آنقدر در تنگناهای اقتصادی گرفتار بودند که حتی دستمزد خودشان که حقشان است را تکدی می‌کردند!

او در رابطه با وضعیت اداره تالار رودکی گفت: به نظرم سالن حافظ اصلا سالن تئاتر نیست. نهایت کار ایجاد سوراخ سنبه‌ها و نصب پروژکتور و صندلی‌های ناراحت است.

این هنرمند خاطرنشان کرد: دولت باید بودجه بدهد. دولت باید افتخار کند سالن سینما و تئاتر بسازد. سالن‌هایی آبرومندانه؛ جایی که تماشاگر با خاطری آسوده در آن به تماشای نمایش بنشیند و همچنین مکان مناسبی برای هنرمندی که ماه‌ها وقت خود را در آن می‌گذراند. این موضوع را به گونه‌ای می‌توان سرقت عمر هنرمندان تعبیر کرد.

کد خبر : ۲۶۱۲۰۰