خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس:

ارتباط علمی دانشگاه‌های شیراز با «درسدن» آلمان بیشتر شود

استاندار فارس خواستار ارتباط علمی بیشتر دانشگاه‌های شیراز با «درسدن» آلمان شد.

به گزارش ایلنا، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری فارس، محمد علی افشانی در دیدار با رئیس دانشگاه صنعتی «درسدن» آلمان با بیان اینکه فارس دارای ۱۲۲ هزار کیلومتر مربع مساحت و حدود پنج میلیون نفر جمعیت است، اظهار داشت: این استان به لحاظ تاریخی دارای بناهای عظیمی است و در دو هزار و ۵۰۰ سال قبل اینجا پایتخت ایران بوده است و از اینجا بخش قابل ملاحظه‌ای از دنیا مدیریت می‌شده است.

وی با اشاره به اینکه استان فارس در زمینه‌های مختلف دارای ظرفیت‌هایی است که یکی از آن‌ها دانشگاه شیراز به شمار می‌رود تصریح کرد: این دانشگاه دارای اساتید و مدیران توانمند کشور است.

استاندار فارس با بیان اینکه دانشگاه شیراز به دلیل قدمت زیاد و ارتباطاتی که با معتبر‌ترین دانشگاه‌های دنیا داشته است کانون علمی در زمینه‌های مختلف به ویژه حوزه‌های مهندسی به شمار می‌رود.

افشانی ادامه داد: همچنین دانشگاه علوم پزشکی شیراز یکی از دانشگاه معتبر کشور در حوزه پزشکی است و در زمینه پیوند کبد، کاشت حلزون و پیوند قرنیه یکی از معتبر‌ترین مراکز در سطح کشور و خاورمیانه محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه آرامگاه حافظ و سعدی به عنوان دو شاعر برجسته ایرانی و چهره‌های جهانی در شیراز قرار دارد، گفت: گوته شاعر آلمانی شیفته حافظ بود و اشعار وی را ترجمه کرد به همین دلیل حافظ در آلمان تقریبا چهره شناخته شده‌ای است.

استاندار فارس تصریح کرد: دانشگاهیان و مجامع دانشگاهی باید تلاش نمایند صلح و دوستی در جهان پایدار شود.

در این دیدار رئیس دانشگاه صنعتی درسدن آلمان نیز با بیان اینکه شهر درسدن در ایالت زاکسن آلمان واقع شده و با چهار میلیون جمعیت به فرهنگی بودن و داشتن مهندسان خیلی خوب مشهور است، اظهار داشت: این ایالت در زمینه‌های میکروالکترونیک، ماشین سازی، ماشین‌های صنعتی، حمل و نقل و تجارت‌های صنعتی ظرفیت‌های بالایی دارد.

پروفسور هانز مولر اشتاینهاگن با اشاره به اینکه ایالت زاکسن آلمان در زمینه صنعت خودرو سازی سابقه طولانی دارد ادامه داد: در سال‌های اخیر سرمایه گذاری‌های زیادی در زمینه بیوتکنولوژی در این ایالت آلمان انجام شده است.

وی تصریح کرد: زمینه‌های زیادی برای همکاری بین دانشگاه درسدن آلمان و دانشگاه‌های شیراز و علوم پزشکی شیراز و همچنین تبادلات اقتصادی بین دو استان فارس و زاکسن وجود دارد.

رئیس دانشگاه صنعتی درسدن آلمان همچنین با ابلاغ پیام استاندار زاکسن به مهندس افشانی خواستار ایجاد سازوکاری برای گسترش روابط میان استان فارس و ایالت زاکسن آلمان شد.

کد خبر : ۳۷۱۸۰۹